Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes atego 1528 r.1999 brak zasilania tachografu

trzy8 20 Sie 2010 19:00 4128 6
  • #1 20 Sie 2010 19:00
    trzy8
    Poziom 21  

    Brak napięcia w czasie wyłączeniu zapłonu , odnalazłem kabelek z akumulatora poprzez bezpiecznik 5A i jest urwany pod radiem (kończy się wtyczką żeńską włożoną w męską a drugiego przewodu nie zlokalizowałem).
    Do jakiego punktu podłączyć .
    Po przekręceniu kluczyka jest OK.

    0 6
  • #2 20 Sie 2010 23:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    trzy8 napisał:
    Brak napięcia w czasie wyłączeniu zapłonu

    Co to znaczy "W CZASIE wyłączeniu zapłonu"? A PO wyłączeniu zapłonu jest ?
    Poza tym mógłbyś napisać, czy auto jest w wersji ADR - wtedy połączenie tachografu jest zupełnie inne!

    0
  • #3 21 Sie 2010 09:52
    trzy8
    Poziom 21  

    Po wyłączeniu zapłonu brak napięcia , jest gdy jest włączony , przyczyna urwany przewód , nie wiem gdzie podłaczyć

    0
  • #4 21 Sie 2010 12:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Oj! - nie ułatwiasz Kolego udzielenia odpowiedzi...
    Zadałem proste pytanie: czy auto jest przeznaczone do przewozu materiałów niebezpiecznych? Bo wtedy instalacja podłączenia jest zupełnie inna! Auto ma główny wyłącznik baterii - po wyjęciu kluczyka następuje jego rozłączenie i dlatego tachograf ma pociągnięte bezpośrednio z akumulatora zasilanie. Jest to jednak w każdym przypadku instalacja ORYGINALNA! Chyba potrafisz ocenić, czy urwany przewód jest oryginalny - czy ktoś go sobie dołożył?

    trzy8 napisał:
    przyczyna urwany przewód , nie wiem gdzie podłaczyć

    Od czego jest urwany? Brak jest jego podłączenia z tachografem, czy do tachografu jest połączony, a nie wiesz gdzie podłączyć do auta? A może po prostu znalazłeś jakiś urwany przewód i podejrzewasz, że jest on przyczyną niedziałania tachografu?
    Jeżeli na przewodzie w okolicy radia jest bezpiecznik, to podejrzewam, że nie jest to przewód oryginalny. Producent nie stosował bezpieczników na kablach.
    Jeżeli auto nie jest przeznaczone do przewozu materiałów niebezpiecznych to zasilanie tachografu jest brane oryginalną wiązką ze skrzynki bezpieczników. Schemat zasilania jest na naklejce na tachografie - należy sprawdzić napięcie "30" - bezpośrednie połączenie z baterią, napięcie "15" (po stacyjce) oraz oczywiście masę. Na pokrywie skrzynki bezpieczników jest opis - z tego co pamiętam bezpieczniki tachografu są również opisane.

    0
  • #5 21 Sie 2010 13:52
    trzy8
    Poziom 21  

    Jest przeznaczony do przewozu materiałów niebezpiecznych .
    Do klemy plusowej akumulatora jest podłączone dwa przewody ;grubszy do skrzynki bezpiecznikowej i cienszy poprzez bezpiecznik.
    Ten drugi (zmierzone) kończy się w połowie konsoli (pod radiem) wtyczką żeńską połączoną z wtyczką męską do której podpięty był przewód (końcówka zaciśnięta).
    W pobliżu nie widać żadnego wolnego przewodu .
    Według kolegi pewnego dnia przestał działać tachograf na wyłączonym zapłonie , nie pamięta aby coś robił (na 75%).

    0
  • Pomocny post
    #6 21 Sie 2010 15:31
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    No więc wszystko wskazuje na to, że tachograf nie ma stałego zasilania - tzw. "zacisk 30". Jest on umiejscowiony na wtyczce "A" tachografu, na pozycji 1.
    Numery pinów są na obudowie wtyczki. Na pozycji A3 pojawi się zasilanie po włączeniu zapłonu, a A5 oraz A6 są połączone z masą. Kolorów nie pamiętam, jak nie zapomnę, to zajrzę w poniedziałek do knigi ze schematami.
    Najlepiej jakbyś podał jeszcze numer podwozia - wtedy mogę stwierdzić, czy auto było oryginalnie wyprodukowane jako ADR, czy zostało przerobione już po zakupie.

    0
  • #7 25 Sie 2010 22:19
    trzy8
    Poziom 21  

    Kolega wróci z trasy w sobotę , wtedy będę działał .
    Czyli na pozycję pierwszą podać napięcie z akumulatora ( z przewodu który jest urwany ) ?
    Wrócił dziś , stwierdziłem brak zasilania na A1 , przewód dochodzi do złacza pod bezpiecznikami (okolice nóg pasażera) , i dalej schodzi pod podwozie (do jakiego punktu jest doprowadzony?).
    Zasiliłem go z akumulatora poprzez bezpiecznik (na razie) , a z informacji klienta wynika że ktoś przerabiał mu sterowanie windy , czyżby padała wiązka ?
    Dzięki gerri za naprowadzenie i proszę o jeszcze.

    1