Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F X14NZ - brak sprzęgła

cassius17 21 Sie 2010 10:46 5544 25
  • #1 21 Sie 2010 10:46
    cassius17
    Poziom 17  

    Witam,

    Auto miało wyciągnięty silnik i skrzynię biegów. W tej chwili, po regulacji wszystkie biegi wchodzą. Pozostał problem braku sprzęgła. Na sucho biegi można włączyć. Na odpalonym silniku, ani na postoju z wbitym biegiem nie można odłączyć skrzyni biegów. Linka sprzęgła wymieniona, ale nic to nie dało. Silnik stał prawie dwa lata, może tarcze sprzęgła się "skleiły"?

    Pozdrawiam

    0 25
  • #2 21 Sie 2010 11:09
    barubar
    Poziom 26  

    Opór jakiś przy wciskaniu pedału sprzęgła jest wyczuwalny? Dźwignia od łapy cała?

    0
  • #3 21 Sie 2010 11:16
    cassius17
    Poziom 17  

    Opór jest. Nie jestem w stanie powiedzieć czy taki jak ma być. Łapa, ta gdzie mocuje się linke jest cała.

    0
  • #4 21 Sie 2010 11:29
    barubar
    Poziom 26  

    Patrzyłeś jak się dźwignia zachowuje w trakcie wciskania pedału sprzęgła? Jeśli od strony sterowania wszystko ok to nie masz innego wyjścia, wyciągaj skrzynię.

    0
  • #5 21 Sie 2010 11:38
    cassius17
    Poziom 17  

    Dźwignia porusza w stronę ściany grodziowej. Więc raczej będzie okey. W najgorszym przypadku może to być wymiana sprzęgła czy raczej nie? Na co zwrócić uwagę po rozebraniu?

    0
  • Pomocny post
    #6 21 Sie 2010 12:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Spróbuj uruchomić silnik z wrzuconym biegiem i wciśniętym sprzęgłem, tylko nie zapomnij też hamulca trzymać.

    0
  • #7 21 Sie 2010 12:30
    cassius17
    Poziom 17  

    Spróbuję, jak tylko akumulator mi się naładuje. Po wrzuceniu biegu i uruchomieniu silnika auto rusza, ze sprzęgłem nie próbowałem.

    0
  • #8 21 Sie 2010 15:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 21 Sie 2010 16:36
    cassius17
    Poziom 17  

    Jest tam osłona, ale raczej nie widać tam pracy docisku, tylko koło zamachowe.

    0
  • #10 21 Sie 2010 18:20
    wopor
    Poziom 32  

    witam, tarcza sie skleiła i rozłączenie jak kol ociz pisze, po rozkleijeniu niestety tarcza do wymiany, za długo nie pojeżdzisz na tym sprzegle, powodzenia

    0
  • #11 21 Sie 2010 20:24
    cassius17
    Poziom 17  

    Witam,
    Mam za słaby akumulator. Ze wciśniętym sprzęgłem auto mniej rwało się do przodu, podczas odpalania. Jutro sprawdzę na innym akumulatorze. Może uda się ją rozkleić. Jeżeli nie to jakiego producenta tarcz polecacie i czy wymieniać też docisk? Przebieg 148tyś.

    0
  • #12 21 Sie 2010 20:28
    barubar
    Poziom 26  

    Nie kombinuj, wywalaj skrzynię. Sachs, Valeo, Exedy, Luk. Żadne tam z alldrogo dziwnej maści, chyba że lubisz wyciąganie skrzyni na śniadanie.

    1
  • #13 21 Sie 2010 20:31
    cassius17
    Poziom 17  

    Wymienić samą tarczę o ile można kupić, czy komplet?

    1
  • #14 21 Sie 2010 21:02
    barubar
    Poziom 26  

    Wywal skrzynię, dokonaj oceny. Jeżeli nie potrafisz sam, zawieź do mechanika. Chcesz to zrób zdjęcia i tu wstaw ale taka diagnoza to jak picie wódki przez słomkę z plastykowego kubka. Tarczę samą dostaniesz bez problemu.
    No, do roboty, wyciągaj tę skrzynię, koniec pisania, czas coś zrobić. Powodzenia.

    0
  • #15 21 Sie 2010 21:11
    cassius17
    Poziom 17  

    Jutro lub w poniedziałek ją wyciągnę, odkręcę sprzęgło i podjadę do znajomego warsztatu.

    Uwierz, jak narazie to przy tym aucie mam 7 dniowy tryb pracy.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi. W najbliższym czasie dam znać co i jak.

    Pozdrawiam

    0
  • #16 22 Sie 2010 01:37
    ociz
    Moderator Samochody

    Jak zardzewiało to nie tarcza a docisk i koło zamachowe, jeśli wżery głębokie to tylko wymiana, pociągnij 2 razy papierem ściernym i jak rdza nie zniknie to wiadomo.

    0
  • #17 22 Sie 2010 03:01
    barubar
    Poziom 26  

    Co Ty, zaraz tu się znajdą teoretycy, gdzie papierem? No coś Ty, to by trzeba było później wyważać, Ty wiesz ile papierem ściernym można szkody narobić? Jeszcze nie wiesz ale zaraz się dowiesz. Do końca wakacji jeszcze trochę zostało. Siła w dodzie wielka, tzw. kupa. Kupą mości panowie...

    0
  • #18 22 Sie 2010 11:00
    cassius17
    Poziom 17  

    Wziąłem się do roboty i są zdjęcia docisku i tarczy. Sami zobaczcie. Tarcza napewno do wymiany. Dwie pęknięte sprężyny, tarcza była przyklejona do koła zamachowego.

    Duże zdjęcia:
    Opel Astra F X14NZ - brak sprzęgła Opel Astra F X14NZ - brak sprzęgła Opel Astra F X14NZ - brak sprzęgła


    Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli!

    0
  • #19 22 Sie 2010 12:06
    bandi21
    Poziom 29  

    jesli planujesz dłużej pojeździć tym autem to wymień kompletne sprzęgło i będziesz miał spokój na parę lat.Ja bym tak zrobił

    0
  • #20 22 Sie 2010 15:10
    barubar
    Poziom 26  

    Dokładnie bo ten docisk to styrany jak koń po westernie. Tarcza z jednej strony zjechana na maksa, zanim to postawiłeś to już coś złego się musiało dziać. Jak jest opcja "mało kasy" to wyczyść docisk, sprawdź talerzówkę i wszystkie nity. Nie takie handlarze zakładali żeby na alledrogo później pisać, że sprzęgło nowe.:D

    0
  • #21 22 Sie 2010 15:17
    cassius17
    Poziom 17  

    Auto zostaje u mnie, tylko właśnie... opcja mało kasy. Nie wiem co było przedtem, bo auto było kupione po wypadku i dopiero teraz, z przyczyn życiowych, je składam. Jutro dowiem się jakie mają ceny i podejmę jakąś konkretną decyzję.

    Tak na przyszłość, po czym widać, że docisk jest już zużyty?

    PS: Po przeczyszczeniu nie widać żadnych wżerów ani rys.

    Opel Astra F X14NZ - brak sprzęgła

    0
  • Pomocny post
    #22 22 Sie 2010 15:43
    barubar
    Poziom 26  

    Miejsce współpracy z łożyskiem, stan sprężyny talerzowej (zero wygięć, nadpękań, słoneczko równe), wszystkie zakucia, sama powierzchnia dociskowa (masz ostro "zmęczoną"). Najmniej ważny jest ten nalot rdzy.
    Na górze masz katalogi, poszukaj do swojego, ceny wstępnie sprawdź na alledrogo.
    P.S. Ładnie, od tej strony nie ma się czego czepiać.

    0
  • #23 22 Sie 2010 16:07
    cassius17
    Poziom 17  

    Rdzę idzie spokojnie usunąć włókniną matującą(ok. 1500). Słoneczko jest równe, nie widzę żadnych wygięć, czy też pęknięć. Myślę, że będzie dobrze. A jak nie to za jakiś czas znowu ją zrzucać. Niestety, takie życie..

    Opel Astra F X14NZ - brak sprzęgła
    Druga strona "medalu"


    Jak się zapatrywać na używki? Bo, raczej nie dam rady wyłożyć trzech stówek na samą tarczę.

    0
  • #24 22 Sie 2010 16:20
    robokop
    Moderator Samochody

    Tarcza bezapelacyjnie do wyrzucenia, docisk zresztą też, swoje przeszedł, pomimo w sumie niezłego jeszcze wyglądu. Do kompletu jeszcze łożysko wyciskowe.

    0
  • #25 22 Sie 2010 16:27
    cassius17
    Poziom 17  

    Wiem, jak wygląda komplet sprzęgła do wymiany. Muszę to na jakiś czas poleczyć, najwyżej potem pomęczę się z wymianą jeszcze raz.


    Edit: w końcu w poniedziałek idzie coś załatwić. W pobliskiej hurtowni komplet sprzęgła z Luk-a 305zł, więc nie tak dużo. Trzeba będzie wysuplać dodatkowe pieniądze.

    Narazie bardzo dziękuję.

    Nie zamykam, zobaczymy czy wszystko będzie dobrze po montażu.

    Pozdrawiam

    0
  • #26 23 Sie 2010 17:45
    cassius17
    Poziom 17  

    Cztery godziny manewrowania, skręcania i stał się cud: Mam sprzęgło. Wymienione na całkiem nowy komplet z LUK'a.

    Dzięki wszystkim za pomoc.

    0