Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stag300 Plus E46 1,8 Automat Ocene Map

bambolo 21 Aug 2010 11:07 2926 21
  • #1
    bambolo
    Level 11  
    Witam prosze o ocene map bo mi " laykowi" cos sie nie podobają :( co byuscie zmienili jak ustawili mnoznik i reszte parametrów

    bardzo bym był wdzieczny jak by byla taka mozliwosc zaznaczenia kropkami na załączonej fotce mapy jak obnizyc mnoznik ( bo wydaje mi sie ze jest za wysoki) zeby było OK

    Reduktor -ZAVOLIN N 027019
    Zawór Gazowy -VALTEK
    Zbiornik -BORMECH T1B 9565
    Wielowzór - Tomasetto
    Obudowa Wielozaworu -Bormech
    Układ Elektroniczny - STAG 300-4 - PLUS
    Wtryskiwacz Gazu - VALTEK CZERWONE 3 OMOWE

    http://bayimg.com/CAOELAACG
    http://bayimg.com/DAOEbAACG
    http://bayimg.com/DaoecAacG

    Pozdrawiam
  • #2
    BartekACCORD
    Level 10  
    jakie masz dysze??
  • #4
    BartekACCORD
    Level 10  
    możesz spróbować z podniesieniem cisnienia reduktora do 1.16 srubą regulacyjną koło weżyka podciśnienia (ampul), cisnienie wskazuje program w prawym górnym rogu. Po tym musisz strzelić autokalibracje (zakładka autokalibracja i start). Możliwe że masz za duże dysze ( fabrycznie dostaje sie 1,5 i rozwierca pod moc samochodu, ile KM ma Twoje auto?? Z tego co wiem to stag plus uczy sie z obd. Ustaw przełączanie cylindra na 200ms, próg przełączania na 900 ( to z praktycznych rzeczy ), żeby Ci go przy odpaleniu nie szarpało lekko i odrazu sie przełączał.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorry, pomyłka to premium a nie plus uczy sie z obd.
  • #5
    bambolo
    Level 11  
    Quote:
    podniesieniem cisnienia reduktora do 1.16 srubą regulacyjną koło weżyka podciśnienia (ampul)

    Czyli rozumie mechanicznie a nie w programie , a reduktor jest pod maską tak ?

    Quote:
    Po tym musisz strzelić autokalibracje (zakładka autokalibracja i start)


    Czy po tej autokalibracji bedzie trzeba robic nowe mapki i ustawic wszystko od początku czy starczy tylko autokalibracja i koniec

    Quote:
    fabrycznie dostaje sie 1,5 i rozwierca pod moc samochodu, ile KM ma Twoje auto??


    To mam te fabryczne a autko ma 118KM

    sory za takie banalne bytania ale nie chce nic "popieprzyc a w tym temacie jestem bardzo słaby
  • #6
    BartekACCORD
    Level 10  
    chodzi o mechaniczne podniesienie ciśnienia, możliwe ze reduktor masz gdzies ładnie schowany i jest mało widoczny, idź po przewodzie 13x3,5 od valteków i go znajdziesz :) u Ciebie mnożnik jest zbyt duzy więc podniesienie ciśnienia powinno pomóc. (szkoda że nie wiemy jakie masz dysze). ODpal silnik, przełącz na gaz, ustawiaj ampulem cisnienie az program pokaze 1,16. Po tym naciśnij autokalbibracja, poczekaj az sie zakonczy i w droge. (bedziesz musiał zebrac mape gazową z podłączonym kompem). Najlepiej żeby był ktoś z Tobą (jakis zaufany kierowca) obserwujesz niebieski punkt a 6 punktami ustawiasz mape gazowa zeby była jak najwierniejszym odwzorowaniem mapy benzynowej. Sprawdź też czy przy duzych obrotach nie wywala błędu wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte (a raczej taki wywala), sprawdź skład mieszanki jezeli jest bogaty to można ignorowac ten komunikat. Najwiecej sie dowiesz na stronie producenta ac.com

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak podniesiesz ciśnienie to przeslij mape, mozliwe ze beda potrzebne mniejsze dysze.

    Dodano po 3 [minuty]:



    Quote:
    fabrycznie dostaje sie 1,5 i rozwierca pod moc samochodu, ile KM ma Twoje auto??

    To mam te fabryczne a autko ma 118KM


    fabrycznych raczej napewno nie masz, gazownik musiał je rozwiercać, wydaje mi sie za az za bardzo.
  • #7
    bambolo
    Level 11  
    A cisnienia robocze bar w programie tam gdzie mam 1,05 tez trzeba zmienic na 1.16 ?
  • #8
    gregor0819
    Level 18  
    masz za male dysze powinny byc rozwiercone na 2mm.cisnienie zostaw i kalibracjia
    inne ustawienia:
    min temp gazu na 10 st(zwieksza zywotnosc listwy)
    wylacz przy pierwszym na NIE
    przelaczanie cylindra na 250(ustawia "lagodnosc" przejscia z pb na lpg)
    próg przelaczania na 850
  • #9
    bambolo
    Level 11  
    Quote:
    fabrycznych raczej napewno nie masz, gazownik musiał je rozwiercać, wydaje mi sie za az za bardzo.


    Quote:
    masz za male dysze powinny byc rozwiercone na 2mm.cisnienie zostaw i kalibracjia

    i na czym sie tu oprzec ?

    Quote:
    możliwe ze reduktor masz gdzies ładnie schowany


    dokładnie :( jest tak wcisniety ze nie mam mozliwosci bez demontarzu innych podzespołów jego regulacji czyli to chyba odpada :(

    Bierzecie to tez pod uwage ze to automatyczna skrzynia biegów ? bo z tego co wiem do automatą są troche inne ustawienia :)
  • #10
    BartekACCORD
    Level 10  
    gregor0819 wrote:
    masz za male dysze powinny byc rozwiercone na 2mm.cisnienie zostaw i kalibracjia
    inne ustawienia:
    min temp gazu na 10 st(zwieksza zywotnosc listwy)
    wylacz przy pierwszym na NIE
    przelaczanie cylindra na 250(ustawia "lagodnosc" przejscia z pb na lpg)
    próg przelaczania na 850

    ja wstawiłbym dysze 2,2 (możesz zamówic na allegro, również rozwiercone na dany wymiar), bez ustawiania cisnienia na reduktorze sie nie obejdzie.
    ja osobiście zostawiłbym opcje wyłącz przy pierwszym tak jak jest "TAK", wtedy przy pierwszym spadku cisnienia poniżej normy sterownik zasygnalizuje to błędem dźwiekowy (3 pikniecia, czyli pusta butla), przy opcji Nie bedzie podpierać sie benzyną.

    Dodano po 4 [minuty]:

    bambolo wrote:
    A cisnienia robocze bar w programie tam gdzie mam 1,05 tez trzeba zmienic na 1.16 ?

    jak bedziesz juz kalibrować z nowymi dyszami to program sam wpisze tam ciśnienie i temperature przy której kalibrowany był sterownik, warto też przyjrzeć sie listwie wtryskowej (valtek to nic innego jak elektromagnesy w których tłoczki lubią sie po nie duzym przebiegu rozkalibrować) type 30 ma skok tłoczka 0,4 a bfc 0,6. Napisz wiecej o instlacji tzn ilu letnia, kiedy miałeś ostatni przeglą, ile zrobiłes na niej km. Sprawdź też spadki cisnienia reduktora przy obciążeniu silnika.

    Dodano po 9 [minuty]:

    [quote="bambolo"]
    Quote:

    i na czym sie tu oprzec ?


    odłącz jeden gumowy przewodzik biegnący z listwy do kolektora, odkręć dysze i zobacz na ile jest rozwiercona.
  • #11
    bambolo
    Level 11  
    Instalacja jest z 3 miesiace a zrobione dopiero 5tys km tak wiec jest to prawie nowa instalacja
  • #12
    BartekACCORD
    Level 10  
    jezeli nie zmieniałeś żadnych ustawień w sterowniku to przysługuje Ci przecież gwarancja, powinieneś reklamowac instalacje u gazownika.
  • #13
    bambolo
    Level 11  
    BartekACCORD wrote:
    jezeli nie zmieniałeś żadnych ustawień w sterowniku to przysługuje Ci przecież gwarancja, powinieneś reklamowac instalacje u gazownika.


    Wierz mi ze byłem juz 6x na "dostrojeniu" i rozkładają rece wiec postanowiłem napisac na forum
  • #14
    manio123
    Level 34  
    badziewne wtryski, za małe dysze ( wysoki mnożnik na to wskazuje) i mapy nie pokryte. Cisnienia nie zwiększać bo valteki to tandeta , która wyjątkowo nie lubi ciśnienia wyższego niż 1 bar. Poczytaj instrukcję jak pokryć mapy, nie słuchaj niekompetentnych podpowiadaczy bo tylko czytanie instrukcji ma przyszłość. Instalację zrobił paprak nie gazownik i nigdy nie będzie idealnie choć zawsze można doregulować bo to co jest to masakra. Szkoda auta :|
  • #15
    dett
    Level 20  
    manio123 wrote:
    badziewne wtryski, za małe dysze ( wysoki mnożnik na to wskazuje) i mapy nie pokryte. Cisnienia nie zwiększać bo valteki to tandeta , która wyjątkowo nie lubi ciśnienia wyższego niż 1 bar. Poczytaj instrukcję jak pokryć mapy, nie słuchaj niekompetentnych podpowiadaczy bo tylko czytanie instrukcji ma przyszłość. Instalację zrobił paprak nie gazownik i nigdy nie będzie idealnie choć zawsze można doregulować bo to co jest to masakra. Szkoda auta :|




    Te autko chodzi bez problemu na Valtekach trzeba tylko kontrolować co jakieś 20-30 tys skok tłoczka, potrzebujesz kogoś kto porządnie wyreguluje tą instalację i wszystko w temacie, ja niestety nie pomogę bo ze Stagiem nie mam do czynienia, osobiście montuje porównywalne nowe KME i te samochody też robię na Valtekach jak dotąd nie mam żadnego problemu.
  • #16
    BartekACCORD
    Level 10  
    dokładnie, ja mam identyczna konfiguracje z wyjatkiem sterownika (u mnie stag 200). Dbając o valteki mozna na nich długo pojeździć, cisnienie 1,16 nie przeszkoda :) zalezy to od wielu czynnikow dysze itd...
    NIe wiem czemu jak niektórzy twierdza taka instalacja marnuje tylko samochod, nie widziales w jaki sposób jest zamontowana, a to że pod maska sa valteki nie zaważy na sposob wykonania całej instalacji - czesc wymienna :) można tam wstawić później na HD344 :) teraz kolega musi przedewszystkim rozwiercic dysze skalibrowac i powinien miec z głowy na jakis czas zagladanie do instalacji :)
  • #17
    manio123
    Level 34  
    proszę mnie nie obrażać bo to niegrzeczne i sprzeczne z regulaminem :D. Nic nie zmieni faktu że valteki to najtańsze wtryski i z tego wynika ich marna jakość. Zwiększanie ciśnienia pogarsza i tak słabą dynamikę ponieważ ciśnienie przeciwdziała otwieraniu tłoczka. Konieczność stosunkowo częstej kalibracji i ponoszone koszty powodują że lepiej od razu kupić lepsze. Nie przekonuje mnie argument ze to najczęsciej montowane wtryski , muchy wiedzą najlepiej ?
    Lepsze wtryski to precyzyjne dawkowanie gazu i mniejsze jego zużycie . Nie napisałem że na tych wtryskach nie pojedzie, przecież jeździ , trzeba porządnie ustawić mnożnik i wtedy skorygopwać dysze - temu nikt nie zaprzeczy.
    Mniej emocji , więcej merytoryki , proszę
  • #18
    gregor0819
    Level 18  
    wiec podsumowujac wieksze dysze +kalibracja no i " nowy gazownik" :)
  • #19
    dett
    Level 20  
    Kolego Manio, ja nie mam zamiaru nikogo tutaj obrażać chodziło tutaj o nietrafioną wypowiedź (no każdy może czasami palnąć jakąś głupotę), ale niestety po lekturze sporej ilości twoich postów doszedłem do wniosku że wg Ciebie najlepszą instalacją jest Stag i Landi Renzo a wszystko inne to dziadostwo, otóż śmiem donieść że świat instalacji gazowych nie kończy się na dwóch wyżej wymienionych, osobiście nie mam nic do tych producentów, ale typowe rady kolegi wymień wtryski, reduktor jest za słaby a na koniec najlepiej byłoby elektrykę zmienić na Staga, mimo że samochód wcześniej chodził kilka lat bezproblemowo na tym samym zestawie przypominają mi pracę niemieckich mechaników : nie wiem co jest, wymienię wszystko koleś zapłaci i jakoś to będzie... Reszty można się domyślać.

    Kolega który zaczął ten temat ma praktycznie NOWĄ instalację, także proponuję spróbujmy mu pomóc, ale bez śmiesznych wypowiedzi WYMIEŃ WSZYSTKO bo on ma wszystko nowe, a na Valtekach można to auto spokojnie zostawić i będzie normalnie jeździć bez jakichkolwiek problemów, potrzeba tylko to dobrze ustawić.

    To co tutaj napisałem nie jest oparte na instrukcji tylko na tym co widzę na własne oczy, wielokrotnie robiłem samochody które wg wypowiadających się na tym forum nie powinny chodzić na tej instalacji i takie tam bzdury, a u mnie nic się z tymi samochodami nie dzieje, a pracuje na trochę trudniejszym rynku, bo tutaj jak jakieś auto nie chodzi tak jak powinno, szarpie, brakuje mu mocy czy nawet pali 25% więcej a nie 20% to masz sprawę w sądzie...
  • #20
    bambolo
    Level 11  
    Wieksze dysze - rozwiercenie + kalibracje , chmm sam chyba nie zrobie bo sie boje trzeba bedzie kogos poszukac na slasku co mi to zrobi , aha a jak bedzie z spalaniem > zwiekszy sie po rozwierceniu ? bo teraz mam srednio trasa katowice tychy w granicach 12 l LPG ,samo miasto z 15scie bedzie .Czy to sie moze zmienic na wieksze spalanie ?

    Pozdrawiam
  • #21
    dett
    Level 20  
    Jeżeli auto będzie prawidłowo ustawione i korekty będą w normie to spalanie powinno nawet się zmniejszyć.
  • #22
    bambolo
    Level 11  
    Katowice -Bytom- Swietochłowice-Chorzów Gazownik Poszukiwany Od Zaraz Do Rozwiercenia i Regulacji

    Zainteresowanych prosze o PW

    Pozdrawiam