Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ladowanie MZ TS (6v) 250/1

Tomek92:) 21 Sie 2010 11:19 4197 8
  • #1 21 Sie 2010 11:19
    Tomek92:)
    Poziom 9  

    Witam!
    mam problem z ladowaniem..
    - przewody sprawne
    - szczotki nowe
    - cewka wzbudzenia ok
    -akumulator ok
    -masa jest
    wydaje mi sie ze mam padnieta pradnice albo stojan macie jakies sposoby by to sprawdzic???
    bo jak podlaczam prosto z aku napiecie na wzbudzenie DF to ladowanie jest 5.90 takie jak na aku czyli nie laduje i regulator w tym przypadku moge juz wykluczyc??
    a jak odepne wzbudzenie to ladowanie jest 0.80 mierzone na szczotkach czyli jednak cos wzbudza ale bardzo nie wiele..
    gdzie szukac usterki???

    0 8
  • #2 21 Sie 2010 22:15
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Prąd wzbudzenia jest regulowany przez regulator napięcia i on jest odpowiedzialny za prawidłową pracę prądnicy i utrzymanie właściwego napięcia na aku.Spróbuj podmień regulator napięcia.Posiadam od tego modelu zarówno wirnik jak również stojan prądnicy w bdb stanie. Dokładnie od MZ 250 Tropik.Posiadam też nowy cylinder do Tropika.

    0
  • #3 22 Sie 2010 00:25
    Tomek92:)
    Poziom 9  

    podmienilem regulator na elektryczny i nic..
    jak sobie cenisz ten stojan z wirnikiem?

    0
  • #4 22 Sie 2010 16:19
    arco_p
    Poziom 1  

    mam podobny problem. Pogadamy?

    Dodano po 6 [minuty]:

    wymieniłem regulator dwa razy teraz stojan nowy i nadal na biegu jałowym przy zapalonych światłach napięcie 5,7- 5,9 i po wciśnięciu stop gaśnie silnik natomiast bez swiatel 6,2- 6,3 i chodzi. Został stary wirnik ale sprawdzany pod 220v i żarówka oraz sprawdzany komutator po między poszczególnumi i jest wszędzie taka sama opornosc. Czy w ktoś eksploatuje TS250/1 z 6v prądnicą by porównać pomiary?

    0
  • #5 22 Sie 2010 16:35
    Tomek92:)
    Poziom 9  

    moze masz gdzies zwarcie w instalacji i dlatego ci gasnie.
    a na biegu jalowym moze byc nizsze napiecie ladowania spowodowane mala predkoscia obrotowa silnika. spróbuj przegazowac na swiatlach i wtedy zmierz napiecie.
    jak sprawdzales wirnik pod 220v

    0
  • #6 22 Sie 2010 16:35
    viper555
    spec od auto-elektro

    Wirnika nie sprawdzisz a właśnie w nich jest problem tracą oporność izolacji i międzyzwojową. To co sprawdzasz to tylko czy nie ma zwarcia do masy.P

    0
  • #7 22 Sie 2010 16:39
    Tomek92:)
    Poziom 9  

    a orientujesz sie jaka ma byc opornosc cewki wzbudzenia pradnicy?

    0
  • #9 13 Wrz 2010 21:54
    Tomek92:)
    Poziom 9  

    usterka usunieta- padniety wirnik

    0
  Szukaj w 5mln produktów