Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia i Linsys Wag 200 - rozłączanie

Rauliki 21 Sie 2010 14:52 1830 15
  • #1 21 Sie 2010 14:52
    Rauliki
    Poziom 8  

    Parametry łacza:

    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: G.dmt
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 9 db
    Upstream Margin: 9 db
    Downstream Line Attenuation: 34 db
    Upstream Line Attenuation: 15.5 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 4 db

    Po wgraniu openfirmware parametry torchę się zmieniły (poprawiły?):
    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: G.dmt
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 12 db
    Upstream Margin: 9 db
    Downstream Line Attenuation: 25 db
    Upstream Line Attenuation: 10 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 18 db

    Na razie rozłączanie nie wystąpiło (10 minut), ale czy to są dobre parametry łącza dla łacza 1 mbitowego?

    Z góry dzięjuję za odpowiedź.

    0 15
  • #2 21 Sie 2010 15:46
    terrade
    Poziom 36  

    Nie są dobre, są skandaliczne. Całkowicie absurdalne Marginy (przy tym tłumieniu), powinny być o ok.20 dB większe. Linia jest absurdalnie zaszumiona. Na początku sprawdź swoją instalację, filtry (najlepiej odpiąć telefony i filtry). Potem możesz składać reklamację do Netii, a Netia złoży ją do TP (zapewne bez rezultatu).

    0
  • #3 21 Sie 2010 16:47
    piterus99
    Poziom 43  

    Tłumienie na poziomie 30dB w Polsce nie jest niczym niezwykłym, kolego. TP jak nie zmodernizowała starej sieci to potem wyłażą takie kwiatki.

    0
  • #4 21 Sie 2010 18:06
    Rauliki
    Poziom 8  

    Rozumiem, że przez to tłumienie zrywa mi połączenie? Myślicie , że reklamacja coś da? Na pewno złożę, ale składałem już kilka razy i poprawiało się na kilka dni.

    0
  • #5 21 Sie 2010 20:00
    terrade
    Poziom 36  

    Źle rozumiesz, nie przez tłumienie, ale przez absurdalne Marginy. A dokładniej przez to co powoduje, że są tak niskie, ~20 dB niższe niż powinny. Dodam, że problemem jest absurdalny Margin, a nie te niskie 9 dB, wielu osobom stabilnie chodzi przy 6 dB (tyle, że oni powinni tyle mieć).

    piterus99 napisał:
    Tłumienie na poziomie 30dB w Polsce nie jest niczym niezwykłym, kolego.
    A gdzie napisałem, że niezwykłym? Niezwykły tu jest Margin. 20 dB mniej niż być powinno to ogromna różnica, dużo większa niż się wydaje: http://pl.wikipedia.org/wiki/Decybel

    0
  • #6 21 Sie 2010 20:41
    Rauliki
    Poziom 8  

    Jak wytłumaczyć to , że po zrywaniu połączenia przez kilkanaście minut wynik jest teraz taki:
    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: G.dmt
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 31 db
    Upstream Margin: 24 db
    Downstream Line Attenuation: 26 db
    Upstream Line Attenuation: 12 db
    Downstream Transmit Power: 11 db
    Upstream Transmit Power: 18 db

    Zgłosiłem Netii, ale tak szybko by cos naprawili (około 2h?). Być może za chwilę znowu będą poprzednie wartości Marginu (czyli okolice 9db), już tak dzisiaj było. Samo się naprawia i psuje?

    0
  • #7 21 Sie 2010 22:36
    master_tilk
    Poziom 11  

    zapytam tak czy łącze na lini Netii czy na linii TP?
    zmień modulacje na auto jeżeli możesz
    ustawienie połączenia po anexie A

    0
  • #8 21 Sie 2010 22:41
    Rauliki
    Poziom 8  

    Tak, łącze TPsowe. Czy MultiMode to jest auto, bo o nazwie auto ustawienia nie mam?

    0
  • #9 21 Sie 2010 22:43
    master_tilk
    Poziom 11  

    tak MultiMode to AUTO niektóre linksysy miały funkcję SRA poszukaj takiej i włącz ją powinno bardziej wymusić na Dislanie lepsze parametry

    0
  • #10 21 Sie 2010 23:02
    Rauliki
    Poziom 8  

    Multimode włączone, funkcji SRA nigdzie nie widzę.
    Dzięki wszystkim za pomoc, póki co działa bez rozłączeń i trzyma parametry
    Downstream Margin: 31 db
    Upstream Margin: 24 db

    0
  • #11 22 Sie 2010 09:30
    Rauliki
    Poziom 8  

    Raczej jakie łącze, dziś od rana znowu ta sama bajka:
    DSL Status: Connected
    DSL Modulation Mode: MultiMode
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 9 db
    Upstream Margin: 3 db
    Downstream Line Attenuation: 37 db
    Upstream Line Attenuation: 15.5 db
    Downstream Transmit Power: 12 db
    Upstream Transmit Power: 18 db

    Nie rozumiem tego, że parametry sieci mogą tak się zmieniać. Może router jest walnięty?

    0
  • #12 22 Sie 2010 09:32
    domelc
    Poziom 23  

    Pewnie rozłącza Netia a nie Linsys

    0
  • #13 22 Sie 2010 10:20
    Rauliki
    Poziom 8  

    A po co mieli by to robić? Chcą się klienta pozbyć?

    0
  • #14 22 Sie 2010 11:03
    domelc
    Poziom 23  

    Może nie pozbyć ale w niektórych strefach mają ich za dużo i nie wyrabia ich szkielet

    0
  • #15 22 Sie 2010 11:12
    Rauliki
    Poziom 8  

    Być może. W środe mają przyjść sprawdzić, zobaczymy co wymyślą. Jak nic nie wymyślą to wymyśli Orange lub kto inny.
    Dzięki za pomoc jeszcze raz.

    0
  • #16 22 Sie 2010 13:52
    terrade
    Poziom 36  

    Zamienił stryjek siekierkę na kijek.

    Rauliki napisał:
    Nie rozumiem tego, że parametry sieci mogą tak się zmieniać. Może router jest walnięty?
    Owszem może, ale na 99% to jest wina TPSA i ich kiepskich kabli. Znam to z doświadczenia, u mnie spadało z 30 do 0, a często latało 20-25, Ty masz gorzej bo i tłumienie się zmienia. Zatem składaj reklamację do Netii, Netia do TPSA, TPSA przyjeżdża, pozoruje naprawę i oddzwania automat, że naprawione. Ale jeśli będziesz miał farta (jeśli awaria jest banalna), to może naprawią.

    0