Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford c-max 2.0 TDCi nie podaje paliwa

21 Sie 2010 21:07 33889 20
  • Poziom 11  
    witam

    Auto przezimowalo w garazu i na wiosne juz nie odpalilo. Zostawilem je zeby w wolnej chwili zobaczyc co jest nie tak.
    W ogole nie slychac pracy pompy paliwa po przekreceniu zaplonu i rurki paliwowe puste. Autodata pokazuje ze modul pompy pomocniczej jak i pompa sa gdzies w okolicach baku ale nic tam nie moge znalezc, ksiazka "sam naprawiam" wpomina cos o pompie pomocniczej obok pompy wysokiego cisnienia ale tam sa same zawory i egr.
    Dlugo tym autem nie jezdzilem wiec nie pamietam z ktorej strony slychac pompe pomocnicza, spod maski czy zza siedzen.
    Bezpieczniki oczywiscie wszystkie ok, przekaznik ECM rowniez. Chcialbym sprawdzic ta pompe ale nie wiem gdzie jej szukac. Rurki paliwowe z tego co je sledzilem to biegna z baku bezposrednio do filtra paliwa pod maska i potem do pompy wysokiego cisnienia. Juz nie mam pomyslu.

    dzieki i pozdro
  • TestoTesto
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Filtr zostal ominiety i to nie on. Jakis koles mi napisal ze u niego slychac prace pompy pomocniczej psod maski ale to moze cos innego u niego pracuje a on mysli ze to pompa. w "sam naprawiam" pisza ze pompa pomocnicza jest mechaniczna, w autodacie na schemacie widac pompe pomocnicza, modul sterujacy pompa pomocnicza i czujnik zabezpieczajacy przed calkowitym oproznieniem zbiornika ktory ma za zadanie odciecia pompy o ktorym pisza rowniez w ksiazce sam naprawiam i to moze on jest uwalony i dlatego ja nic nie slysze po przekreceniu zaplonu i paliwo nie jest wtlaczane do pompy common rail. Problem w tym ze ja nie moge zlokalizowac tej pompy, modulu i czujnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    na pewno sa dwie pompy z reszta zalaczam schemat z autodaty

    Ford c-max 2.0 TDCi nie podaje paliwa
  • Poziom 2  
    kolego sprawdz czy do pompy dochodzi plus
    te kable znajdziesz pod siedzeniem tylnym z prawej strony
    są ukryte pod wykładzinom i prostokątem z styropianu tam znajdziesz 4 kable 2 chude i dwa grube
    grube są bo pompy a cienkie do czujnika paliwa
  • TestoTesto
  • Poziom 11  
    widzialem te kable ale myslalem ze one ida do plywaka bo raz ze sa to inne kolory niz na schemacie a dwa ze troche ich malo bo powinno byc chyba 6 nie?4 pompa i 2 czujnik a gdzie wtedy kable do plywaka?

    pozdro

    edit: czy tak wyglada ta pompa?

    Ford c-max 2.0 TDCi nie podaje paliwa
  • Poziom 2  
    tak to jest ta pompa i idom do niej 4 kable jak mówiłem
    a sprawdz cz dochodzi prod do pompy jeśli nie to przeciągnij go z jakiegoś inego kabla
    pod progiem od drzwi idzie gruba wiązka kabli tam też powinien iść o ile dobrze pamietam biało czerwony kabel do niego idzie prąd po przekręceniu stacyjki
    jeśli nie będzie słychać pompy po przekręceni kluczyka.musisz kolego sprawdzić lub wymienić pompę
  • Poziom 22  
    Ludzie to nie jest pompa paliwa tylko element układy dopalanie zbiornik na płyn do filtra dpf.
    Tam nie osobnej pompy tylko jest wstępna w wysoko ciśnieniowej.
  • Poziom 11  
    dpfa to ja nie mam, ale caly czas sugeruje sie tym schematem z autodaty na ktorym wyraznie osobna pompa jest a nie wbudowana w pompe wysokiego cisnienia ktora powinna byc mechaniczna
  • Poziom 22  
    Powodzenia pompa elektryczna jest w innym silniku 2 litry TD mondeo przed liftem silnik .I jest przy zbiorniku.
  • Poziom 11  
    no sam juz nie wiem, jedni pisza tak drudzy siak do tego ten schemat...
    badz tu madry, nie wiadomo gdzie rece wlozyc
  • Poziom 22  
    Jeśli masz filtr paliwa z przodu z lewej strony przy pasku nad nim jest przewód przelewowy o zielonym kolorze rozepnij i przeciągaj paliwo z pompy/prawy koniec/ aż pojawi się w przezroczystym przewodzie przy pompie/najlepiej elektryczną pompką.
  • Poziom 11  
    robilem tak i zapala (ale trzeba go wspomoc brake cleanerem) ale po zgaszeniu znowu nie odpali
    zastanawiajace sa te 4 przewody co ida do zbiornika, dwa cienkie beda od czujnika to te pomijam ale kolejne dwa maja 1mm2 i by paswoaly na zasilanie pompy, jeden oczywiscie masowy i masa jest a na drugim napiecia brak (mierze od razu po przekreceniu zaplonu bo tam napiecie powinno pojawiac sie tylko na chwile)
  • Poziom 11  
    podalem 12V na te przewody ale nic sie nie dzieje, nie mam juz pomyslu

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    Scalak5 napisał:
    Jeśli masz filtr paliwa z przodu z lewej strony przy pasku nad nim jest przewód przelewowy o zielonym kolorze rozepnij i przeciągaj paliwo z pompy/prawy koniec/ aż pojawi się w przezroczystym przewodzie przy pompie/najlepiej elektryczną pompką.


    powiem tak bylo wiecej problemow z tym autem i ktos inny przy nim grzebal ogolnie byla wymieniona turbina ale potem dalej bylo slychac stuki z silnika (turbina swoja droga miala troche uszkodzone lopatki), padlo ze trzeba sprawdzic pompe common rail, zostala wyjeta i sprawdzona ze niby ok ale osoba ktora to robila powiedzmy nie jest jakims super fachowcem. Zostala zalozona z powrotem i juz auto po tym zabiegu samo nie zapalalo tylko na tzw PLAKA. Stuki zostaly wyeliminowane poprzez zaslepienie EGR. Przed wyjeciem pompy zapalalo ok tylko stukalo. Mozna cos zwalic przy montowaniu common raila? Czy najzwyczajniej w swiecie sie zapowietrzyla.
    Kolejna kwestia to zawory w pompie. Po zaplonie nie sa zalaczane tzn napiecie 12V do masy na akumulatorze jest ale miedzy pinami w kostce tylko niecale 8V. Czyli jakby slaba masa, ale masa z tych zaworow idzie bezposrednio do ECU i przejscie jest ok do wtyczki od ECU. Malo tego rozebralem kompa zeby sie upewnic ze jest dobre polaczenie na pinach i wszystko ok.
  • Poziom 11  
    czy ktos moglby sprawdzic jakie jest napiecie po przekreceniu zaplonu na zaworach pompy CR mierzac bezposrednio na pinach wtyczek a nie do masy bo do masy to mam 12V ale na wtyczkach tylko 7.8V i nie wiem czy tak ma byc

    dzieki
  • Poziom 11  
    tym napięciem jest sterowany zawór regulacji ciśnienia paliwa.. Zaślepianie egr w tdci też nie jest dobrym pomysłem... Spora szansa na zawieszone wtryski (jeśli delphi) odwróć je rozpylaczami do góry i zakręć rozrusznikiem pewnie połowa z nich nie będzie podawać paliwa... a tak na prawdę porządniejszy tester by się przydał...
  • Poziom 11  
    ja dalej nie wiem jakie to napecie powinno byc bo zawory po przekreceniu zaplonu sie nie otwieraja (podawalem na nie 12V z zasilacza to wiem kiedy sie zalaczaja). chodzi o to ze po zaplonie mam niecale 8V i nie wiem czy tak ma byc?
    System wtryskowy mam siemensa, wtryskow nie mam co wyjmowac bo i bez tego wiem ze nic nie rozpylaja skoro pompa nie podaje paliwa to co maja pylic?

    pozdr
  • Poziom 11  
    zalozylem nowa pompe i teraz paliwo na listwie jest ale dalej nie odpala bo wtryski nie podaja paliwa, co moze byc przyczyna? po odpaleniu na plaka silnik chodzi sobie na wolnych ale brak reakcji na pedal gazu

    pozdr
  • Poziom 11  
    kolejny problem to brak mozliwosci polaczenia sie z autem. wczesniej moim kompem sie laczylem a teraz lipa. kupilem kabel na ELM i tez niestety sie nie laczy a innego forda podlaczylem bez problemu. Bezpieczniki sprawdzilem i sa ok. Jakies pomysly?

    pozdr
  • Poziom 2  
    Panowie Jestem Mechaniorem ,,STARAM SIĘ'' i męczę właśnie taki temat i zamówiłem pokrywę filtra paliwa i chyba nie potrzebnie mo jak tak czytam to wszystko to stawiam na pompkę wstępną w pompie wysokiego ciśnienia, ponieważ w zbiorniku jej nie ma(TA ilość kabli do zbiornika to opcja ponieważ tylna część instalacji jest do wersji diesel oraz benzyna-w benzynie w zbiowniku jest pompa) demontowałem zbiornik{opiłki w paliwie} Jutro sprawdzam pompkę w POMPIE