Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja prędkości silnika - jaki falownik wybrać?

motofan 31 Sie 2010 19:22 9608 40
  • #31 31 Sie 2010 19:22
    motofan
    Poziom 13  

    Witam :)

    Już mi trochę ręce opadają, bo nieskutecznie szukam w necie sklepu, w którym mógłbym kupić amperomierz ze skalą do 50A. Ktoś mógłby mi pomóc, mówiąc gdzie takie coś mogę dostać?

    Pozdrawiam :)

  • Relpol
  • #32 31 Sie 2010 19:51
    vorlog
    Poziom 33  

    A nie lepiej wykorzystać cyfrowy? Są gotowe, są kity do montażu...
    Zresztą na allegro są różne wychyłowe, np. 0-60 A z bocznikiem, aukcja nr 1198635463, 0-100 A, też z bocznikiem, nr 1198649439.
    V.

  • #33 31 Sie 2010 20:00
    motofan
    Poziom 13  

    Fajne, tylko trochę cena odstraszająca, przynajmniej jak na moje możliwości :D
    A te cyfrowe, to o których myślisz? Mógłbyś pokazać coś konkretnego?

    Pozdro :)

  • Pomocny post
    #34 31 Sie 2010 20:04
    vorlog
    Poziom 33  

    Wklep w szukajkę na allegro "amperomierz LCD" lub "amperomierz LED"- jest ich trochę, tylko bocznik dopasować (choćby wykonać z odpowiedniego paska blachy miedzianej), najlepiej na zakres 200A.
    Podobne wynalazki można spotkać w ofercie kitów do samodzielnego montażu (AVT ?)
    V.

  • Relpol
  • #35 01 Wrz 2010 19:55
    motofan
    Poziom 13  

    Witam :)

    Mierniki w drodze.

    Mam teraz inny problem. Podłączyłem silnik, falownik. Silnik połączony z siecią na sztywno działa ok.
    Falownik ustawiony zgodnie z instrukcją (dość lakoniczną), tzn. ustawiłem znamionową częstotliwość, moc silnika, prąd znamionowy, prędkość znamionową itp. Wykonałem autotuning - falownik zapiszczał, kliknęły przekaźniki i tyle - silnik sie nie zakręcił (nie wiem czy tak powinno być). Po sprawie wyświetlił się napis "done".

    Po tym wszystkim chciałem ruszyć silnik. Wyszedłem do pierwszego ekranu, dałem RUN iiiiiiiiiiiiiiii nic. Zero reakcji. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

    Aha, jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Mam podłączony falownik do gniazdka "bez bolca". Czy to robi jakąś różnicę?

    Pozdro :)

  • #36 01 Wrz 2010 19:57
    retrofood
    Moderator

    motofan napisał:
    Witam :)

    Aha, jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Mam podłączony falownik do gniazdka "bez bolca". Czy to robi jakąś różnicę?


    TAK.

  • #37 01 Wrz 2010 19:59
    motofan
    Poziom 13  

    Tzn podłączone do gniazdka "bez bolca" może nie działać, tak?

    Bo że różnice w bezpieczeństwie są to oczywiście wiem :)

    Pozdro

  • #38 01 Wrz 2010 20:30
    vorlog
    Poziom 33  

    Przemiennik MUSI być bezwzględnie podłączony do PE, zwłaszcza, gdy ma odsłonięte elementy metalowe, np. radiator. Tak samo silnik z niego zasilany.
    Podłączenie należy wykonać zgodnie z zamieszczonymi w dokumentacji schematami. Konfiguracja musi być przeprowadzona również poprawnie- przeczytaj instrukcję nawet kilka razy, zanim zaczniesz kopać zbyt głęboko w konfiguracji. Jeżeli autokonfiguracja zakończyła się pomyślnie a sterowanie z lokalnej klawiatury nie działa, sprawdź która lokalizacja sterowania jest przypisana w konfigu i ew. zmień. Możesz przecież sterować z lok. klawiatury, zestykami elementów zdalnych, szyną cyfrową itd.
    Żeby napęd wystartował, to przecież musisz też przypisać częstotliwość min. i max. wyjścia oraz sporo innych parametrów, nie tylko sam silnik. Dużo zależy, co producent zapisał w konfigu jako ustawienia fabryczne.
    Raz jeszcze- przeczytaj manual przemiennika :)
    V.

  • #39 01 Wrz 2010 21:07
    retrofood
    Moderator

    motofan napisał:
    Tzn podłączone do gniazdka "bez bolca" może nie działać, tak?

    Bo że różnice w bezpieczeństwie są to oczywiście wiem :)

    Pozdro


    Wiele urządzeń elektronicznych posiada zabezpieczenie przed uruchomieniem, przy zasilaniu z instalacji bez kołka ochronnego. Nawet zwykłe kuchenki elektryczne nie pracują wtedy prawidłowo (ich elektronika).
    Oczywiście, jeśli nie masz w instalacji PE, to należy założyć gniazdo z kołkiem, do kołka podłączyć przewód PEN, a dopiero z niego dać na drugi zacisk gniazdka.

  • #40 01 Wrz 2010 21:11
    motofan
    Poziom 13  

    Oczywiście, wiem na czym to polega.

    Falownik pracuje poprawnie bez gniazdka z bolcem. Problem polegał na tym, że domyślnie było wyłączone sterowanie z panelu na falowniku. Była o tym niewielka notka w instrukcji. Po ustawieniu wszystkiego działa jak należy.

    Na razie dzięki za pomoc, szczególnie koledze Vorlog :)

  • #41 01 Wrz 2010 21:15
    retrofood
    Moderator

    Na Twoim miejscu, to gniazdko bym jednak zmienił.
    Temat w takim razie zamykam.