Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator isuzu po przegazowaniu ładuje

Nostrepix 22 Sie 2010 13:42 6016 12
  • #1 22 Sie 2010 13:42
    Nostrepix
    Poziom 14  

    Witam. Mam następujący problem. Mam Opla Astre 1.7 TDI ( silnik Isuzu ). Kupiłem regenerowany alternator, ponieważ mój został uszkodzony. Problem polega na tym, że ten alternator regenerowany z tzw. gwarancją nie ładuje po odpaleniu silnika ( obrotomierz nie działa, pali się kontrolka ładowania). Jak dodam gaz do 5 tys. obrotów, automatycznie wszystko wraca do normy i ładowanie wskazuje 14 v ( obrotomierz działa, kontrolka ładowania ginie). Ten sprzedawca uświadomił mnie, że ten alternator jest wykonany już z takich materiałów. Moje pytanie brzmi, czy mogę coś samemu zrobić, czy już odżałować i kupić nowy BOSCH' a?? Na elektronice się znam i mam drugi alternator na części. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    0 12
  • #2 22 Sie 2010 16:23
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nostrepix napisał:
    Ten sprzedawca uświadomił mnie, że ten alternator jest wykonany już z takich materiałów.



    Nic nie kombinuj z żarówkami bo go spalisz i wtedy będzie problem, a temu sprzedawcy to powiedz żeby bzdur nie opowiadał i oddaj go niech Ci da sprawny albo pieniądze. Zakładam że w instalacji masz wszystko w porządku. Skąd wiesz że wirnik spasuje z twojego jak jest kilka rodzajów różniących się średnicą i masz np.za dużą szczelinę pomiędzy wirnikiem a stojanem.P

    0
  • #3 22 Sie 2010 19:36
    mczapski
    Poziom 38  

    Z ciekawości spytam dlcaego chcesz kupować kolejny alternator skoro możesz naprawiać stary. Nic nie wiemy co uszkodzone. Jest to trochę specyficzne urządzenie i mozesz mieć kłopoty z popasowaniem innego.

    0
  • #4 25 Sie 2010 13:09
    Nostrepix
    Poziom 14  

    Witam. Przełożyłem wirnik, z komutatorem. Poprawa jest. Ładowanie 14,5v, jednak po przegazowaniu do 2,5 tys. obrotów. Ten alternator ( dawca ) też był z tą wadą jak określił się mój znajomy, który mi go sprzedał jako zapasowy. Prosiłbym o schemat dotyczący usunięcia tej usterki a mianowicie podłączenie żarówki, która będzie stanowiła dodatkowy opór i spowoduje natychmiastowe wzbudzenie. Wiem, że elektromechanicy to stosują. To jest bardzo ważne. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Witam. Do " viper555 " . Alternator ( dawca ) jest ten sam, bo sprawdzał mi go elektromechanik i z braku czasu powiedział, abym sam przełożył wirnik ( cytuję " na 100% będzie pasował" ) to stwierdził po ówczesnych oględzinach.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o pomoc u elektromechanika, to jestem zdany sam na siebie. W mej małej mieścinie jest tylko jeden elektromechanik, który nigdy nie ma czasu. Chciałem u niego zostawić, to mi nie kazał. Znam się trochę na elektromechanice , więc proszę o pomoc. Proszę o poprawną wypowiedź, gdyż jestem zdany sam na siebie. Prosiłbym o niekrytykowanie wypowiedzi , zbijanie z tropu, ( w celach marketingowych )...

    0
  • #5 25 Sie 2010 19:44
    mczapski
    Poziom 38  

    Czy my wiemy z jakim alternatorem kolega zmaga się? W domyśle pewno chodzi o Hitachi, ale kto wie. A jeśli Hitachi to ciekawe jak kolega poradził sobie z montażem regulatora nie posiadając pewnej wiedzy?

    0
  • #6 25 Sie 2010 20:26
    Meteo33
    Poziom 17  

    Dlaczego te alternatory padają jak muchy? CHyba co tydzień ktoś o tym pisze.. Ja sam miałem ten alternator (HItachi) dwa razy w warsztacie.

    0
  • #7 26 Sie 2010 13:19
    Nostrepix
    Poziom 14  

    Regulator nas nie interesuje, gdyż kupiłem razem ze szczotko trzymaczem, płytka prostownicza także nowa.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Alternator to słynny Hitachi.

    0
  • Pomocny post
    #8 26 Sie 2010 13:52
    mczapski
    Poziom 38  

    Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba żarówka w lampce? Dla eksperymentu zasliłbym w złączu styk L (ten pionowy) przez żarówkę większej mocy np 10 W.

    3
  • #9 28 Sie 2010 11:32
    Nostrepix
    Poziom 14  

    Tak zrobiłem wstawiłem 2x żarówki 5W i ładuje od początku pracy silnika, czyli od razu się wzbudza. Dziękuję za pomoc. Jedyna osoba, która potrafiła mi pomóc ;)

    1
  • #10 31 Sie 2010 17:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Nostrepix napisał:
    Tak zrobiłem wstawiłem 2x żarówki 5W i ładuje od początku pracy silnika, czyli od razu się wzbudza. Dziękuję za pomoc. Jedyna osoba, która potrafiła mi pomóc ;)

    Alternator isuzu po przegazowaniu ładuje
    Jesteś pewien że na pewno akurat to pomogło ?

    0
  • #11 01 Wrz 2010 07:43
    mczapski
    Poziom 38  

    Ja trenowałem w wersji, gdzie nie było przekaźnika lampki ładowania. Ale rozumiem, że efektem jest nie tylko gaśniecie lampki, lecz także uzyskanie odpowiedniego napięcia na instalacji. Z tym, że generalnie świadczy to o zbyt niskim napięciu wzbudzenia i należałoby dalej szukać przyczyny. Wcale nie twierdzę, że zastosowanie takich żarówek to rozwiązanie docelowe (eksperyment). Jak już wspomniałem pierwsze kroki do diod wzbudzenia. Jako, że nie zakładam aby dwa stojany miały jednakowe usterki uzwojeń. I wreszcie przyczyna najprostsza, ale rozumiem, że tutaj sprawdzone to marne połączenia instalacji lub masy.

    0
  • #12 24 Sty 2011 16:24
    luksad2200
    Poziom 9  

    ople isuzu tak miały, jak w starym alternatorze spalił się wirnik co skutkowało "spaleniem" się przekaźnika który znajduje się głęboko pod kierownicą, wystarczy go wyciągnąć i włożyć z powrotem to zazwyczaj pomaga

    2
  • #13 24 Sty 2011 16:55
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów