Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki wybrać samochód do 4 tys.?

Onkyoa-9711 22 Sie 2010 14:10 14728 35
  • #1 22 Sie 2010 14:10
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    Witam na forum.
    Otóż nie dawno zdałem prawo jazdy i chciałbym się zapytać jaki samochód byście wybrali do 4 tys. zł.
    Mój wybór padł na Kia Sephia.
    Co wy o tym myślicie?
    Jest jakiś inny wybór?
    Maksymalną pojemność silnika chcę mieć 1.6 nie więcej bo opłaty mnie zjedzą.
    Jeśli zły dział to przepraszam.

    0 29
  • #2 22 Sie 2010 16:24
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    Jestem w identycznej sytuacji, szukałem różnych samochodów i w oko wpadło mi pare aut: opel astra I, opel vectra A, ford fiesta mk3, mazda 323 i 323f

    0
  • #3 22 Sie 2010 17:17
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    Witam kolego ja to jestem zainteresowanym VW polo chodź dziężko jest o dobry egzęplarz w tej cenie, kia sephia bardzo fajny samochodzik, astra I też może być ale jakoś wolałbym kie

    0
  • #4 22 Sie 2010 17:34
    cirrostrato
    Poziom 36  

    A ja zawsze za Mazdą, syn 323C (1995r na razie nie mam uwag), ja 626D a teraz szukam szóstki z okolic 2004r, trochę nie w temacie więc wracam: za 4tys. poszukaj 323, może ewentualnie trochę dołóż, proste autko, części/zamienniki tanie. Nie kupuj sam, ktoś siedzący w temacie jako doradca absolutnie konieczny, pierwsze autko zawsze kupuje się zbyt nerwowo.

    0
  • #5 22 Sie 2010 17:55
    dimitriew
    Poziom 14  

    KUP SOBIE Golfa III, Astrę, Corsę, Polo, Ibizę. To są tanie w eksploatacji samochody. Łatwy dostęp do części na szrocie:P

    0
  • #6 22 Sie 2010 18:33
    adamzelt
    Poziom 12  

    Poszukaj Mitsubishi Colt rocznik 92-96 w tej cenie. Najlepiej z silnikiem 1.6 one mają 113 km a autko jest nie za duże z takim silnikiem to prawdziwa rakieta. Nie jestem mitsumaniakiem ale naprawdę polecam to autko, spala jedyne 8 litrów na 100 km gazu więc jeździsz za jakieś 17 zł. Polecam

    0
  • #7 22 Sie 2010 19:44
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    Ja myślałem nad astrą I 1.6 16v widziałem że już za 4500 można kupić ale wszystko okażę się przy oglądaniu auta teraz ti 3/4 aut to popowodziowe albo bite...

    0
  • #8 22 Sie 2010 19:53
    skorpion1272
    Poziom 18  

    A może Daewoo Lanos? Byłby samochód z pierwszych lat produkcji, ale na tle innych za tą cenę i tak dosyć nowy.

    0
  • #9 22 Sie 2010 21:06
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    może jakiś przykład byś dał skorpion

    Dodano po 47 [sekundy]:

    i jak z daewoo z częściami drogie ? trudno dostępne ?

    0
  • #10 22 Sie 2010 21:44
    Pi0trek121
    Poziom 23  

    a może honda civic V? tylko wiadomo, ze takie auta jak civic, czy tez golf to auta, ktore są bardzo czesto dobijane, jezeli ktos zdecyduje sie na kupno takiego auta zalecalbym przegląd jego przed zakupem.

    0
  • #11 22 Sie 2010 21:48
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    Ja to się chyba jednak zdecydowałem na lanosa rocznik w miarę i wezmę sobię w gazie przy kupnie pojade na przegląd.

    0
  • #12 22 Sie 2010 22:37
    skorpion1272
    Poziom 18  

    Onkyoa-9711 napisał:
    może jakiś przykład byś dał skorpion

    Dodano po 47 [sekundy]:

    i jak z daewoo z częściami drogie ? trudno dostępne ?


    Przykład? Wystarczy sprawdzić na Allegro
    A części są raczej dostępne, a ceny podobne do innych, raczej nie wysokie.

    0
  • #13 23 Sie 2010 09:50
    nietoperek4
    Użytkownik obserwowany

    Nie wiem czemu polecacie samochody takich marek jak mazda, mitsubishi czy kia. Mnie zawsze ojciec (inż. mechanik zresztą) uczył ,żeby od tych wszystkich skośnookich trzymał się dalekim łukiem ,no chyba ,że samochód ma być nowy. To inna sprawa. Samochód do 4 tys. to samochód już po wieloletniej eksplatacji a więc i awaryjny. Co za tym idzie - nowe części ,a części marek z dalekiego wschodu są często dużo dużo droższe od niemieckich. Chyba ,że zmieniło się coś w tej kwestii?

    Ja na Twoim miejscu poszukałbym sobie dobrą polówkę albo ople corse. Tak jak pisałeś. Z silniczkiem 1.6 małe spalanie a i silniki mają nie do zdarcia.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 23 Sie 2010 11:21
    cirrostrato
    Poziom 36  

    No to mamy diametralnie rozbieżne zdania, ja , wieloletni użytkownik krajowych i demoludowych autek z przerażeniem usłyszałem , jak mój syn przymierzał się do japończyka, musiałem/chciałem pomóc, znajomy miał Mazdę i pojechał z nami na polowanie, dwa dni i 323C kupiona w kraju po opłatach za 7600zł (dziś wyceniam na ok. 3500), rocznik 1995, piąty rok syn jeździ a ja po dwóch latach kupiłem 626, koszt części to totalna bzdura, porównywalne (zamienniki) z częściami do Poloneza, gdyby sklepikarze nie narzucali absurdalnych marż detalicznych to nikt by nie kupował (ja nie, kumpel prowadzi hurtownię..) części na szrotach. Przykład ostatni z przed tygodnia: Mazda323C wymiana ( ja osobiście własnoręcznie) klocki i tarcze przód, faktura 129,32zł z VAT-em, cena w hurtowni, cały układ wydechowy 450zł z robocizną i fakturą (robił serwis) drogo?????? A tym się jeździ jednak ,,trochę'' inaczej niż corsą, maluchem lub cienkim...

    0
  • #15 23 Sie 2010 15:20
    skorpion1272
    Poziom 18  

    Z tymi częściami to ludzie tak mają i często właśnie słyszę jak mówią, że części do "Japończyków" są drogie i nie opłaca się kupować tych aut. A wcale tak nie jest ponieważ ceny zamienników są podobne do innych aut jak VW Opel Ford itd. Może kiedyś to i tak było, gdy porównali ceny części do zachodniego auta i do Poloneza to wtedy była różnica. A i kiedyś nie było tylu podrób i zamienników do aut zachodnich, tylko firmowe produkty, to i cena była inna, ale obecnie to wszystko jedno

    0
  • #16 23 Sie 2010 15:50
    nietoperek4
    Użytkownik obserwowany

    skorpion1272 napisał:
    Z tymi częściami to ludzie tak mają i często właśnie słyszę jak mówią, że części do "Japończyków" są drogie i nie opłaca się kupować tych aut. A wcale tak nie jest ponieważ ceny zamienników są podobne do innych aut jak VW Opel Ford itd.


    Jakie części taka jakość. Samochodu jeszcze nie posiadam bo i nie pracuję ale z autopsji wiem jak zamawiałem części do simsona przez allegro. Miał być generalny remont silnika a skończyło się tym ,że kupiłem części nie oryginalne bo chciałem zaoszczędzić i silnik miał luzy to tu to tam bo części nie pasowały do siebie.

    0
  • #17 23 Sie 2010 16:08
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    tu się zgadzam jak najbardziej części orginalne!!! żadne zamienniki.

    0
  • #18 23 Sie 2010 19:08
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Silnika nigdy w żadnym aucie (no w Syrence..) nie remontowałem, jak coś się dzieje to pozbywam się kłopotu, do czterech Mazd załatwiam części w zamiennikach (kumpel doradza co brać) i zapewniam, że nie ma problemów, jak się kupuje łączniki do tyłu 626 (takie małe ,,drążki'') za 35 zł dwa , wymiana pół godziny i łatwo, to jak wytrzymują 40-50tys. lub więcej to nie ma co narzekać. Zresztą np. oryginał 45zł a zamiennik 35zł wysprzęglik to różnica w cenie niewielka, wtedy kupuję oryginał.

    0
  • #19 23 Sie 2010 20:22
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    Panowie wiecie czy w okolicach warszawy lub w warszawie jest jakaś giełda samochodowa jeśli tak proszę o ulice i kiedy się odbywa

    0
  • #21 24 Sie 2010 09:59
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Żerań/Płochocińska w niedzielę ale trzeba rano wstać, rewelacji nie ma.

    0
  • #22 24 Sie 2010 17:23
    Onkyoa-9711
    Poziom 8  

    Witam wybór jaki dokonałem to volksvagen polo
    dziękuje za wypowiedzi.

    0
  • #23 24 Sie 2010 18:30
    skorpion1272
    Poziom 18  

    W sumie to dobry wybór. Za tą cenę będzie to model z nowszego rocznika, więc nie taki stary, a samochód raczej dobry trwały i niezawodny.

    0
  • #24 24 Sie 2010 21:13
    pchela.cwks
    Poziom 11  

    samochodów do 4 tyś zł są setki!! jeśli wymaganie się usczupli podając markę, wielkość, rodzaj silnika, to coś wyjdzie! bez sensu pytać kogoś jakie kupić auto, człowieku zastanów się czy to czyjś czy twój wybór!

    0
  • #25 15 Paź 2012 23:30
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Panowie,pora zmienić mojego wysłużonego golfa II na coś nowszego. Auto musi spełniać następujące wymagania
    -przede wszystkim bezpieczny (jazda golfem II jest równie bezpieczna co wspinaczka na słupy wysokiego napięcia)
    -ekonomiczny
    -w miarę dynamiczny
    -nie chcę żeby był podatny na rdzę
    -muszę się w takim aucie mieścić przy 205 cm wzrostu
    -budżet max. 5 tys zł
    Jako wstępnego kandydata wybrałem audi 80 b4 (bez różnicy czy 1.9 td czy tdi czy powiedzmy 2.0 115KM.)
    Ale nie wiem jak wygląda sprawa bezpieczeństwa w tym audi- czy można porównywać z powiedzmy golfem IV? Euro NCAP milczy na temat tego auta (w internecie jest tylko symulowane zderzenie takiego audi z tico (co wg mnie jest mało miarodajne).
    Drugim kandydatem jest medcedes 190 (jest do duża baryła ale czy jest bezpieczna)
    Przepraszam że odgrzałem taki stary temat z przed 2 lat.

    0
  • #26 16 Paź 2012 08:14
    putin2208
    Poziom 18  

    Kup sobie lanosa a nie wyskakuj tutaj ze struclami które co najmniej dwa razy zawinęły się na drzewie. Ja mam lanosa 1.5 8v owszem dużo pali (możesz gaz założyć albo kupić z gazem) a dynamika naprawdę przyzwoita.

    0
  • #27 16 Paź 2012 10:56
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Nie mieszczę się w lanosie, a po drugie lanos do bezpiecznych też nie należy (2 gwiazdki- oraz występująca już w lanosach korozja). Dodatkowo podczas jazdy lanosem oraz espero odnosiłem wrażenie że na ostrzejszych zakrętach auto zacznie się podpierać lusterkami o asfalt (fakt jak na aut za tą cenę zawieszenie w miarę komfortowe, ale jak dla mnie strasznie się prowadzi). Dzięki za odpowiedź, jestem otwarty na wszelkie pomysły postaram się każdy pomysł zweryfikować i może znajdzie się auto odpowiadające moim wymaganiom.

    0
  • #28 16 Paź 2012 11:16
    ancus
    Poziom 16  

    W lanosach korozja występuje jeśli było po dzwonie. Po drugie nie zwracaj uwagi na gwiazdki ile które ma, ponieważ lanos i b4 to inny segment a NCAP daje gwiazdki dla każdego auta w danej klasie.
    Po trzecie w b4 bardzo rzadko masz poduszki, w lanosach częściej więc przy małym puknięciu masz porównanie.
    Jak patrzysz na b4 sprawdzaj dokładnie czy nie był składany z dwóch bo wtedy przy zderzeniu zachowa się jak maluch. Dla twojego wzrostu rzeczywiście lanos zbyt ciasny jeśli chcesz wygodę.
    W tej cenie ,,gwiazdki" powinny grać drugorzędną lub dalszą rolę :)
    Dla ciebie 80 b4, passat b4, może coś z E36...

    0
  • #29 16 Paź 2012 11:30
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Passat b4 jak na złość też ciasny(nogi się mieszczą ale ma za nisko dach), jak narazie jedyne auto którym jeździłem i się mieściłem był mercedes sprinter :D oraz passat b5. A co myślicie o dozbieraniu jeszcze 2 tys i kupnie takiego b5 z silnikiem 1.6 (wiem za tą cenę to raczej będzie golas (wytrzymam), i może być po zderzeniu z fadromą (tego bym nie przełknął). Interesowałem się przez jakiś czas vectrą B, ale większość aut z początku produkcji była skorodowana (błotniki to nic- ale jak wyglądała podłoga 8-O )

    0
  • #30 16 Paź 2012 11:45
    ancus
    Poziom 16  

    Alfred_92 napisał:
    A co myślicie o dozbieraniu jeszcze 2 tys i kupnie takiego b5 z silnikiem 1.6

    Kiepski pomysł...dozbieraj 2 tys i kup 80 b4 i będzie w niezłym stanie i wyposażeniu :)

    0