Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowa instalacja w mieszkaniu.

omen600606 22 Sie 2010 21:40 5731 14
  • #1 22 Sie 2010 21:40
    omen600606
    Poziom 15  

Na początek chciałem się przywitać. Nie jestem elektrykiem, ale mam pod ręką elektryka starej daty. Kupiłem niedawno mieszkanie w kamienicy i muszę wymienić ją na nową. Wszystko wymieniam w miedzi - gniazda i urządzenia - 2,5^, a oświetlenie 1,5^. I tu zaczynają się schody gdyż wiem że powinno być kilka obwodów, a ten mój "elektryk"twierdzi że wystarczą tylko dwa bo on tak ma w mieszkaniu z lat 60. Wiem że mówi mi źle i dlatego zwracam się z prośbą o pomoc bo będzie musiał mi to zrobić jak mu powiem. Zanim zadam pytanie to powiem jakie gniazdka chce mieć w pomieszczeniach:
    pokój 1 -dwie listwy po 5 gniazdek (nie chce przedłużaczy których i tak używałem na starym mieszkaniu)
    pokój 2 -dwie listwy po 5 gniazdek
    Salon - 3 listwy po 5 gniazdek
    kuchnia - 2 listwy po 4 gniazdka + zmywarka+kuchenka mikrofalowa+lodówka
    łazienka - podwójne gniazdko przy lustrze + pralka (z daleka od wanny).
    Dodatkowo 1 gniazdo w przedpokoju, jedno w przedsionku, jedno w skrzynce z multiswitchem, jedno w skrzynce z routerem.
    Oświetlenie zaś wyglądać ma tak:
    pokój 1 - żyrandol + kinkiet
    pokój 2 - żyrandol + kinkiet
    salon - żyrandol + 2 kinkiety + halogeny w suficie przy ścianach
    kuchnia - halogeny + 3 zwisy nad blatem
    łazienka - halogeny 12 v
    przedsionek - lampa - zwis + halogen pod szafką
    przedpokój - halogeny
    Wiem że trzeba dać różnicówkę itd - chodzi mi o pomoc w dobraniu zabezpieczeń i ilości obwodów. Elektryka tego wybrałem bo to rodzina i za darmo mi zrobi a ja niestety nie mam pieniędzy. W innym wypadku zatrudnił bym po prostu znającego się na rzeczy fachowca. W obecnej sytuacji muszę jednak spytać się o poradę na forum.

0 14