Witam.
Samochód: Volvo 460 1,8 94' gaz holenderski, parownik Lovato
Mam problem z pracą silnika na gazie:
Silnik na benzynie odpala normalnie, wchodzi na 1200rpm i delikatnie schodzi do 1000rpm. Sprawa na gazie wygląda inaczej: odpala od razu, czasem lekko się przydusi, wejdzie na około 1000-1100rpm i schodzi na około 900rpm (spalanie średnie około 11-12l cykl mieszany). W trakcie jazdy zachowuje się stabilnie-może wydaje się że ma troszkę większego "kopa" niż przed zabawą pokrętłem regulacji skoku membrany, natomiast problem jest taki, że po chwili jazdy-kilka minut, zdąży się rozgrzać silnik- po zatrzymaniu na światłach, potrafi zgasnąć, podobnie jak po nagłym puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła przy niskich obrotach-np na skrzyżowaniu. Co może być przyczyną?
Wszystko zaczęło się dwa miesiące temu przy upałach i wymianie sprzęgła-więc nie zauważyłem korelacji. Sprzęgło dobrze działa. Wcześniej bywały czasem tylko problemy z odpaleniem jak stał krzywo albo był rozgrzany bardzo, ale po kilku próbach odpalał albo prawie zawsze od razu na benzynie. Po naprawie sprzęgła zaczęły się problemy opisane wyżej, i to trwało do zeszłego tygodnia, kiedy przestał palić: wymieniłem cewkę z całym aparatem i wyczyściłem czujnik położenia wału. po tych zabiegach zaczął jeździć, natomiast problemy z gazem zostały. W samochodzie od tego czasu (wymiana cewki) czuć paliwo. Spuściłem "syf" z parownika-było tego może 2-3 ml (na ciepło), chyba że czop się zrobił powyżej korka....
Instalacja ma około 12 lat więc jest wiekowa, ale działa,
Kolejne pytanie: co zrobić jak kończy mi się homologacja na butlę(już przedłużana raz), ile kosztuje kolejne przedłużenie i czy warto, czy nie lepiej kupić nową toroidalną butlę, ew czy legalne jest założenie używanej butli mającej jeszcze kilka lat gwarancji?
Proszę o pytania.
Dziękuję za przeczytanie i pomoc.
Tomek
parownik jak ten:
https://obrazki.elektroda.pl/17_1282558953.jpg
Samochód: Volvo 460 1,8 94' gaz holenderski, parownik Lovato
Mam problem z pracą silnika na gazie:
Silnik na benzynie odpala normalnie, wchodzi na 1200rpm i delikatnie schodzi do 1000rpm. Sprawa na gazie wygląda inaczej: odpala od razu, czasem lekko się przydusi, wejdzie na około 1000-1100rpm i schodzi na około 900rpm (spalanie średnie około 11-12l cykl mieszany). W trakcie jazdy zachowuje się stabilnie-może wydaje się że ma troszkę większego "kopa" niż przed zabawą pokrętłem regulacji skoku membrany, natomiast problem jest taki, że po chwili jazdy-kilka minut, zdąży się rozgrzać silnik- po zatrzymaniu na światłach, potrafi zgasnąć, podobnie jak po nagłym puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła przy niskich obrotach-np na skrzyżowaniu. Co może być przyczyną?
Wszystko zaczęło się dwa miesiące temu przy upałach i wymianie sprzęgła-więc nie zauważyłem korelacji. Sprzęgło dobrze działa. Wcześniej bywały czasem tylko problemy z odpaleniem jak stał krzywo albo był rozgrzany bardzo, ale po kilku próbach odpalał albo prawie zawsze od razu na benzynie. Po naprawie sprzęgła zaczęły się problemy opisane wyżej, i to trwało do zeszłego tygodnia, kiedy przestał palić: wymieniłem cewkę z całym aparatem i wyczyściłem czujnik położenia wału. po tych zabiegach zaczął jeździć, natomiast problemy z gazem zostały. W samochodzie od tego czasu (wymiana cewki) czuć paliwo. Spuściłem "syf" z parownika-było tego może 2-3 ml (na ciepło), chyba że czop się zrobił powyżej korka....
Instalacja ma około 12 lat więc jest wiekowa, ale działa,
Kolejne pytanie: co zrobić jak kończy mi się homologacja na butlę(już przedłużana raz), ile kosztuje kolejne przedłużenie i czy warto, czy nie lepiej kupić nową toroidalną butlę, ew czy legalne jest założenie używanej butli mającej jeszcze kilka lat gwarancji?
Proszę o pytania.
Dziękuję za przeczytanie i pomoc.
Tomek
parownik jak ten:
https://obrazki.elektroda.pl/17_1282558953.jpg