Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odklejone magnesy w rozruszniku.

Witold5 23 Sie 2010 18:24 7944 20
  • #1 23 Sie 2010 18:24
    Witold5
    Poziom 31  

    Przyszedł czas na remont rozrusznika. Jest to rozrusznik firmy Valeo w Peugeocie 106, kupiony trzy lata temu w sklepie motoryzacyjnym. Po rozłożeniu go, okazało się że odklejone są dwa magnesy w stojanie. (pierwsze widzę klejony rozrusznik) Moje pytanie, czym przykleić te magnesy. Mnie wygląda że to klejone chyba lakierem. Proszę znawców o poradę. Czy to zda egzamin, czy lepiej kupić nowy stojan.

    0 20
  • #2 23 Sie 2010 18:28
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam. Siły starające się oderwać magnesy od stojana są duże należy raczej użyć kleju epoksydowego z zachowaniem odpowiedniej technologii klejenia. Pozdrawiam.

    0
  • #3 23 Sie 2010 18:59
    kybernetes
    Poziom 39  

    Proponuję kupić nowy rozrusznik (regenerowany) i nie bawić się w dłubaninę. Cena nie powinna przekroczyć 200zł.

    0
  • #4 23 Sie 2010 19:05
    Witold5
    Poziom 31  

    Ale przecież ten kupiłem nowy, trzy lata temu.

    0
  • #5 23 Sie 2010 19:06
    kybernetes
    Poziom 39  

    Trzy lata to już po gwarancji wiec nie zareklamujesz.

    0
  • #6 23 Sie 2010 19:28
    Witold5
    Poziom 31  

    Zgadza się, ale chciałbym go uratować. Ten rozrusznik ma napęd satelitarny.

    0
  • #7 23 Sie 2010 20:40
    kybernetes
    Poziom 39  

    Jak chcesz uratować to oczyść wszystko dokładnie benzyną ekstrakcyjna, powkładaj dystanse między magnesy żeby je wycentrować (pamiętaj o polaryzacji magnesów) i sklej wszystko cienką warstwą kleju wytrzymującego wysokie temperatury. Nie wiem czy poxipol będzie się do tego nadawał, może lepiej jakiś na bazie silikonu?

    0
  • #8 23 Sie 2010 21:58
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Już to kiedyś przerabiałem i to z dość nietypowym rozrusznikiem / inaczej bym się nie bawił / . W najgorszym przypadku kup uszkodzony / oczywiście taki który nie spadł / i zamień uszkodzony element . Jak dobrze się okręcisz to dostaniesz sprawny za 120zł . Tak więc eksperymenty są :
    raz że nie opłacalne ,
    a dwa mało skuteczne .

    0
  • #9 24 Sie 2010 08:04
    Witold5
    Poziom 31  

    Widzę, że muszę tu wprowadzić małe sprostowanie. Na pewno mi nie upadł. Jest mały i lekki - średnicy około 6 może 7cm. Wymontowałem go bo słabo kręcił.
    Teraz do rzeczy, co do polaryzacji, to nie ma możliwości pomylić, bo magnesy są wygięte (łukowato) a w końcówkach są jednakowe (przyciągają). O dystansach też pomyślałem, tylko martwi mnie ten klej. Liczyłem że ktoś już to przerabiał i wie stanowczo czym to przykleić.

    1
  • #10 24 Sie 2010 09:11
    pioart
    Poziom 37  

    Witold5 napisał:
    Widzę, że muszę tu wprowadzić małe sprostowanie. Na pewno mi nie upadł.

    Nie twierdziłem że Tobie upadł , wspominałem tylko o tym żebyś kolejnego „złoma” nie nabył . Ja sklejałem epoksydowym / musi być dość rzadki / musi być bardzo cienka warstwa kleju , ale to nie problem . Schody pojawiają się przy ustawianiu magnesów . Muszą być przyklejone dokładnie / współosiowo / , a sam się przekonasz , że nie jest to taka prosta sprawa . Złe wklejenie może spowodować ocieranie wirnika i uszkodzenie kolejnego elementu .

    0
  • #11 24 Sie 2010 09:53
    carrot
    Moderator Samochody

    Kleiłem magnesy, co prawda nie w rozruszniku, tylko w silniku do regulacji fotela, użyłem żywicy sprzedawanej w dwu połączonych ze sobą strzykawkach (lekko żółtawa, nie pamiętam nazwy)

    0
  • #12 24 Sie 2010 09:58
    enauto
    Poziom 29  

    stojan można kupić już za 40 zł zobacz pw

    0
  • #13 24 Sie 2010 11:53
    mpietras
    Poziom 17  

    używamy LOCTITE 3298, magnesy są 4 po 2 tej samej biegunowości ułożone na przemian, jeśli 2 odpadły pozostałe też odpadną, , kwestia czasu (rozrusznik był przegrzany bądź kupiłeś jakąś kiepską podróbkę). My zawsze wypalamy rurę i kleimy 4 nowe magnesy. Zamiast kupować chińczyka albo szrota zregeneruj w poważnej firmie, chcesz namiary do nas odezwij się na pw.

    2
  • #14 24 Sie 2010 11:57
    Witold5
    Poziom 31  

    enauto dzięki za info, plus przesyłka 21zł = 61zł. Kupiłem już u nas w sklepie, dałem 48zł.
    Byłem w kilku miejscach (sklepach, warsztatach). Powiedzieli, nie kombinuj bo i tak ci nie wyjdzie. Podobno problemem jest ustawienie magnesów. Jednak ja z natury jestem uparty, będę kombinował, może to nie takie straszne, zobaczymy. W drodze powrotnej z garażu spotkałem znajomka, który jak się okazało ma taki stojan. Teraz mam dwa, używany i nowy.

    Do mpietras dowiedziałem sie w miedzy czasie, że mój rozrusznik niby nowy jest faktycznie regenerowany. Gość pokazał mi nalepkę nowego rozrusznika. Jest ona inna niż moja. Zabiłeś mi teraz klina. Kleić, nie kleić? Oto jest pytanie? Mam jeszcze pytanie do Ciebie, czy te magnesy różnych biegunowości są jakoś oznaczone.

    Cena tego LOCTITE 3298 to zaporowa.

    1
  • #15 24 Sie 2010 14:04
    mpietras
    Poziom 17  

    Skoro za 50zł masz nową rurę to chyba nie ma co się bawić, ustawienie magnesów nie jest takie proste a od tego zależy moc rozrusznika. Mógłbyś podać jeszcze producenta tej nowej rury napisze co to to jest warte jeśli to nie jakaś china bo china za wiele warta nie jest. Swoją drogą zastanawiam się czemu rozrusznik się grzeje, może stacyjka nie odbija?

    0
  • #16 24 Sie 2010 14:18
    Witold5
    Poziom 31  

    Na tej używce pisze Valeo Made in France D6RA 32 pod spodem 13 L2 0588 pod spodem 12V i obok chyba 3B ale tu naklejka jest pokaleczona i nie jestem pewien.
    Nowy jest w garażu więc ta wiadomość nieco później.

    Nie wiem czy rozrusznik się grzeje. Nie sprawdzałem, dostęp jest raczej utrudniony. Stacyjka działa prawidłowo, z odpalaniem nigdy nie było problemów.

    0
  • #17 24 Sie 2010 14:58
    barubar
    Poziom 26  

    Witold5 - to co się kupuje w że tak powiem sklepikach nigdy nie jest fabrycznie nowe. To wszystko tzw. R czyli regenerowane. Dotyczy to również alternatorów. Tak samo jest na alledrogo, w Polsce zbyt często nadużywa się słowa "nowy", "fabryczny" czy "oryginalny". Ja kleiłem kiedyś jakąś dwuskładnikową żywicą. Niestety nie pamiętam nazwy, klient nie wrócił. Ale czy to znaczy, że jest dobrze czy znowu się rozleciało a on już nie chciał u mnie naprawiać, tego nie wiem.:D

    0
  • #18 24 Sie 2010 18:06
    Witold5
    Poziom 31  

    Teraz wszystko jasne. Na nowym stojanie napisane jest: 137399 Yoke dalej kod paskowy, pod spodem 001-oe/ps-s pod tym 0510 a na końcu niestety Made in Taiwan. Powiedz mi teraz który lepszy, nowy czy używany.

    Stary stojan już jest oczyszczony, magnesy też gotowe do klejenia. Teraz tylko dobrać odpowiedni klej. Odległość między magnesami około 7,3 - 7,4mm, odległość magnesu od brzega rury 22mm.

    0
  • #19 25 Sie 2010 06:22
    mpietras
    Poziom 17  

    137399 to numer firmy dystrybucyjnej CARGO, mają wielu poddostawców ale przynajmniej chociaż trochę kontrolują jakość. Ja wrzuciłbym na próbę tą podróbkę skoro już ją kupiłeś, może zda egzamin.

    0
  • #20 25 Sie 2010 08:33
    Witold5
    Poziom 31  

    Dziękuję mpietras, tak zrobię (też planowałem złożyć nowy).
    Tego popsutego i tak będę naprawiał. Choćby po to aby nabrać doświadczenia. Właśnie robię dystanse z tekstolitu.

    0
  • #21 28 Sie 2010 17:42
    Witold5
    Poziom 31  

    Pierwsza próba niestety nie udana. Po zmontowaniu i po próbie rozruchu, jeden magnes puścił.
    Będę walczył dalej.

    1-IX-2010r.
    Druga próba zakończona pomyślnie. Mój błąd za pierwszym razem polegał na nie dociśnięciu stałym, magnesu. Na jeden (ten co się przykleił) założyłem ścisk sprężynowy. Na drugi nie bo przeszkadzał kołnierz, i ten puścił. Przy ponownej próbie sklejenia już założyłem ścisk ale stolarski (łatwiej było ominąć ten kołnierz). No i tym sposobem magnesy przyklejone, trzymają a rozrusznik śmiga. Dziś będę go montował do auta.

    3-IX-2010r.
    Rozrusznik zamontowany, pali na dotyk. Dziękuję za komentarze i pomoc. Temat zamykam.

    0