Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 2001 - Dorobienie kluczyka z IMMO

23 Sie 2010 19:28 6865 25
  • Poziom 18  
    Witam
    Do mojej fiesty posiadam tylko jeden klucz z pilotem i IMMO. Chciałem się zapytać Was czy jest możliwość przekodowania takiego kluczyka jeśli kupię używany kluczyk (zakodowany już do innego auta) o takim samym oznaczeniu:

    SIEMENS 433mhz
    5wk4 725/8686
    315mhz
    5wk4 8025

    Chodzi mi o to żeby w kluczyku było również centralny i otwieranie klapy bagażnika. Na allegro są kluczyki, w których można samemu zaprogramować centralny i bagażnik ale nie mają immobilizera i nie służą do odpalania pojazdu. Czy zakodowane, używane kluczyki można przekodować?
  • Poziom 12  
    Przeważnie to się używało klucza master do tego . taki cały czerwony . wkładasz , przekręcasz do zapalenia kontrolek , wyjmujesz , wkładasz nowy przekręcasz i już . Pilota osobno się programuje . Jedyny problem że używanego klucza nie "dotniesz" do zamka . Pozostaje nowy kupić .
  • Poziom 18  
    Problem w tym że mam jeden klucz i chyba nie jest on master bo nie jest czerwony, nie ma też żadnej plamki czerwonej. Końcówkę wiem że można kupić osobno i sobie dociąć, tylko co z pilotem? Da rade samemu zaprogramować? Słyszałem że można przekodować używany kluczyk jeśli ma takie samo oznaczenie jak oryginał, ale nie wiem czy to prawda.
  • Poziom 12  
    ten pilot jest taki "wypinany" z kluczyka na 3 przyciski ? to w nim siedzi transporder immo . Pilota można zaprogramować oczywiście i nie potrzeba do tego klucza master . Jeśli nie masz klucza master to jest problem z doprogramowaniem nowego klucza do immo . Pozostaje klonowanie albo wizyta w aso i dorobią komplet kluczy razem z kluczem master . Tyle że to sporo kosztuje . Ostatecznie można kupić używany komplet samego modułu immo z choćby samym czerwonym kluczem i sobie dorobić resztę . Robiłem taką przekładkę nawet z kompletem zamków . Upierdliwe ale wykonalne .
  • Poziom 18  
    tak, wypinany z 3 przyciskami. Czyli rozumiem że jesli mam uzywany kluczyk z pilotem to pilota można przekodować (czytałem ze do kazdego modelu auta jest instrukcja kodowania pilota) ale w takim razie jesli jest immo z innego auta to czy można samemu przekodowac?
  • Poziom 12  
    Jako użytkownik wprowadzisz nowy klucz (immo ) przy uzyciu klucza master . Pilota programujesz przekręcając kluczem opowiednio 4 razy i naciskasz przycisk w nowym pilocie . Kluczy i pilotów może być chyba 15 . Klucz master ma limit użycia . Znaczy się nie można go na codzień używać .

    Zawsze możesz taki pilot kupić używany na Allegro i sam pilot zaprogramować . Jeden tylko klucz do auta to zły pomysł . A tak zawsze awaryjnie jest pilot .
  • Poziom 18  
    Cytat:
    Jako użytkownik wprowadzisz nowy klucz (immo ) przy uzyciu klucza master

    - brak klucza master.

    Cytat:
    Zawsze możesz taki pilot kupić używany na Allegro i sam pilot zaprogramować

    - czyli rozumiem że używanego pilota można przeprogramować wg opisanego przez Ciebie wyżej sposobu

    Wiem że nie mając klucza master można dorobić klucz z immo w różnych serwisach (nie koniecznie aso) w cenie ok 200 zł (to jest rozsądna cena) ale ja chciałbym mieć klucz z pilotem, więc chciałbym taki klucz kupić używany od Fiesty (bo u mnie dorabiają klucz Immo ale bez pilota i nie ma w Poznaniu mozliwosci dorobienia immo z pilotem bo nikt takiego klucza nie posiada). Ale nie wiem czy jesli dostarcze im używany pilot juz zaprogramowany to mi dorobią IMMO, bo słyszałem że klucz musi byc nowy.
    Rozumiem żę procedura przeprogramowania samemu jest scisle tajna i dla zwykłego uzytkownika nie ma mozliwosci jej poznac?
  • Poziom 15  
    jest mozliwosc wpisania uzywanego klucza do twojej fiesty , niestety tylko w trakcie wizyty z tym autem.
  • Poziom 22  
    W tym roczniku nie ma już mastera są potrzebne dwa klucze i komputer do ich zaprogramowania wymazujesz te co są i wpisujesz te co masz-w systemie zapisane są co najmniej 2/przy masterze potrzebne były 3/
    Samemu można tylko dopisać klucz jeśli są dwa już zapisane.
    W twoim przypadku samemu nie dopiszesz pats-a
    Pilota owszem.
  • Poziom 15  
    zgadzam sie z kolega , jednak malutka uwaga .. mozna wpisac 1 klucz jesli ktos nie ma wiecej .
  • Poziom 21  
    sentcar napisał:
    zgadzam sie z kolega , jednak malutka uwaga .. mozna wpisac 1 klucz jesli ktos nie ma wiecej .


    Wpisać, czy sklonować?
  • Poziom 15  
    jak nie ma kluczy to i nie ma z czego zrobic klona. mozna wpisac .
  • Poziom 15  
    Odświeżę temat.
    Witajcie.
    Mam Fiestę z roku 2000 i jeden kluczyk z czerwoną pastylką immo. Dociąłem surówkę kluczyka z pastylką immo /nie wiem tylko, czy właściwą do tego modelu Fiesty, kupiona na Allegro. Proszę o poradę, jak zaprogramować samemu ten drug kluczyk? tak jak jest w instrukcji ? czyli:
    " Aby zaprogramować kluczyk zapasowy, należy przekręcić kluczyk główny (czerwony) w stacyjce do pozycji II. Kiedy zaświeci się lampka kontrolna, należy wyłączyć zapłon, wyjąć kluczyk ze stacyjki, a następnie poczekać aż lampka kontrolna zapali się ponownie (około 2 sekund). Kiedy lampka kontrolna zgaśnie masz 10 sekund na zaprogramowanie jednego kluczyka przez włożenie go do stacyjki i przekręcenie do pozycji II. Zapalona lampka oznacza pomyślne przeprowadzenie zaprogramowania."
    Bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
    aha. jak sprawdzić czy immo w dorabianym kluczyku jest OK. i pasuje do kompa mojej Fiesty?
  • Poziom 22  
    Sam sobie odpowiadasz kluczyk czerwony nie czarny z czerwoną pastylką.
    Sam nie zaprogramujesz .
  • Poziom 34  
    Nie slyszalem o takiej procedurze bo robie to inaczej zazwyczaj.
    Wkladasz klucz do programatora i czytasz jaki to klucz i na tej podstawie mozna stwierdzic czy on sie nadaje do programowania.
  • Poziom 15  
    Panowie- to nie do końca tak.
    Nie MAM tego czerwonego, ale niewykluczone, że poprzedni właściciel /Włoch/ mógł mieć taki, starł się grot i dorobił sobie nowy grot ?! więc można założyć, że to ORI .
    Drugiego kluczyka NIESTETY nie mam, w komplecie do auta był jakiś z pastylką, ale nie pasował do niczego.
    Pytałem znajomego z doświadczeniem w tych kluczykowych sprawach i doradził mi zrobić TAK jak opisałem , mam jednak obawy, by coś nie schrzanić bo może się okazać, że w ogóle nie uruchomię po tym zabiegu silnika.
    W pierwszej kolejności sprawdzę jakie pastylki immo siedzą w kluczykach.

    Zależy mi generalnie BY NIE kopiować kluczyka ori TYLKO dopisać do kompa drugi czyli następny.
    Co o tym myślicie ???
  • Poziom 34  
    Przeciez to i tak nie jest temat stałokodowy to kopii nie zrobisz,dopisujesz jako następny.
  • Poziom 15  
    Ok, dzięki, jesteś specem w tej dziedzinie, dlatego zapytałem. Nie wiem co to jest "temat stałokodowy "
    Pewne jest to, że muszę to zlecić serwisowi kluczy z odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem.
  • Poziom 34  
    Dokladnie,tak musisz zrobic.Ewentualnie jak bedziesz w okolicy do podjedz,zrobimy w pare minut.
  • Poziom 34  
    Tak jest szefie.
  • Poziom 34  
    Czasem bywam bo niedaleko.pozdro
  • Poziom 34  
    Na razie nie widze widoku.