Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes ml 400cdi skrzynia "szarpie"

danioh 23 Sie 2010 23:27 6885 4
  • #1 23 Sie 2010 23:27
    danioh
    Poziom 2  

    witam, jestem "szczęśliwym" użytkownikiem 400cdi. mam kłopot polegający na "szarpaniu" podczas zmiany biegów. dokładnie jak silnik jest zimny to jest to bardziej odczuwalne. w ostatnim czasie po zdjeciu nogi z gazu podczas jazdy, gdy obroty silnika sukcesywnie spadają, skrzynia ma problem z przełączeniem na niższy bieg (aż w końcu przełączy ale obroty silnika skaczą zanim sie to stanie).
    jeżdzę tak kilka miesięcy. kolejną zagadką jest pojawiający się od miesiąca pisk po wciśnięciu gazu podczas wyprzedzania. taki pisk przypominający mi poślizg jakigoś paska lub podobny . dzieje się tak tylko podczas jazdy. na postoju jak wcisnę gaz to słychac tylko przyjemny pomruk V8.
    mam więc kilka zagadek.
    proszę o jakąś radę, "diagnozę" lub skierowanie do sprawdzonego, rzetelnego mechanika który zdiagnozuje te objawy. zaznaczam że samochód jest zadbany, nie katowany, wymiany olejów na bieżąco.sprawdziłem go w ASO pod względem elektroniki ale nie wskazuje na błędy...
    z góry dziękuję

    0 4
  • #2 24 Sie 2010 07:35
    hollow
    Poziom 20  

    Czy elektronicznie skrzynia jest sprawna, sterownik? zaworki? brak błędów?. Jeśli tak to trzeba sprawdzić mechanicznie, jakość oleju, stan filtra, uszczelek na zaworkach, przerw między talerzami. Do tego trzeba rozebrać skrzynie prawie na części pierwsze. Zajmujemy się takimi rzeczami, ostatnio mieliśmy taką skrzynie z S400 V8 i problem był w uszkodzonej gruszce.

    0
  • #3 24 Sie 2010 13:21
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Skrzynki nie trzeba rozbierać na czynniki pierwsze i szukać luzów na "talerzach", talerze są w kuchni. Nie znajdziesz też gruszki, są na gruszy.
    Tak na poważnie, jeżeli masz ponad 250 tyś. przebiegu to sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) mogło już "sypnąć" mikrocząsteczkami metalu, które dostały się do płyty sterującej. Można to sprawdzić po zdjęciu miski olejowej. Takie "głupawki" skrzynki spowodowane są złą pracą płyty sterującej. Najgorszy scenariusz to regeneracja sprzęgła (około 800 zł.) i mycie z polerowaniem zaworów i ich gniazd płyty sterującej. W razie gdyby zabieg czyszczenia płyty nie pomógł, to trzeba montować drugą (używkę), których cena kształtuje się w granicach 1200 - 1500 zł. Najbliższe zakłady (które znam) masz w Krakowie u Sentyrza i w Mysłowicach u Pałki (regenerują też sprzęgła).

    1
  • #4 24 Sie 2010 20:55
    danioh
    Poziom 2  

    a jakieś namiary na Was?

    0
  • #5 06 Wrz 2010 18:24
    ppp.j
    Poziom 2  

    Podepnę się do tematu.
    Mercedes ML 2,7l diesel, automat, 2000r,240000km. Jak jest zimny i wilgotna pogoda to po uruchomieniu i przestawieniu dźwigni wskaźnik skrzyni nie przechodzi na „D” tylko pozostaje na „R”, samochód szarpnie i jedzie do przodu ale tylko na jedynce. Powrót dźwigni na „P” jest zablokowany i można to zrobić dopiero po wyłączeniu silnika. Zjawisko ustaje po jakimś kilometrze jazdy, zatrzymaniu, wyłączeniu i ponownym uruchomieniu. Skrzynia ma wymieniony olej ale efekt pozostał. Komputer sygnalizuje błąd synchronizatora 2-3 biegu. Miska olejowa po zdjęciu nie miała opiłków.
    Czy romuald-f jesteś w stanie zdalnie to zdiagnozować i prośba o namiar na kogoś koło Warszawy, Wołomina kto z tym by się uporał.
    Pozdrawiam ppp.j

    1