Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I 1.1 1994 Kontrolka oleju i przegrzanie silnika

24 Sie 2010 09:50 14031 18
  • Poziom 9  
    Witam.
    W tym tygodniu zacząłem mieć problemy z autem, tzn. po rozgrzaniu silnika zaczęła mi się pojawiać kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach, która gaśnie po wciśnięciu gazu. Lecz wczoraj podczas jazdy przegrzał mi się silnik (pojawiła się czerwona kontrolka cieczy).
    Związku z tym, czy ktoś zna przyczynę tych dwóch usterek?
    I czy jest związek pomiędzy nimi?
  • Poziom 10  
    Może być tak , że brak płynu chłodzącego , awaria termostatu , awaria pompy wodnej , awaria wentylatora chłodnicy lub czujnika , w normalnych warunkach eksploatacji silnik nie powinien się przegrzać a jeśli pracuje w zbyt wysokiej temperaturze to spada ciśnienie oleju ( o braku oleju nie wspominam bo to by była przyczyna wszystkich objawów )
  • Poziom 9  
    Oleju jest max na bagnecie, plyn chłodzący też. co do termostatu , pompy i wentylatora nie mam pewnosci.
  • Poziom 10  
    Nie pamiętam jak napędzana jest pompa wodna w tym silniku , czy zębatą częścią paska - muszę sprawdzić - no ale pasek też do kontroli . Należałoby poza tym , prześledzić pracę silnika od włączenia zimnego poprzez fazę nagrzewania , aż do momentu osiągnięcia temperatury pracy .Jeśli w trakcie nagrzewania po osiągnięciu temperatury normalnej pracy , chłodnica robi się ciepła ( uwaga może być gorąca !!! ostrożnie ) to oznacza , że termostat jest sprawny , w dalszym ciągu nagrzewania na postoju ( w ruchu też czasami , ale ciężko sprawdzić :) ) po kilku minutach włącza się wentylator jeśli nie no to może być uszkodzony czujnik temperatury . Uszkodzenie pompy w tym przypadku mało prawdopodobne zatarcie objawiałoby się szybkim przegrzewaniem i wygotowywaniem płynu nawet przy zimnej chłodnicy , jaki jest przebieg tego silnika ? , bo przy dużym to możliwe są inne uszkodzenia .No i jeszcze raz ostrożnie awarie tego typu mogą się skończyć rozszczelnieniem układu chłodzenia i poparzeniem parą .
  • Poziom 9  
    przebieg 192000 km. układ chłodzenia działa. przymierzam sie do wymiany rozrządu.
    nie wiem co może jeszcze być. myślę o uszczelce pod głowicą.
  • Poziom 10  
    A , jakie były objawy przegrzania silnika ?
    Jeśli układ chłodzenia działa to temperatura silnika nie powinna nadmiernie rosnąć , natomiast bulgotanie nawet przy niezbyt ciepłym silniku to może być objaw przedmuchu spod głowicy ( uszczelka ) również dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (piana lub zmętnienie oleju ).
  • Poziom 9  
    Objaw przegrzania był taki, że po przejechaniu 5-10 km zaczeła się palić kontrolka oleju na wolnych obrotach , po czym po kilku km zaczeła się palić kontrolka wysokiej temperatury( mam punto s gdzie zamiast wskażnika temperatury mam tylko kontrolkę wysokiej temperatury).

    Po odpaleniu i nagrzaniu sie silnika sprawdzilem uklad smarowania i chłodzący.

    1. silnik normalnie pracuje, oleju na max i olej wygląda na normalny bez zadnych kryształów czy innych dodatków.

    2. z kolei układ chłodzący chyba niedomaga, ponieważ dolałem ok pół litra płynu i chciałem go odpowietrzyć, ale z odpowietrzacza chłodnicy leci tylko para.
  • Poziom 10  
    Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
  • Poziom 26  
    Bo nadal jest mocno zapowietrzony. Co i tak nie ma związku z zapaleniem się kontrolki ciśnienia oleju. Zapal zimny, odkręć korek. "pompuj" przewodami i dolewaj. Nie chcę krakać ale ten silnik to chyba złom.
    Jak się ślizga jak to pasek zębaty, co ty wypisujesz za banialuki.
  • Poziom 9  
    Podejrzewam pompę wody, ponieważ no nagrzaniu auta od strony rozrządu coś się zaczyna jakby obcierać. ale teraz przy odpaleniu i nagrzaniu nie pojawiła się kontrolka oleju.
  • Poziom 10  
    Napisałem , że nie pamiętam jak jest napędzana pompa wody w tym silniku .
    Stosuje się kilka rozwiązań , pasek rozrządu - strona zębata ,pasek rozrządu strona gładka , pasek klinowy (zęby wzdłuż ) . Proponuję sprawdzić czy nie ma przecieku z pompy nawet mały ją dyskwalifikuje .
  • Poziom 9  
    No chyba jest. No to chyba juz wiem wszystko. przez to ze na rozgrzanym silniku pompa na wolnych obrotach "tak sobie" działa to olej się rozrzadza i czujnik się zapala. Przy wciśnięciu pedału gazu pompa zaczyna lepiej pracować i przez co znika kontrolka oleju. Czy tak może być??
  • Poziom 10  
    Zależy jak jest napędzana , ale to się zdarza przy małym wycieku z pompy rozwala łożysko , opory ruchu rosną i dalej to można dośpiewać . Może takie objawy dawać też wadliwie działający termostat ( zbyt małe otwarcie - też się zdarza )
  • Poziom 9  
    No dobra i tak musiałem wymienić rozrząd przy 200000km więc to zrobię i wymienię pompę oraz nagrzewnicę. Dzięki za wszystko.
  • Poziom 26  
    Przestań już, paskiem rozrządu. Nic nie dośpiewuj bo widać wyraźnie, że nie wiesz o czym piszesz. Co ma ciśnienie oleju do pompy wody w tym silniku...
    Edit: tragedia, pytający i radzący. Tragedia.
  • Poziom 9  
    Hm... Zapytałem się czy tak może być. Jeśli Pan wie co może być przyczyna wyżej wymienionych objawów to chetnie wysłucham.
  • Poziom 26  
    To znaczy, że za mało napisałem, tak? A proszę, co mi tam zależy. Pompę wody masz na pasku rozrządu, więc nie ma opcji że się ślizga. Jest opcja wyłamanych łopatek, ale to w zimie i na wodzie. Wtedy temperatura rośnie niesamowicie szybko, brak obiegu powoduje drastyczne przegrzewanie się silnika. Objawy widać na zegarach i po wiecznie chodzącym wentylatorze chłodnicy. Pompa oleju nie jest napędzana żadnym paskiem, można powiedzieć że jest zapięta na sztywno z wałem korbowym. Ciśnienie oleju sprawdza się bardzo prosto, w miejsce czujnika wkręca się manometr. Ten silnik z tego co opisujesz to złom, widać wiele zaniedbań. Pompy oleju w tych silnikach nie padały, on jest ostro ugrzany a może i nawet przytarty.
  • Poziom 1  
    Witam. Pytanie do autora. Czy poradził pan sobie z tym problemem bo mam identyczny problem z punciakiem i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi
  • Poziom 1  
    Witam, tez mam ten sam problem, grzeje mi się płyn chloodzący i zapala czerwona lampka temperatury, dodatkowo na wolnych obrotach ikona oleju (fiat punto 55s 1995 r), może ktoś pomóc ?