Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarząca żarówka mijania i halogenów

24 Sie 2010 13:31 6547 8
  • Poziom 11  
    Witajcie, mam takie dziwny problem. Jedna z żarówek reflektora przedniego H4 świeci słabiej, jak sie potocznie mówi żarzy. Oczywiście nasuwające się rozwiązanie, to słaba masa na kostce. Sprawdziłem poprawiłem i nic, kostka wchodzi na żarówkę naprawdę ciasno a kable wyglądają na zdrowe. Przed ową kostką są wlutowane kable do halogen, dzięki czemu włączając światła drogowe wskakują mi również halogeny (analogicznie jest z drugiej strony) halogeny są dalekosiężne wiec jazda na światłach długich w nocy jest o wiele lepsza . Obecnie przy żarzącej się jednym reflektorze, żarzą się również obydwa halogeny ???? hmm czemu obydwa tego nie rozumiem, skoro drugi jest podpięty po przeciwnej stronie w kostkę lampy która działa normalnie i oczywiście druga lampa świeci poprawnie. Pomyślałem więc że wypnę kable od halogen nie będzie na nie zasilania i będzie tak jak fabrycznie bez kombinacji. Ale zamiast polepszyć jeszcze się pogorszyło... w chwili wypięcia halogen żarówka h4 w lampie przygasa jeszcze bardziej i świeci już zupełnie marnie... ???
  • Poziom 15  
    jak sam powiedziales , masa zarowki h4 . daj nowa.
  • Poziom 11  
    wymieniłem żarówkę i nic to nie dało świeci jak w trabancie z prądnicą żółtym słabym światłem ... czemu żarzą się obydwa halogeny skoro podpięte są osobno? Oczywiście kiedy wypnę kostkę z felernej lampy halogeny przestają żarzyć. Zauważyłem też żę lekko świeci cały czas na desce rozdzielczej kontrolka długich świateł, ale też tak nie naturalnie lekko. Sprawdzałem też przekaźniki, jest osobny na światła mijania i osobny na drogowe.
  • Moderator Samochody
    Nie masz masy na tej lampie i prąd płynie przez oba włókna żarówki H4 na drugą
  • Poziom 17  
    Witam.
    Sprawdź masę. Musi gdzieś nie stykać. I nie koniecznie blisko żarówek (kostka). Co to za auto? Przekaźnik podaje ci plusa czy tylko zwiera do masy?
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    hmm, subaru impreza, wiązka wchodzi w nadkole i tracę z widzenia... gdybym wziął masę z czegoś innego np z kostki po przeciwnej stronie ??? Nie wiem jak jest z przekaźnikami patrzyłem tylko czy działają na zasadzie wpięcia-wypięcia. Obecnie po wypięciu halogen H4 świeci oboma włóknami bardzo słabo około 20% swojej mocy...
  • Moderator Samochody
    W subaru jest inaczej, przekaźniki podają stały + na żarówkę, natomiast przełącznik przy kierownicy masę na stosowne włókno
  • Poziom 11  
    hmm, to co mam zrobić ? przekaźnik czy wyłącznik jest raczej ok bo po drugiej stronie wszystko działa prawidło

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    oglądnąłem kable wszystkie wyglądają ok, kostka również. Sprawdziłem masę z plecionki na karoserie i silnik także ok. Przylutowałem kabel do kostki na masę i podpoiłem tan kabelek bezpośrednio na klemę "-" dokręciłem mocno, żarówka świeci mocniej powiedzmy 50% normalnego światła ale dalej jest spora różnica do tego żarzy sie cały czas kontrolka na desce od świateł długich tzn drogowych ???

    Dodano po 36 [minuty]:

    Hmm, zacząłem od najprostsza czyli bezpieczników. Skoro przekaźniki są ok to może bezpiecznik i tu bingo. Spalony bezpiecznik, po wymianie i zapaleniu świateł spalił się natychmiast ponownie. Jest opisany 15A-H/L-LH co pewnie oznacza że jest odpowiedzialny za Head Lamp i Left Halogen lub coś w tym stylu ???? Obawiam sie że przez moją przeróbkę czyli podpięcie dalekosiężnych halogenów pod kostkę świateł drogowych doprowadziło do przegrzania instalacji, jutro pogrzebie dalej i poszukam przepalanie a w najgorszym przypadku pociągnę nowe kable ze skrzynki z przekaźnikiem... hmm
  • Poziom 1  
    Miałem to samo, podłaczyłem żarówke H4 wpinając instynktownie na środkowy bolec mase, niby swieciło ale to nie było to, cos w rodzaju żarzenia właśnie, w H4 masa to jeden ze skrajnych bolców a pozostałe to odpowiednio długie i mijania, po zmianie przewodów świeci idealnie.