Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie modułu domykania szyb Honda Civic 5d MB2 97'

cukras 24 Aug 2010 15:44 14160 7
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    cukras
    Level 17  
    Witam, chciałem podłączyć w mojej Hondzi moduł domykania dwóch szyb, który kupiłem z tej stronki
    http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=179&id=289
    W autku mam dwie szyby elektryczne, centralny zamek działający na wszystkie drzwi, alarm z pilotem (po naciśnięciu przycisku na pilocie uzbraja się alarm i uruchamia się centralny zamek). Tu mam problem bo nie wiem czy powinienem się podłączyć pod alarm czy pod centralny zamek? Gdzie szukać modułu od centralnego zamka żeby znaleźć przewód z sygnałem, który trzeba podać do modułu domykania szyb. Znalazłem schemat centralnego zamykania drzwi:
    Podłączenie modułu domykania szyb Honda Civic 5d MB2 97'
    Czy sygnał wyzwalania to będzie ten co zaznaczyłem na schemacie?
    I jeszcze jedno pytanie: jak są rozprowadzone wiązki przewodów od centralnego zamka? Jeśli ma ktoś np zdjęcia jak są prowadzone wiązki, gdzie jest sterownik od centralnego, jak rozebrać boczki drzwi jeśli będzie potrzeba.

    Z góry dziękuję za pomoc
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    psikus10552
    Level 13  
    Jeśli sterownik zamka jest oryginalny powinien być w drzwiach - w civic 4d jest w drzwiach kierowcy, w starszych modelach prelude w drzwiach pasażera.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    cukras
    Level 17  
    Dzięki za odpowiedź, autko było wyprodukowane w Anglii na rynek europejski czyli normalnie kierownica po lewej stronie, tylko nurtuje mnie pytanie czy może Anglicy nie montowali centralnego jak na swój rynek czyli centralny w drzwiach po prawej stronie? przeglądałem tematy ale było trochę namieszane i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Chyba jednak rozbiorę drzwi kierowcy(po lewej stronie i sprawdzę. Nie wiem tylko w jaki sposób rozebrać boczek bo raptem są dwie śrubki i na pewno reszta to zatrzaski tylko gdzie są żeby nie połamać, a wiem, że zatrzaski trzymają bardzo mocno (przerabiałem temat z listwami przy szybach, straszne). Acha czy ten schemat pasuje do mojej hani?
  • #4
    psikus10552
    Level 13  
    kołki są wielokrotnego użytku więc ich nie pourywasz. poszukaj śrubek,poodkręcaj i ściągnij boczek. czy schemat pasuje - nie pamiętam, robiłem takiego civa już kilka lat temu, ale kojarzę, że drzwi kierowcy oryginalnie nie mają siłownika i trzeba było dokładać razem z centralka lub przekaźnikami - zależy co było pod ręką. Rozbierz drzwi i zobacz co tam masz. Szyby zamykają się po jednokrotnym naciśnięciu przełącznika czy trzeba go trzymać tak długo aż się zamkną?
  • #5
    cukras
    Level 17  
    Jednak sterownik centralnego zamka jest w drzwiach pasażera a w drzwiach kierowcy mam sterownik elektrycznych szyb. Nie wiem którym przewodem wysterować moduł domykania szyb(schemat powyżej nie jest do końca odpowiadający temu co mam w aucie bo do centralnego dochodzi mi 6 przewodów a na schemacie 8.
    Podłączenie modułu domykania szyb Honda Civic 5d MB2 97'

    Podłączenie modułu domykania szyb Honda Civic 5d MB2 97'
    Może ktoś ma właściwy schemat? Dane autka jak w tytule. Pomierzyłem co nieco i wychodzi, że na czerwono- białym pojawia się masa przy zamknięciu centralnego, a +12 w jest a nim w spoczynku czyli wychodzi, że tym sygnałem trzeba wysterować moduł domykania szyb:
    1. czy mam rację?
    Teraz ten sygnał z centralnego należałoby się znaleźć w środku auta żeby nie prowadzić przewodu od drzwi, i tu pytanie:
    2. w którym miejscu w autku jest najłatwiejszy dostęp do tej wiązki przewodów z drzwi?

    Trzeba jeszcze znaleźć przewody które trzeba rozciąć i dołączyć do modułu domykania szyb i tu kolejny problem z szybą od strony kierowcy bo nie wiem który przewód rozciąć?
    schemat:
    Podłączenie modułu domykania szyb Honda Civic 5d MB2 97'
    Od strony pasażera nie ma problemu bo nawet kolory kabli się zgadzają i będę przecinał ten zaznaczony na schemacie ale od strony kierowcy już kolorystyka przewodów jest inna ale wydaje się ze schemat jest dobry przynajmniej po pomiarach tak mi wychodzi że ten na foto czerwony i niebieski to na schemacie RED/YEL i RED/BLU, BLU na schemacie to żółty na foto a BLK to akurat się zgadza czarny

    foto sterownika szyb
    Podłączenie modułu domykania szyb Honda Civic 5d MB2 97'

    proszę bardzo o pomoc głównie z szybą kierowcy bo nie mam pojęcia, który przewód przeciąć żeby nie spalić modułu szyb.

    pozdrawiam
  • #6
    psikus10552
    Level 13  
    myślę że najlepiej będzie jeśli rozetniesz przewód który idzie bezpośrednio do silnika - ten na którym jest +12 w trakcie zamykania szyb. moduł jest w zasadzie tylko do tego żeby szyba otworzyła się cała automatycznie ( ze schematu wynika że tylko otwieranie szyby kierowcy jest automatyczne). co do podpięcia sterownika ja bym nie podpinał przewodu na którym jest +12 w spoczynku bo możesz spalić moduł, szukaj takiego gdzie w spoczynku nie ma nic a po załączeniu masa ( bo rozumiem że moduł sterowany masą) Jeśli masz alarm to użyj sygnału do zamykania zamka z centralki alarmu
  • #7
    cukras
    Level 17  
    Witam po dłuższej przewie. Podłączyłem moduł jak kolega wyżej poradził i działa dobrze. Sygnał wyzwalania podłączyłem pod czujnik przy drzwiach(szyby domykają się przy otwarciu drzwi kierowcy).Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie bo każde otwarcie drzwi powoduje domykanie szyb- nawet zamkniętych :(. Nawet gdybym podłączył pod centralny zamek to by był ta sama sytuacja. Więc teraz muszę wymyślić układzik , który sprawdzi czy po ostatnim, domykaniu szyb przez moduł te były otwierane ręcznie-> jeśli nie to ma być zablokowane automatyczne domykanie szyb.
    ma ktoś może jakieś sugestie??
    pzdr
  • #8
    psikus10552
    Level 13  
    Ale dlaczego pod krańcówkę drzwi? możesz wykorzystać do domykania szyby sygnał zamknięcia centralnego zamka z alarmu.Jak u Ciebie to jest podłączone? alarm steruje bezpośrednio siłownikiem? Jeżeli masz w drzwiach dołożony zwykły siłownik to jako sygnał domykający szyby wykorzystaj przewód z bębenka zamka który zamyka pozostałe drzwi. Będzie to jeden z 3 przewodów wchodzących do zamka w drzwiach kierowcy.