Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1,9tdi AFN skrzynia automat AG4 01N DFK ślizga się

maudi 08 Lis 2010 17:12 35351 51
  • #31 08 Lis 2010 17:12
    kosarro
    Poziom 11  

    byl zmieniony i filtr rowniez, ale nic nie pomoglo, tyle ze wyszlo z niej okolo 2 l i tez dwa litry zostaly wlane, z tego co sie orientuje to powinno tam wejsc okolo 4l.

  • #32 08 Lis 2010 17:17
    some77
    Poziom 10  

    nie możliwe że tylko tyle wyszło... normalnie metodą statyczną wymienisz ponad 3,5litra do suchej skrzyni wejdzie więcej..
    którędy ten olej spuszczałeś w takim razie?
    jak z opiłkami na magnesie przy wymianie?

  • #33 08 Lis 2010 22:54
    kosarro
    Poziom 11  

    Była odkercona miska olejowa i kapalo z niej przez 20minut, opilek zadnych nie bylo.l zostal zalozony nowy filtr.Potem byl wlewany olej az zaczal sie przelewac przez otwor przelewowy,nastepnie zostal wlaczony silnik i znowu byl wlewany az zaczal sie przelewac. wowczas zostal wkrecony korek przelewowy. weszlo w ten sposob 2 litry oleju g3.

  • #34 25 Lis 2010 19:40
    some77
    Poziom 10  

    dziwne... trzeba było poluzować płytę sterującą wtedy zeszło by znacznie więcej

  • #35 25 Lis 2010 21:39
    donrogalesko
    Poziom 11  

    kolo jest dobre w skrzyni ? nie spalone ;> a koszyk odkształcony ?

  • #36 28 Lis 2010 19:53
    maudi
    Poziom 11  

    donrogalesko napisał:
    kolo jest dobre w skrzyni ? nie spalone ;> a koszyk odkształcony ?
    te pytania kogo dotyczą, bo tutaj kilku z problemami pisało?

  • #37 29 Lis 2010 21:44
    donrogalesko
    Poziom 11  

    maudi napisał:
    donrogalesko napisał:
    kolo jest dobre w skrzyni ? nie spalone ;> a koszyk odkształcony ?
    te pytania kogo dotyczą, bo tutaj kilku z problemami pisało?

    Do Ciebie "maudi" tarczki nie sa spalone w tej skrzyni czy cos ?

  • #38 29 Lis 2010 21:59
    maudi
    Poziom 11  

    tak, tarczki K1 były spalone, kosz miał pękniecie (pewnie tamtędy uciekało ciśnienie), wymieniłem jeszcze dla pewności tłok, w diagnozie pomógł mi romuald-f, auto generalnie już jeździ, niestety występuje pewna "niedogodność" w trakcie jazdy, mianowicie podczas automatycznej zmiany biegów w trybie D jeden bieg jest rozłączany obroty silnika rosną i dopiero kiedy puszcze pedał przyspieszenia włączany jest kolejny bieg, podczas delikatnego przyspieszania usterka nie występuje.
    Problem powyższy opisywałem już w innym temacie, czekam teraz na sugestie co może być przyczyna takiego zachowania zespołu skrzynia - silnik

  • #39 26 Sty 2011 13:29
    svavecone
    Poziom 25  

    Dolacze sie z problemem. Skrzynia podobna , 01M w Vw golf.Po regeneracji ,wymianie plytek ,uszczelniaczy itp .Skrzynia zlozona spowrotem z wymaganymi tolerancjami luzow i zalozona do auta ,wedlug instrukcji z ElsaWin.( blok zaworowy zostal nietkniety)
    Efekt koncowy ....niestety, do przodu sie slizga ,wstecznego nie ma ,nie wchodzi wogole.Przy wylaczonym silniku samochod swobodnie toczy sie do przodu ( na pozycji "N" ) natomiast do tylu stawia opor ,skrzynia jest zablokowana.
    Jakies pomocne sugestie ....zanim znowu rozbiore skrzynie ?
    Czy uszkodzony blok zaworowy mogl zablokowac skrzynie mechanicznie ,nawet jak silnik jest wylaczony ?

    ( laik jestem wiec pytam )

  • #40 26 Sty 2011 22:21
    maudi
    Poziom 11  

    Skrzynki zaworowej wcale nie odkręcałeś? Napisz może jeszcze jak skrzynia chodziła przed remontem?

  • #41 27 Sty 2011 08:44
    svavecone
    Poziom 25  

    Skrzynke zaworowa sciagnalem ,ale nie rozkrecalem .
    Wydaje mi sie ,ze znalazlem przyczyne zblokowania ,coz ,tak to jest jak sie sklada skrzynie po raz pierwszy ;).
    Po poluzowaniu pompy mozna krecic kolami w obie strony .... wyjalem jedna z podkladek dystansujacych na hamulcu B2 ,~1mm, i mozna obracac do tylu .Jednakze jest troche ciezej niz krecenie do przodu ,ale wydaje mi sie ze to chyba norma ,kwestia mechanizmu( moze ktos sie podzieli odczuciem ruchu skrzyni po zlozeniu ).
    Nie wiem dlaczego ,ale dane z Elsy byly sprawdzane kilka razy i wedlug nich zlozylem skrzynie,wtedy sie blokuje.Fakt faktem ,ze nie mam specjalnego narzedzia dociskajacego B2 do pomiaru grubosci podkladek i jak narazie tlumacze to sobie moim bledem pomiarowym.Byc moze ,ze usterka jest jeszcze gdzie indziej ,okaze sie jak wsadze ja do auta znowu.

    Skrzynia przed naprawa zostala zalana zwyklym olejem przekladniowym ,jadac do przodu skrzynia sie "slizgala" a wsteczny nie wchodzil .
    Po zdjeciu miski znalazlem zmielony metal .Po rozebraniu znalazlem "brak" lozyska pomiedzy planetarka i koszem do sprzegiel.Waleczki sie wysypaly i zrobily spustoszenie w zebatkach oraz wytarty zostal sam kosz po stronie zebatki o jakies 1.5 mm.Po drodze wymiana wszystkich krazkow ciernych i wiekszosc elementow uszczelniajacych .

    Dodatkowe pytanko ,nowy olej w skrzyni miesza sie z resztkami oleju z konwertera i nie jest ciekawego koloru .....
    Przed zdjeciem skrzyni ,zalalem zwyklym( tanszym) olejem atf w celu przeplukania,ale sporo to nie dalo .Dalo sie "wyssac" rurka troche z konwertera ,ale dalej jest nieciekawe zabarwienie plynu.

    Czy jest mozliwosc kompletnego oproznienia konwertera ze starego oleju ?

  • #43 01 Mar 2011 17:45
    marysia57
    Poziom 1  

    pany mam pytanie czy jak po nizej 70 km/h zwalnia silnik do obrotów wolnych i leci jak na luzie to normalne jest????????????

  • #44 20 Lip 2011 21:24
    cosiek
    Poziom 13  

    Witam i jak naprawa maudi?

    U mnie też była jakby tarka ale tylko pod wzniesienie i przy lekkim dodawaniu gazu.
    Dodatkowo nawet na 4 biegu (skrzynia AG4 01N) falowały obroty po 100-200o/min.
    Obawiałem się co najmniej konwertera a i w grę wchodziło rozbieranie skrzyni.
    Winny okazał się olej a właściwie jego stan i niewłaściwy poziom. Olej ciemnawy acz nie przypalony bez kawałków metalu nawet na magnesach. Po płukaniu i końcowym ustawieniu poziomu działa jak nowa :)
    Pozdrawiam.

  • #45 20 Lip 2011 23:43
    maudi
    Poziom 11  

    problem który opisuje w moim poprzednim poście, występował z powodu błędnej regulacji zaworu ręcznego w skrzynce zaworowej... prosta sprawa... Autko lata ponad pół roku i niby jest OK, mnie się jednak wydaje ze LOCKUP słabo "spina"... :-/

  • #46 19 Maj 2012 05:41
    Rysiek123456
    Poziom 1  

    jak wymienicc olej w automatycznej skrzyni dfk audi z silnikiem afn

  • #47 19 Maj 2012 19:13
    cosiek
    Poziom 13  

    Rysiek123456 napisał:
    jak wymienicc olej w automatycznej skrzyni dfk audi z silnikiem afn



    Zależy jak olej będzie wyglądał po odkręceniu korka w misce.
    Najpierw rozgrzej silnik i skrzynię. Odkręć korek w misce skrzyni na pracującym silniku i lewarku biegów na P. Jak przeleje to znak, że skrzynia w ostatnim czasie nie pracowała na niskim poziomie oleju. Jak nie przeleje przy gorącym silniku i skrzyni to zakręć korek i wyłącz silnik. Ponownie odkręć korek uprzednio podstawiając czyste naczynie-jakiś słoiczek najlepiej. Teraz musi przelać bo inaczej to masz spore szanse na przypalenie tarczek w skrzyni i na uszkodzenie konwertera-lockup.
    Badasz olej jego kolor woń i czy w zawiesinie nie ma ciał obcych czarnego pyłu i metalicznego szlamu-idealny magnes neodymowy.
    Jak wszystko z olejem ok zlewasz resztę oleju przez otwór korka i odkręcasz miskę.
    Dobre jakieś większe naczynie stara miska plastykowa czy wiadro. Możesz złapać ten olej lejkiem w butelkę PET-większa ilość lepsze oględziny.

    Reszta oleju sobie spokojnie ścieka ze skrzyni do naczynia, a Ty czyścisz miskę i magnesy.
    W misce nie mają prawa znajdować się kawałki tarczek czy większe kawałki metalu na magnesach. Inaczej skrzynia do remontu.
    Olej nie może śmierdzieć spalenizną inaczej masz spore szanse, że wymiana nic nie da i skrzynia do remontu.

    I teraz masz 2 warianty.
    1. Jak olej w miarę czysty i nie czuć spalenizną, oraz był regularnie zmieniany na odpowiedni (nie da się w całości wymienić) i masz na to potwierdzenie na piśmie albo sam robiłeś w warsztacie to zakładasz nowy filtr oryginalny i uszczelkę pod miskę i korek spustowy też oryginalne.
    Pamiętaj o włożeniu dystansów do nowej uszczelki miski. Powinny być w komplecie inaczej daj ze starej uszczelki.
    Miskę dokręcasz spokojnie a nie od razu jedną śrubę na max i kolejne. Spokojnie dokręcasz najlepiej po przekątnej aby uszczelka ładnie się ułozyła i potem dociągasz najlepiej kluczem dynamometrycznym.
    Pamiętaj nie odpalaj silnika bez oleju ubijesz pompę!!!
    Zalewasz 2-2,5l oleju VW lub esso przez korek spustowy-do przelania, albo jak masz wlewem od góry-potrzebny będzie kapturek zabezpieczający i odpalasz silnik tak aby olej zassało do konwertera. Wyłącz silnik i dolej aż się przeleje. Znowu odpalasz. Wciskając cały czas hamulec włączasz po kolei wszystkie biegi czekając po ok 15-20s na każdym. Dajesz na P i nie wyłączasz silnika. Silnik musi pracować na wolnych obrotach. Dolewasz olej aż się przeleje od spodu przez korek spustowy. Dobrze mieć VAGa i ustawić poziom oleju przy 30-40stC na skrzyni. W upalnym klimacie nawet przy 50. Normalnie przy 35 powinno przelać i zakręcasz.

    2. Jak olej ciemnawy ale nie czuć spalenizną odkręcasz miskę jak tam ok a tylko sporo szlamu czyścisz miskę, zakładasz najtańszy filtr zakładasz ponownie miskę na starej uszczelce i lejesz odpowiedni docelowy olej.
    Zalewasz 2-2,5l oleju VW lub esso przez korek spustowy-do przelania, albo jak masz wlewem od góry-potrzebny będzie kapturek zabezpieczający i odpalasz silnik tak aby olej zassało do konwertera. Wyłącz silnik i dolej aż się przeleje. Znowu odpalasz. Wciskając cały czas hamulec włączasz po kolei wszystkie biegi czekając po ok 15-20s na każdym. Dajesz na P i nie wyłączasz silnika. Silnik musi pracować na wolnych obrotach. Dolewasz olej aż się przeleje od spodu przez korek spustowy.
    Nie musisz teraz idealnie ustawiać poziomu oleju aby przelało na ciepłym silniku. Oczywiście zakręcasz korek spustowy.
    Teraz musisz pojeździć najpierw delikatnie obadać czy nic nie stuka a biegi wchodzą płynnie i działa lockup. Magnes wyłapie co tam metalicznego zostało a filtr resztę szlamu. Później dynamiczniej aby ładnie wypłukało syfy z konwertera.
    Ponownie zdejmujesz miskę i badasz co tam na magnesach siedzi.
    Zakładasz nowy filtr i uszczelki dokręcasz miskę na dobre.

    Zalewasz 2-2,5l oleju VW lub esso przez korek spustowy-do przelania, albo wlewem od góry-potrzebny będzie kapturek zabezpieczający i odpalasz silnik tak aby olej zassało do konwertera. Wyłącz silnik i dolej aż się przeleje. Znowu odpalasz. Wciskając cały czas hamulec włączasz po kolei wszystkie biegi czekając po ok 15-20s na każdym. Dajesz na P i nie wyłączasz silnika. Silnik musi pracować na wolnych obrotach. Dolewasz olej aż się przeleje od spodu przez korek spustowy. Ustawiasz poziom oleju jak temperatura skrzyni spadnie do ok 25-30stC. Przy 35 na skrzyni powinno przelać i zakręcasz korek. Tyle.

    Ori olej po przepracowaniu powinien być koloru palonego oleju rzepakowego oczywiście bez zapachu przypalonych okładzin hamulcowych-ale nie czerwony.
    Jak nie wiesz co za olej był to i tak musisz przepłukać skrzynię najlepiej wtedy olejem esso. 10L spokojnie wystarczy na 2 płukania i ostateczne zalanie.

    Przy chęci super wymycia skrzyni sprawnej możesz raz zdjąć miskę wyczyścić ją, dać jakiś zamiennik filtra i dokręcić na starej uszczelce.
    Zalewasz ok 2-2,5L właściwego oleju i dopiero teraz odpalasz silnik i czekasz chwilkę. Odkręcasz korek w misce i lejesz olej aż się lekko przeleje.
    Czekasz moment po biegach czekając z 20-30s na każdym.
    Gasisz silnik i olej z konwertera ładuje się do miski olejowej a tam otworem przelewowym ulatuje z miski do naczynia. Czekasz aż przestanie lać i odpalasz silnik, dolewasz olej aż się lekko przeleje i po biegach po 20-30s i ponownie wyłączasz po kilku minutach. Powtarzasz tak te cykle dla ok 6-7 l oleju.
    Później już zakładasz właściwy filtr i uszczelki, ustawiasz poziom oleju przy 35stC skrzyni i cieszysz się z super przeprowadzonej zmiany oleju.

    Oczywiście po wymianie oleju a zwłaszcza statycznej i pomieszaniu olejów może po kilkuset kilometrach paść skrzynia i to całkowicie mogą ulec zniszczeniu nie tylko tarczki ale i kosze z planetarkami na skutek zatarcia i działania opiłków metalu.

    Nie zaleca się zmiany z mineralnego na tzw. "syntetyczny" czyli VW052 162 czy esso71141 (lool toż to samo).
    Przy starych skrzyniach olej półsyntetyczny bardziej agresywny może wypłukać naturalne uszczelnienia i pozapychać szlamem płytę sterującą.
    Nie jest prawdą, że skrzynie 4 biegowe nie mogą pracować poprawnie i długo na oleju typu Dexron III. Olej półsyntetyczny ESSO/MOBIL ATF LT 71141 ma wydłużony czasookres wymiany. Zgodny z VW, AUDI: G 052 162 (A i cyfra oznacza pojemność ori butelek)
    Zaleca się pierwszą wymianę po 120000km. Dlatego nic o zmianie oleju na gwarancji w instrukcji serwisowej nie ma a tylko o kontroli poziomu. Mineralne DEXRON III po ok. 60000 ale zależnie od warunków już nawet po 25000-30000KM zaleca się zmianę.
    Oczywiście, że półsyntetyk jest lepszy zwłaszcza jak robi się kilometry.

    Są oleje, które spełniają i normy DEXRON III i 052 162 i są jeszcze lepsze i są koloru czerwonego. Nie powinno się mieszać jednego oleju z innym, choć DEXRONy III można mieszać ze sobą poza DEXRON IIIF.

  • #48 30 Maj 2012 21:08
    pflaume
    Poziom 1  

    zabrałem się za naprawę skrzyni ag4 wszystko było ok póki nie uszkodziłem wałka z koszem 3/4 jeśli ma ktoś taką część do odsprzedania proszę o kontakt pflaume(malpa)interia.pl

    Dodano po 3 [minuty]:

    przepraszam i poprawiam mój meil pflaume83(malpa)interia.pl

  • #49 31 Maj 2012 02:07
    cosiek
    Poziom 13  

    Szukaj na wiadomych stronach, ale to używki. Do Tiptronica prędzej nowe części dostaniesz ale używka kosz ok 500zł. Widziałem taki kosz rozsadzony przez "bujanie" autem w zimie jest to odlew i używka może być już zmęczona. W AG4 są wytłaczane z grubaśnej blachy i mogą być lekko podtarte.

  • #52 08 Sty 2014 16:11
    swwitch
    Poziom 10  

    Mam następujący problem ze skrzynią, w moim Passacie B5, skrzynia 4 biegowa DMX.

    Od jakiegoś czasu, wsteczny "wbijał" dopiero po mocnym dodaniu gazu. Działo się tak, gdy auto było już "rozgrzane".
    Gdy była to pierwsza przejażdżka w ciągu dnia, lub była ona krótka, to wsteczny wchodził idealnie.
    Pozostałe biegi włączały się bez problemu, zarówno na zimnym jak i ciepłym oleju.

    Czy problem może być gdzieś w skrzynce sterującej, czy to raczej głębiej w skrzyni?