Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączanie diód w samochodzie - nie działają

24 Sie 2010 21:02 2765 11
  • Poziom 10  
    Witam (ponownie co niektórych ;)
    Sprawa jest taka, podłączam diody pod prawe światło postojowe (Ford Fiesta mk6 05') ale pojawił się problem. Gdy podłączam w takich konfiguracjach jak poniżej to:
    R=500 Ohm
    Podłączanie diód w samochodzie - nie działają
    1. W pierwszej postojówka zaczyna świecić ale diody nie świecą.
    2. W drugiej świecą diody a przestaje świecić prawa postojówka.

    Wygląda to tak jakby w pierwszym przypadku przestało działać prawo Kirchoffa :) albo jeżeli obniży się prąd/napięcie przechodząc przez diody i rezystor, postojówka przestaje świecić lub coś odcina jej zasilanie.

    PS. Diody są ustawione dobrze, przewodnikowo


    Jakieś pomysły ?
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam, musisz tę "gałąź" z diodami i opornikiem podłączyć równolegle do żarówki.
  • Poziom 10  
    OK, muszę znaleźć inny przewód czy dogrzebać się aż do żarówki postojowej ?
  • Poziom 21  
    Witam. A gdzie teraz masz podłączone diody? Gdzie chcesz je mieć w środku samochodu i mają się włączać jak włączysz postojówki?
  • Moderator Samochody
    To bardzo mądre diody, wiedzą że nie powinny się tam znajdować więc nie będą świecić.
  • Poziom 10  
    BigPablo dokładnie tak chcę mieć

    slawmog chodzi Ci o takie podłączenie ?
    Podłączanie diód w samochodzie - nie działają

    ociz zrozumialem swój błąd, bez uszczypliwości
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    tak, wlasnie o to mu chodzil

    ps. diod, nie diód
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jeśli jeszcze nie spaliłeś swoich diod to wykonaj jak poniżej opcja 1 poprawiona.

    Użyłem twego rysunku aby pokazać błąd.
    Czerwonym krzyżykiem zaznaczyłem punkt, gdzie masz wykonać zmianę połączenia.
    W twoim układzie 1. napięcie zasilania diod wynosi 0V !(dlatego nie świecą).
    W twoim układzie 2. prąd w obwodzie jest rzedu 10-20mA (dlatego diody świecą, żarówka nie świeci - ona potrzebuje 300-400 mA.)

    Kliknij na powiekszenie, bo rysunek jest ucięty od dołu.

    Podłączanie diód w samochodzie - nie działają

    Minus jest masą pojazdu i możesz go wykorzystać w dowolnym punkcie, nie musisz prowadzić przewodu minusowego od żarówki.

    Podciągnij się z Kirchoffa, bo jak znowu szkoła się zacznie to na pierwszej klasówce dostaniesz "pałkę".:D
  • Poziom 13  
    odgrzeję trochę ...
    Nie chcę rozpoczynać nowego tematu, a szukajka nic nie znalazła dot. mojego problemu.
    Zakupiłem gotowe żarówki z diod walcowych w5W, takie jak poniżej w aukcji:
    http://allegro.pl/zarowka-led-postojowki-w5w-t10-extra-xenon-5-kolor-i1753248402.html
    samochód to passat 3C B6, po włożeniu je w miejsce jakiegokolwiek oświetlenia (zacząłem od postojówek), diody zaświecą się i zgasną po sekundzie, nie przepalają się, wystarczy, że wyłączę i ponownie włączę pozycyjne, to dioda zrobi to samo (zaświeci na sekundę i zgaśnie).
    Pojawia się błąd spalonej żarówki i następuje odcięcie zasilania na żarówkę (sprawdzałem)
    Sprawdzałem je w golfie IV i działają normalnie.
    Moje pytanie:
    Co zrobić, żeby to świeciło ??
    Kolega poradził, bym wsadził między + a - opornik 430 Ohm 2W, lecz to nic nie pomogło.
    Z góry dzięki za info.
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    jjacekkx napisał:
    Kolega poradził, bym wsadził między + a - opornik 430 Ohm 2W, lecz to nic nie pomogło.

    Nie wiem jak to rozumieć.
    Ja wymieniałem żarówki w tablicy rozdzielczej na diody 12V. Wszystko działało jak należy jak silnik nie pracował. Jak odpaliłem silnik diody po chwili zaczynały migać (jedne wcześniej drugie trochę później), a po paru minutach gasły. Po wyłączeniu silnika po chwili zapalały się ponownie. Pomogło wpięcie w szereg z diodą opornika od 500 do 1000 Ohm. Widać napięcie 12V jeszcze było dla nich do strawienia, ale po włączeniu silnika 14V już było za duże.
  • Poziom 42  
    Gimak , w tablicy rozdzielczej /zegarach/ brak modułu kontroli przepalenia żarówki podświetlenia , a Twoje działania z opornikiem to podstawowa rzecz, o której każdy elektryk wie!
    Kolego z poprzedniego postu ma moduł kontroli świateł - przepalenia żarówki i stąd takie kłopoty. Włączając w układ diodę/diody układ kontroli widzi dużą oporność i mądraliński wyłącza napięcie. Podstawianie równolegle opornika /winien być 5 omów 5W lub 21W/ to tylko dodatkowa grzałka . Trzeba pominąć moduł kontroli świateł. W niektórych samochodach da się go przeprogramować!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeszcze inne samochody są "odporne na opornik". Wszystko jednak da się zrobić. Pytanie jest: po co? Producent przewidział źródła światła dla każdego oświetlenia. W związku z tym temat zamykam.