Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Tico, inst. Tomasetto AT07 - wyciek gazu

24 Aug 2010 21:42 12693 8
  • Level 10  
    Witam

    Posiadam Tikacza z inst. gazową Tomasetto AT-07 (zintegrowana z filtrem gazu) i od kilku miesięcy po uruchomieniu zimnego silnika na gazie i jego nagłym wyłączeniu (np. po 30sek) słychać gaz (syczenie w okolicach parownika) i czuć jak wydostaje się spod filtra powietrza (mixera). Po wyłączeniu silnika syczenie, wyciek z reguły stopniowo zanika po ok 20-30sek (im silnik zimniejszy tym dłużej to trwa). Zdarzyło się jednak kilka razy iż wyciek ten nie ustał i gaz ulatniał się całą noc (poprzez mixer). Najlepsze jest to, iż gaz syczy (sporadycznie, raz na 20 unieruchomień silnika) również po wyłączeniu ciepłego, rozgrzanego silnika. Po takim wycieku najczęściej występują problemy z uruchomieniem silnika (czy to na Pb czy na LPG).

    W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Gazownik bez głębszych oględzin stwierdził iż parownik (reduktor) jest do wymiany (być może nie kwestionuje tego) ale w takim razie dlaczego gaz ten ulatnia sie czasami całą noc skoro elektrozawór na butli gazowej powinien odciąć gaz w momencie wyłączenia silnika. Jest tak, czy się mylę?
    2. Czy sama wymiana reduktora (i regulacja gazu) rozwiąże problem?
    3. Reduktor rozbierałem osobiście, wyczyściłem z mazutu, wymieniłem membrane gazową oraz uszczelke od tzw "języczka" - problem nie ustał

    Przebieg auta na gazie to ok 60 tys

    Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie i porady
    Pozdrawiam
  • Level 16  
    To, że syczy przy parowniku to wina zaworu na parowniku. Może być zużyta sprężynka dociskająca gumkę do gniazda zaworu bądź też sama gumka (losowe występowanie niedomknięcia zaworu). Jak potrafisz poradzisz sobie sam, żeby się upewnić możesz zdemontować zawór z parownika i sprawdzić te elementy - rozciągnąć sprężynę i wyrównać "wyklepaną" gumkę. Ale dla bezpieczeństwa polecam wymianę na sprawne elementy albo całego zaworu.
    Czy trzyma zawór na zbiorniku nie wiem możesz to sprawdzić, ale żeby syczało wystarczy gaz zgromadzony w odcinku rurki od zbiornika do parownika + filtr gazu.
  • Level 10  
    Czy chodzi o tę sprężynkę?

    Daewoo Tico, inst. Tomasetto AT07 - wyciek gazu

    Wymieniłem ostatnio membranę gazową:

    Daewoo Tico, inst. Tomasetto AT07 - wyciek gazu

    oraz uszczelkę pod tzw. "języczkiem" (chyba):

    Daewoo Tico, inst. Tomasetto AT07 - wyciek gazu

    Postaram się to jeszcze raz wszystko rozebrać, troszeczkę rozciągnąć tą sprężynkę oraz zajrzeć pod membranę wodną. Jeśli to nie pomoże to będę zmuszony wymienić parownika. I tutaj mam pytanie: czy mogę założyć jakiś inny parownik. Myślałem o Lovato ale który model będzie pasował pod tą instalacje (z tego co widzę to parowniki Lovato nie mają zintegrowanego filtra gazu)?
  • Level 16  
    Chodzi mi o elektrozawór ( na zewnątrz widać plastykową cewkę do której dochodzą dwa przewody), w tym typie powinno to być przy parowniku. Na zdjęciach poniżej to coś czarnego czy szarego z dwoma stykami do konektorów przewodów elektrycznych, zintegrowane z filtrem chyba.
    http://forum.tempra.org/topics18/regeneracja-reduktora-tomasetto-at07-vt7920.htm

    Nie przesadź tylko z tym rozciąganiem, parownik przełożyć możesz, ale to nie legalne zdaje mi się.
  • Moderator of Cars
    Po pierwsze nigdy nie uruchamia się zimnego silnika na LPG, po drugie jeśli samemu się grzebie to warto by było wiedzieć jak to działa.
    Jeśli gaz uchodzi z parownika po wyłączeniu silnika, to winnym za ten stan rzeczy jest umieszczony na nim elektrozawór - albo jest źle podłączony do instalacji elektrycznej i dostaje prąd wtedy kiedy nie powinien, albo jest nieszczelny grzybek gumowy umieszczony na końcu mosiężnego tłoczka - najczęściej zbiera się tam nagar który uniemożliwia prawidłowe działanie.
    Niedopuszczalne jest jakiekolwiek rozciąganie sprężyn membran!
    Reduktor można bez problemu wymienić na nowy, nie ma to wpływu na stronę prawną.
  • Level 10  
    Silnik można uruchamiać na LPG jeśli temp. zewn. wynosi powyżej 15 stopni (wg instrukcji obsługi inst. Tomasetto AT07) i do tego też staram się stosować. Jeśli chodzi o elektrozawór to wymieniłem drugą membranę gazową, wyczyściłem parownik i delikatnie rozciągnąłem sprężynkę elektrozaworu, która popycha tłoczek. Na chwilę obecną układ jest szczelny a gaz wyłącza się po wyłączeniu silnika (nawet na zimnym). Jeśli problem się powtórzy - wymieniam parownik na Lovato :)
  • Level 13  
    Tomasetto AT07 poza ceną jest chyba najgorszym parownikiem z jakim miałem styczność. Miałem nową instalację w poldku i już po 4 miechach od założenia psiuczał. Generalnie spuszcza on do filtra gaz zmagazynowany w przewodzie butla<->parownik. Przez to skutecznie zalewa silnik.

    Lovato będzie dobrym wyborem!! Zamieniałem sobie tomasetto na lovato i było dużo lepiej.

    Sam śmigam obecnie na tomasetto, ale jak coś się zacznie z nim dziać to idzie taka kolejność. 1. Wymiana zastawu naprawczego (membrany, grzybki i reszta etc), 2. Tomasetto do kosza a lovato na pokład :-).
  • Level 10  
    Szczerze powiedziawszy to lepiej wymienić od razu parownik i nie bawić się w regenerację starego. Jaki parownik Lovato + elektrozawor będzie pasował do Tico?
  • Level 11  
    Także polecam parownik lovato do tico. U mnie dziala wyśmienicie i ma bardzo dużą wytrzymałość. Zapalam od jakiś 2 lat na gazie i śmiga. Koszt nowego na alledrogo jakieś 170zł.