Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brc Just - Migają wszystkie diody

24 Sie 2010 23:00 45486 32
  • Poziom 18  
    Witam kolegów mam problem z moją instalacja BRC, mianowicie gdy uruchomie zapłon diody które powinny wskazywać normalnie poziom gazu migają wszystkie razem i tak w kółko. Sprawdzałem połączenie (chyba czujnika gazu w butli) z centralką i jest ok. Nie wiecie czego to może być przyczyna. Instalacja z sondą lambda, wielopunkt. Jestem w trakcie budowy interfejsu ale nie wiem czy to soft centralki jest winien. :|
  • Poziom 20  
    Przerwa w obwodzie, przepełnienie zbiornika lub uszkodzony sensor wskazania.
  • Poziom 18  
    Jeśli chodzi o przepełnienie zbiornika to w naszym kraju jest rzadkością ;P
    Wiec odpada. Chciałbym zapytać w takim razie gdzie znajduje się sensor wskazania ? Mam okrągłą butle zamontowana w miejscu koła zapasowego.
    Rozumiem że jest w butli i że muszę cały gaz wyjeździć żeby go wymontować, tak ?
  • Poziom 20  
    Sensor znajduje się na wielozaworze. Jest to manometr 0-90ohm. Gazu nie trzeba wyjeżdżać.

    Co poeta ma na myśli? [MS]
  • Poziom 11  
    Diody migają nawet gdy masz mało gazu ? Być może to tylko kwestia regulacji.
  • Poziom 18  
    Diody migają nieustannie koledzy. Nawet gdy jest mało gazu, bądź go nie ma lub jest sporo. :|

    Czyściłem już jakieś 2 kable od zbiornika co idą ale nie wiem do czego służą... To tylko 2 żyły.
    sztywny13 mówisz że w którym miejscu znajduje się ten manometr ? Bo u mnie takiego wielozaworu nie widzę? :| no chyba że jest pod spodem butli no nie wiem. Tak jak mówiłem jest zamontowana w miejscu zapasówki. Wychodzi dołem od butli rurka z gazu oraz przewód. Ale nie wiem po co on tam jest ? To jakieś zasilanie elektrozaworu indukcyjnego do wypuszczania gazu z butli ? Dobrze myślę?
  • Poziom 20  
    Wielozawór to takie ustrojstwo z cewką pod pokrywą szczelności w zbiorniku. Tam znajdziesz sensor (manometr). Jeśli sensor będzie ok to poszukałbym pod podwoziem czy niema uszkodzenia przewodów elektr.
  • Poziom 18  
    W jaki sposób można sprawdzić ten sensor ?? Jeśli miernikiem to jaki wynik powinienem otrzymać?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Podłącz omomierz do kabelków sensora. Wartość sensora powinna być od 0 - 90 ohm. Wskazówkę sensora przesuwaj magnesem.
  • Poziom 10  
    witam .
    mam identyczny problem, może- przerwa w obwodzie??? tylko jak to ogarnąć ? bez schematu. przy elektrozaworze mam 4 druty plus i minus i jakieś 2 inne szkotką poiziolowane, ale podczas prób z różnymi wersjami zwarte , rozwarte nic nie daje , ciągle kontrolki razem mrugają , mam pół baku gazu wskazówka tyle pokazuje w butli , auto jezdzi dobrze tylko to mruganie irytuje , poradzcie moze cos oprucz serwisu ,
  • Poziom 20  
    Napisałem wyżej jak sprawdzić sensor.
  • Poziom 18  
    Ja też mam ten sam problem ale inny efekt czasem dobrze pokazuje i świecą np. dwie diody a za chwilę wszystkie i zaczynają migać i tak się powtarza co jakiś czas. Manometr jest ok i ma swoją rezystancję, kable też są dobre co wiec może powodować taki efekt?
  • Poziom 15  
    Sprawdź, czy butla ma dobrą masę.
  • Poziom 18  
    Sprawdziłem masę butli i jest ok. Przewody od manometru też są dobre bo sprawdziłem, ale to nie było przyczyną złych wskazań wskaźnika poziomu gazu w butli. Problem leżał w manometrze, ponieważ na płytce drukowanej z elementami smd powycierały się ścieżki i styki czasem nie łączyły. Przy niewielkich wstrząsach magnesik w manometrze przesuwał się w pionie i styki nie łączyły. Przy pomiarze rezystancji miernik wskazywał 150Ω w całym zakresie ruchu wskazówki manometru.
  • Poziom 12  
    ja mam podobnie. Mianowice gdy włączam gaz kontrolki mrugają z 4 razy i gasną ... pali się tylko ta co sygnalizuje prace na PB lub ba LPG co wy na to ?
  • Poziom 18  
    Prawdopodobnie możesz mieć przecięty przewód gdzieś pod spodem auta, ja tak miałem jak zawadziłem spodem auta o krawężnik. Jakbyś miał zepsuty manometr to albo by mrugał jedna dioda czyli rezystancja była by bliska zeru albo wszystkie cztery czyli rezystancja większa od 90Ω. W moim przypadku było to 150Ω.
  • Poziom 12  
    własnie!! nasiliło się to po tym jak zawiesiłem się autem na progach :D i kolega mnie ciągnął progami po ziemi może wtedy się przewód uszkodził ? :) :)
  • Poziom 9  
    Witam. Mam podobną sytuację jak np kolega "bodzio667" tyle że , gdy diody świecą normalnie , autko przełącza się na gaz ale czasem jest tak , że diody zaczynają migać i przełącza mnie automatycznie na benzynę. Muszę wtedy się zatrzymać , zgasić silnik , odczekać chwilę i wszystko wraca do normy , chociaż nie za każdym razem.
  • Poziom 18  
    Jak w momencie migania diody rodzaju paliwa migają też diody poziomu gazu to oznacza że może istnieć problem i tak, jak będzie migać pierwsza dioda z prawej strony to złe działanie sondy katalizatora, druga z prawej złe połączenia elektrozaworów, trzecia dioda z prawej błąd sygnału położenia przepustnicy, dwie pierwsze z prawej błąd położenia silnika krokowego, trzy diody z prawej uszkodzenie centralki. Dlatego jeśli diody zachowują sie w taki sposób jak opisałem to radzę iść do "gazownika" i niech on sprawdzi po podłączeniu do komputera jaki istnieje problem.
  • Poziom 9  
    Don viking , widzę ze znasz się w temacie. Moja centralka jest typu BRC gdzie diody są pionowo. U mnie sytuacja wygląda tak : Pierwsza dioda , która pokazuje czy silnik pracuje na gazie lub benzynie , miga w 3 kolorach , czerwony - żółty - zielony , tak na przemian , a diody wskazujące poziom gazu w zbiorniku migają - pierwsza i ostatnia. Wystarczy że silnik osiągnie optymalną temp. zgaszę autko i za chwilę ponownie odpalę , wszystko jest OK. Czasem bywa tak że muszę kilku krotnie przekręcać kluczyk w stacyjce żeby diody "nie wariowały".
  • Poziom 18  
    To jeszcze zależy jaki masz typ tej instalacji BRC. Zerknij na forum i popytaj kolegów ponieważ ja nie spotkałem się z takim symptomem.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1487558.html

    Lub możesz sprawdzić na tej stronie jest tam wszystko odnośnie różnych instalacji.

    http://www.pliki.drypa.pl/entry-bd37cf44aadd5f17523969124fc9a54b.htm
  • Poziom 9  
    Mam instalację Just Heavy . Prawie 10 cio letnia. Zauważyłem że to może mieć związek z czujnikiem temp. bo gdy dzieje się to , co opisałem , wskaźnik temp silnika , gdy deptam na pedał przyśpieszenia , wskazówka opada do zera. Dzieje się tak do czasu , aż silnik osiągnie optymalną temp pracy. Nadmienię tylko że jeżdżę Mitsubishi Galantem.
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam taki sam problem jak aerodeck71 silnik zapalam na benzynie i jest ok ,świeci się czerwona dioda do czasu gdy silnik się trochę rozgrzeje diody zaczynają mrugać dioda z czerwonej zmienia się na pomarańczowa,zgaszają jakiś błąd i nie przełączy się na gaz.Po kilku kilometrach gdy już dobrze rozgrzany silnik muszę go zgasić i uruchomić go ponownie wówczas wszysko działa normalnie diody nie migają ,świeci się dioda zielona i mogę jechać na gazie.Po postoju nawet tylko kilku minut silnik niby jeszcze ciepły problem powraca i znowu muszę przejechać kilka kilometrów zgasić i uruchomić go ponownie.W czym problem? Mam forda mondeo 1,8 instalacja Brc Just Heavy 10 lat.
  • Poziom 8  
    Witam a ja mam takie pytanie czy da się naprawić jakoś ten wskaźnik rezerwy czy trzeba go wymienić na nowy?
  • Poziom 43  
    robaczekp82 napisał:
    Witam a ja mam takie pytanie czy da się naprawić jakoś ten wskaźnik rezerwy czy trzeba go wymienić na nowy?


    Jest to wskaźnik poziomu z nie rezerwy, przykręcony na 2 śrubki.
  • Poziom 8  
    No tak ale da sie go naprawc umnie pokazuje caly czas 130 om a nowy ok 90zł
  • Poziom 8  
    oki ale czy wtedy będzie pokazywać stan gazu w zbiorniku jak do tej pory?