Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zewnętrzne IP - problem z BitComet

artulitu 25 Aug 2010 16:04 1913 11
  • #1
    artulitu
    Level 9  
    Siema. Ostatnio zakupiłem u admina zewnętrzne IP, gdyż mając BitComet ciągle świeciła się żółta dioda i polecono mi abym wykupił zew. IP. I tak zrobiłem, ale żółta dioda nadal się świeci. Więc chciałem wiedzieć czy trzeba jakoś skonfigurować ten mój program p2p aby była zielona lampka? Jeżeli tak to jak?
  • #2
    hicat
    Level 30  
    Aby działało zazwyczaj trzeba jeszcze odblokowac program w firewallu i przekierować porty na urządzeniach (jak modem, router itp).

    Napisz jak się łączysz, (modem, router) czy masz po drodze jakieś inne urządzenia, switche routery, i pomyślimy.
  • #3
    artulitu
    Level 9  
    Znaczy ja mam internet radiowy
  • #4
    hicat
    Level 30  
    artulitu wrote:
    Znaczy ja mam internet radiowy


    A jak ten internet radiowy trafia do twojego komputera. Zaczynając od anteny ?
    Możliwości jest wiele. Mnie interesuje ta którą masz ty.
    Masz karte Wifi w kompuerze włączasz komputer i internet jest ?
    Masz jakieś specjalne połączenia na komputerze ?
    Jakieś urządzenia które "odbierają" internet ?
  • #5
    artulitu
    Level 9  
    no ja internet z anteną mam połączony kablem

    Dodano po 1 [minuty]:

    żadnych specjalnych urządzeń odbierających internet nie mam. Jak włączam komputer internet już jest.
    Czyli to wygląda tak:
    antena nadawcy internetu-->moja antena-->kabel-->komputer
  • #6
    forestx
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    artulitu wrote:
    Więc chciałem wiedzieć czy trzeba jakoś skonfigurować ten mój program p2p aby była zielona lampka?
    - kolego, ja to konfiguruję tak:
    Jak widzę czerwoną lampkę (w lewym oku) to idę do sklepu, kupuję 0,5 litra i zaczynam konfigurację.
    Jak we flaszce jest tak z połowa, to dioda zmienia kolor na żółty.
    Przy końcu flaszki świeci pięknie na zielono.

    Więc napisz nam proszę od kogo masz internet i gdzie ta dioda/lampka świeci?
  • #7
    artulitu
    Level 9  
    No jak włączasz BitComet to w prawym dolnym rogu świeci się dioda. U mnie jest ona żółta, a powinna być zielona. A internet mam od prywatnego dostawcy, mam internet radiowy.
  • #8
    hicat
    Level 30  
    artulitu

    Start > uruchom > CMD [enter]
    ipconfig /all [enter]

    I wklej wszystko co tam się pojawi. To zaraz sprawdzimy czy nie masz po drodze jeszcze jakiegoś urządzenia, czy dodatkowej konfiguracji.



    forestx U mnie to się zazwyczaj zaczyna odwrotnie od zielonej do czerwonej ;).
  • #9
    artulitu
    Level 9  
    I oto jeszcze jeden problem wynikł. Otóż na stronie speedtest.pl, wychodzi na to że mam internet zew. (195.74.**.***). A poprzez CMD mam 192.168.***.***, czyli wew.


    Konfiguracja IP systemu Windows

    Nazwa hosta . . . . . . . . . . . : 123-b19339*****
    Sufiks podstawowej domeny DNS . . . . . . :
    Typ węzła . . . . . . . . . . . . : Nieznany
    Routing IP włączony . . . . . . . : Nie
    Serwer WINS Proxy włączony. . . . : Nie

    Karta Ethernet Połączenie lokalne:

    Sufiks DNS konkretnego połączenia :
    Opis . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit E
    thernet NIC
    Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-1D-**-**-**-**
    DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak
    Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak
    Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 192.168.***.***
    Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.***.*
    Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.***.*
    Serwer DHCP . . . . . . . . . . . : 192.168.***.*
    Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 192.168.*.*
    192.168.***.*
  • #10
    hicat
    Level 30  
    Zadzwoń do swojego operatora sieci, i niech Ci na urządzeniu w domu zrobi przekierowanie portów, tyle z mojej strony.

    I jak proszę o podanie wyników to po co to zasłaniasz gwiazdkami ?

    Internet masz bezprzewodowy, połączenie ethernetowe, więc jakieś urządzenie w domu masz. Telefon do dostawcy i tyle.

    Ciągnięcie tego tematu nie ma sensu. Skoro nie potrafisz odpowiadać na proste pytania.
  • #11
    as-max
    Level 21  
    Mam podobną sytuację - również internet radiowy:
    Na dachu jakiś MikroTik=====skrętka z PoE====router====switch====komputery
    Dostawca radiowy ustawił mi w poprzedniej konfiguracji IP zewnętrze tylko na konkretne IP w mojej sieci wewnętrznej (np. 192.168.11.200) - takie DMZ.
    Teraz mam zrobiony bridge w urządzeniu na dachu, także konfiguracja jest trochę inna.
    Spytaj się dostawcy na jakiej zasadzie masz to zewn. IP, czy może jest ono przydzielone na jakieś konkretne IP wewnętrzne.
  • Helpful post
    #12
    hicat
    Level 30  
    Jeżeli ma coś w stylu MikroTik, Ubiquiti, czy nawet jakiegoś APC, to o tym nie wiedział, a mieszanie przez niego w konfiguracji może się skończyć brakiem internetu, lub problemami (większość osób nie lubi jak im się ingeruje w urządzenia)
    Dlatego najlepszym, najbezpieczniejszym i najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak zadzwoni do dostawcy i poprosi o przekierowanie portów.