Witam ponownie, niestety musze otwierać nowy temat, o tym samym zagadnieniu, no ale cóż moderatorzy są niestety nie wyrozumiali, ;/ przecież nie zdążylem poprawic, goni mnie czas, ale trudno sie mówi, wracam do tematu:
Naprawiam koledze simsonka S51 elektronik , jest sprawa tego typu: kolega poprosił mnie żebym mu go naprawił, ( nie było iskry) , wiec został wymieniony moduł, i czujnik tyrystora ( chyba to tak sie nazywa , to czerwone w iskrowniku), , na początku iskra była elegancka, tylko później zrobiło sie tak, że jak starter ruszyłem reka iskra była taka jak powinna, a jak kopłem mocno, iskra zanika. Co to może być ? Prosze Was o pomoc
Teraz zastosowałem się całkowicie do wskazówek jack63 tzn.
-zmierzyłem napięcie cewki zapłonowej , pokazywało mi przy mocnym w miare kopnięciu 200 v, a przy ruszeniu startera reka około 45 - 85 v
- zrobiłem dodatkowe kablem połączenie śruba dekla sprzęgła - punkt masowania przy stacyjce
-odpiąłem od modułu kabel idący do stacyjki na złącze nr 2
-nic nie obciera w iskrowniku
- przewody są ok , nowa instalacja założona według schematu
- rezystancja tej cewki zapłonowej : ustawiłem miernik na zakresie 20K i wyswietliło sie tak 0,61
Naprawiam koledze simsonka S51 elektronik , jest sprawa tego typu: kolega poprosił mnie żebym mu go naprawił, ( nie było iskry) , wiec został wymieniony moduł, i czujnik tyrystora ( chyba to tak sie nazywa , to czerwone w iskrowniku), , na początku iskra była elegancka, tylko później zrobiło sie tak, że jak starter ruszyłem reka iskra była taka jak powinna, a jak kopłem mocno, iskra zanika. Co to może być ? Prosze Was o pomoc
Teraz zastosowałem się całkowicie do wskazówek jack63 tzn.
-zmierzyłem napięcie cewki zapłonowej , pokazywało mi przy mocnym w miare kopnięciu 200 v, a przy ruszeniu startera reka około 45 - 85 v
- zrobiłem dodatkowe kablem połączenie śruba dekla sprzęgła - punkt masowania przy stacyjce
-odpiąłem od modułu kabel idący do stacyjki na złącze nr 2
-nic nie obciera w iskrowniku
- przewody są ok , nowa instalacja założona według schematu
- rezystancja tej cewki zapłonowej : ustawiłem miernik na zakresie 20K i wyswietliło sie tak 0,61