Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso- nowa centralka centralnego zamka

26 Sie 2010 09:01 25358 15
  • Poziom 9  
    Witam.
    Czeka mnie podłączenie nowej centralki do centralnego zamka, bo pilot w kluczyku padł a nowy w serwisie to ok 500zł.
    Chciałem się więc poradzić, może ktoś wie do jakich kabli mam się podpiąć?
    Myślałem o dodaniu do centralki przekaźnika i podpięciu się do przycisku na kokpicie, ale jest też inna metoda a mianowicie podpięcie się do zamka w drzwiach.
    Ta druga jest stosowana przez tych co to robią w warsztatach.
    Tylko ja nie wiem jak to w moim aucie wygląda.
    Czy sterowanie jest + czy -, do czego najłatwiej podpiąć się, gdy chcę zasilić centralkę.
    Może ktoś z was już w tym modelu to robił.
    Proszę o jakieś sugestie!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    podaj więcej danych nt samochodu - rocznik,silnik, a najlepiej numer nadwozia na pw. zamki w picasso sterowane są plusami przez BSI i tam się najlepiej będzie podpiąć
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    sterowanie siłownikami czarna 16 pinowa kostka modułu BSI piny 3 i 4. Na tych pinach normalnie jest masa, zamknij/otwórz realizowane jest poprzez podanie odpowiednio +12 na 3 lub 4 pin w zależności od potrzeby. Żeby to zadziałało jak należy trzeba się wpiąć z przewodami z przekaźnika centralki tak, żeby w chwili otwierania/zamykania odpowiedni przewód został przerwany, a w stronę samochodu zostało podane +12V.
  • Poziom 9  
    Dziś zrobiłem tak jak mówicie, i jak patrzyłem miernikiem to na tych dwóch przewodach naprzemiennie w czasie otwierania i zamykania kluczykiem było wahnięcie napięcia powiedzmy ok 12V, tak samo na dwóch kabelkach na centralce. Zamontowałem centralkę + na czerwonym kablu przy stacyjce, a - ma karoserii. Niestety efektu nie było. Podpiąłem się do pstryczka na kokpicie. Wszystko jest Ok, ale nie mam informacji świetlnej ( tak jest przez przycisk ) . Co zrobiłem źle??????
  • Poziom 32  
    A z guzika miga kierunkami ? Myśl... Dwie diody i jechane z kablami do bsi.
  • Poziom 9  
    Kolego Andiv
    Jak centralka jest podłączona do "guzika" to nie ma kierunkowskazów, a tego zdania z diodami to nie rozumiem.
    Zastanawia mnie tylko to że ja podłączyłem się do dwóch kabli w "guziku". A do czego jest trzeci??????
  • Poziom 32  
    Skoro przy zamknięciu od środka nie miga, to chyba logiczne że jak się tam wepniesz to też nie będzie migało, a robisz zdziwko jakby nie wiem co. Odczep sie już przycisku. W centralce masz wyjście na kierunki tym sie zainteresuj.

    Kawy na ławe ci nie wyłoże, wskazówke już masz.
  • Poziom 12  
    Wszystko wpiąłeś dokładnie tak jak ci opisałem na pw?
  • Poziom 9  
    Xsara Picasso- nowa centralka centralnego zamka

    Mam pytanie do tych którzy mówią że sterowanie jest 12V.
    Wydaje mi się, ale mogę się mylić że wg schematu wynika, że sterowanie jest masą. Mówiąc o przekaźniku nr 19 : Bo na styku 2 normalnie jest masa i w zależności czy pójdzie na 1 lub 6 to będzie otwórz lub zamknij. Czy nie tak??
  • Poziom 12  
    zielony przewód zasila lampke w przełączniku.Na fioletowy przełącznik podaje masę.
    2.
    Cytat:
    Bo na styku 2 normalnie jest masa i w zależności czy pójdzie na 1 lub 6 to będzie otwórz lub zamknij. Czy nie tak??
    Nie. pin nr 1 to krańcówka. Na pinie nr 6 po przekręceniu kluczyka w bębenku zamka obecność masy zamknie zamki, jak masę zabierzemy zamki się otworzą.Przełącznik może działać na tej samej zasadzie co bębenek ale głowy sobie uciąć nie dam - nie sprawdzałem tego.

    Powodzenia ;)
  • Poziom 32  
    Ludzie szósty pin przełącznika, dwie masy - zamknij otwórz. Kierunki podłączyć przy bsi.
  • Poziom 9  
    Reasumując wszystko postanowiłem opisać montaż centralki centralnego zamka podłączając się do przewodów w drzwiach kierowcy.
    Cały układ działa dokładnie tak samo jakbyśmy używali oryginalnego kluczyka i jest o wiele tańsze od nowego kluczyka w serwisie. Koszt wszystkiego to ok 100 zł.
    Na początku odkręcamy plastiki abyśmy mieli dobry dostęp do kostek BSI i czarny plastik pod kierownicą.
    Zdejmujemy gumową osłonę z kostki w drzwiach i znajdujemy na dole po prawej stronie kostki biały przewód ( u mnie na dole są tylko dwa). Odczytując na nim numer, odszukujemy go w niebieskiej kostce w BSI. Z powodu budowy niebieskiej kostki nie mogłem bez odizolowania kabla sprawdzić czy to jest faktycznie przewód ten co w kostce w drzwiach. Podawanie masy na ten przewód powoduje zamknięcie auta, ale nie jego otwarcie.
    Teraz podłączamy centralkę od centralnego: stałe +12V podłączyłem do grubego czerwonego przewodu pod stacyjką, masę natomiast do karoserii (nad bezpiecznikami są śruby i jedną wykorzystałem).
    I teraz w zależności od budowy centralki musicie zrobić tak, aby sygnałami OTWARCIA/ZAMKNIĘCIA były sygnały masowe.

    Opis zamontowania przekaźnika:
    30 : biały ucięty przewód, który idzie w kierunku drzwi
    85 : sygnał OTWARCIA z centralki
    86 : zasilanie 12V
    87 : wolna wtyczka
    87a : biały ucięty przewód, który idzie w kierunku BSI, oraz sygnał ZAMKNIĘCIA z centralki

    Oto schemat:
    Xsara Picasso- nowa centralka centralnego zamka
    Aha. Na pewno opis dotyczy modeli z 2002r, bo mój z tego jest.
  • Poziom 9  
    Witam. teraz to nie pamiętam, ale jak będę w środę w pracy to postaram się zobaczy dokładnie do jakiego kabelka się podpiąłem i zrobię foto.
  • Poziom 9  
    dziekuje za skasowanie mojego posta.....#%&* , to nie z lenistwa pytam jak to zrobic , tylko z braku wiedzy , a forum sluzy temu , by wlasnie taka wiedza sie podzielic , badz tez wesprzec tych co pomocy szukaja. Rysynki techniczne i opisy kabelkow , nic mi nie mowia , sprawdzalem, w aucie , szukalem gdzie co mam zrobic wedle opisow, ale nie wiem, tam sa same kabelki i bezpieczniki , bialych i zeilonych jest wiele... panel drzwiowy chcialem zdjac , ale przy tym mrozie pekaja mocowania , wiec szukam innej fachowej porady .
    Oto centralka , tez kabelkow wiele, ktory gdzie wpiac ?

    Xsara Picasso- nowa centralka centralnego zamka Xsara Picasso- nowa centralka centralnego zamka

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolego z taką wiedzą to tylko ukryć się za samochodem z centralką w ręku i pilnować, jak przyjdzie złodziej, za pomocą przewodów dołączonych do centralki nadać jej szybki ruch wirowy i palnąć go tą centralką w łeb.
    Jest jeszcze drugie wyjście, daj to komuś do założenia nim zrobisz autu krzywdę.

  • Poziom 1  
    Witam.

    XP 2.0 HDI 90KM 2001.
    Skorzystałem z opisu adifire79 i działa prawidłowo sterowanie centralnym zamkiem. Teraz szukam jak podłączyć przewody alarmu.
    @ adifire79, Dzięki za opis i schemat.