Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1,8; gaśnie na zimnym silniku.

spoxx2006 26 Sie 2010 13:49 7786 7
  • #1 26 Sie 2010 13:49
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Witam mam następujący problem. Moja renówka od bardzo dawna już źle zapalała na zimnym silniku, ale problem się niestety pogłębia.
    Objawy: samochód za pierwszym razem w ogóle nie łapie, za drugim i trzecim od razu spadają obroty do zera albo utrzymuje krótką chwilę 100- 200 obrotów i po chwili gaśnie. Za czwartym razem odpala obroty rosną do 2 tys, i kulejąc silnik pracuje na ok.1100- 1200 obrotów.
    Po przełączeniu na gaz jest ok. Dlatego problem leży gdzieś w układzie paliwowym. Po odłączeniu klemy i zresetowaniu komputera problem znika na ok. 2 dni.( więc to na pewno wina elektroniki). Zmierzyłem wszystkie czujniki i silnik krokowy. Wymieniłem czujnik temp. wody ten w głowicy odpowiedzialny za pokazywanie komputerowi temp. silnika i nic. Martwi mnie jeszcze wtryskiwacz ponieważ w danych kontrolnych napisane mam, że powinien on mieć 1,4 (+-) 0,5 Ohm. A mój pokazuje 4,6- do ponad 5 Ohm-ów. Jak to może przekładać się na jego uszkodzenie? Dodam że czujnik temperatury powietrza zasysanego trzyma mniej więcej parametry.

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    Dodam jeszcze że czujnik temp, zasysanego powietrza pokazuje wartość 2852Ohm a powinien mieścić się w granicach 2400-2600

    0 7
  • #3 26 Sie 2010 22:25
    genek1000
    Poziom 29  

    Sam w swoim poście odpowiedziałeś sobie na pytanie. Po odłączeniu akumulatora jest spokój na dwa dni i po przełączeniu na GAZ jest dobrze.
    Nieprawidłowa regulacja układu wtrysku gazu lub nieprawidłowa regulacja emulatora sondy lambda. Sterownik wtrysku uczy się błędnych składów mieszanki z powodów opisanych powyżej. Później przy nieprawidłowych wartościach ma problem z odpaleniem ponieważ prawdopodobnie go zalewa. Udaj sie na regulacje do gazowników. Dla potwierdzenia moich wymysłów proponuję odłączyć akumulator ( reset pamięci) i pojeździć więcej niż dwa dni na samej benzynce. Zobaczysz co będzie :D

    0
  • #4 27 Sie 2010 17:24
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Samochód był na odczycie błędów zaczęło się od: czujnik temp.płynu, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. powietrza, czujnik położenia wału.
    Temp. powietrza pokazywana podczas odpalania i pracy silnika -50, temp. płynu najpierw było to 0 potem 37,40 a po pewnych próbach mechanika nawet i 380 stopni . Czy jeżeli mechanik spiął na krótko przewodu od czujnika temp. skutkiem może być to że ecu teraz ciągle pokazuje że silnik ma ponad 380 stopni C?
    A po krótkich próbach kolejnych ecu wywalił błędy chyba wszystkich czujników w samochodzie.
    Jest to zagadka którą ciężko rozwikłać.Czemu ecu pokazuje błąd czujnika temp. wody skoro był on wymienione 2 dni temu?

    0
  • #5 27 Sie 2010 17:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 27 Sie 2010 23:17
    momik12
    Poziom 31  

    Po pierwsze jakim sprzętem to było czytane? Euroskanem? Po drugie jaki silnik dokładnie albo chociaż który rok? Po trzecie kolego piotr_80 zaraz kondensator mi się w kompie wyleje od edytowania twoich teorii.

    0
  • #7 27 Sie 2010 23:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 27 Cze 2011 10:23
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Okazało się, że problemem był filtr węgla aktywnego, czy coś o podobnej nazwie w nadkolu. PO dolaniu paliwa do ok. połowy zbiornika problem ustawał, na minimalnej ilości paliwa silnik źle odpalał i nie trzymał obrotów. Sprawdzono cały system odpowietrzania zbiornika z oparów i ustało.
    Pozdrawiam

    0