Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1,8; gaśnie na zimnym silniku.

26 Aug 2010 13:49 8251 7
  • Level 15  
    Witam mam następujący problem. Moja renówka od bardzo dawna już źle zapalała na zimnym silniku, ale problem się niestety pogłębia.
    Objawy: samochód za pierwszym razem w ogóle nie łapie, za drugim i trzecim od razu spadają obroty do zera albo utrzymuje krótką chwilę 100- 200 obrotów i po chwili gaśnie. Za czwartym razem odpala obroty rosną do 2 tys, i kulejąc silnik pracuje na ok.1100- 1200 obrotów.
    Po przełączeniu na gaz jest ok. Dlatego problem leży gdzieś w układzie paliwowym. Po odłączeniu klemy i zresetowaniu komputera problem znika na ok. 2 dni.( więc to na pewno wina elektroniki). Zmierzyłem wszystkie czujniki i silnik krokowy. Wymieniłem czujnik temp. wody ten w głowicy odpowiedzialny za pokazywanie komputerowi temp. silnika i nic. Martwi mnie jeszcze wtryskiwacz ponieważ w danych kontrolnych napisane mam, że powinien on mieć 1,4 (+-) 0,5 Ohm. A mój pokazuje 4,6- do ponad 5 Ohm-ów. Jak to może przekładać się na jego uszkodzenie? Dodam że czujnik temperatury powietrza zasysanego trzyma mniej więcej parametry.

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    Dodam jeszcze że czujnik temp, zasysanego powietrza pokazuje wartość 2852Ohm a powinien mieścić się w granicach 2400-2600
  • TespolTespol
  • User removed account  
  • TespolTespol
  • Level 34  
    Sam w swoim poście odpowiedziałeś sobie na pytanie. Po odłączeniu akumulatora jest spokój na dwa dni i po przełączeniu na GAZ jest dobrze.
    Nieprawidłowa regulacja układu wtrysku gazu lub nieprawidłowa regulacja emulatora sondy lambda. Sterownik wtrysku uczy się błędnych składów mieszanki z powodów opisanych powyżej. Później przy nieprawidłowych wartościach ma problem z odpaleniem ponieważ prawdopodobnie go zalewa. Udaj sie na regulacje do gazowników. Dla potwierdzenia moich wymysłów proponuję odłączyć akumulator ( reset pamięci) i pojeździć więcej niż dwa dni na samej benzynce. Zobaczysz co będzie :D
  • Level 15  
    Samochód był na odczycie błędów zaczęło się od: czujnik temp.płynu, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp. powietrza, czujnik położenia wału.
    Temp. powietrza pokazywana podczas odpalania i pracy silnika -50, temp. płynu najpierw było to 0 potem 37,40 a po pewnych próbach mechanika nawet i 380 stopni . Czy jeżeli mechanik spiął na krótko przewodu od czujnika temp. skutkiem może być to że ecu teraz ciągle pokazuje że silnik ma ponad 380 stopni C?
    A po krótkich próbach kolejnych ecu wywalił błędy chyba wszystkich czujników w samochodzie.
    Jest to zagadka którą ciężko rozwikłać.Czemu ecu pokazuje błąd czujnika temp. wody skoro był on wymienione 2 dni temu?
  • User removed account  
  • Level 31  
    Po pierwsze jakim sprzętem to było czytane? Euroskanem? Po drugie jaki silnik dokładnie albo chociaż który rok? Po trzecie kolego piotr_80 zaraz kondensator mi się w kompie wyleje od edytowania twoich teorii.
  • User removed account  
  • Level 15  
    Okazało się, że problemem był filtr węgla aktywnego, czy coś o podobnej nazwie w nadkolu. PO dolaniu paliwa do ok. połowy zbiornika problem ustawał, na minimalnej ilości paliwa silnik źle odpalał i nie trzymał obrotów. Sprawdzono cały system odpowietrzania zbiornika z oparów i ustało.
    Pozdrawiam