Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z DPF w Focusie 1,6 TDCI

zabagrzegorz 26 Sie 2010 12:14 13218 24
  • #1 26 Sie 2010 12:14
    zabagrzegorz
    Poziom 7  

    Witam.

    Mam Focusa 1,6 TDCI 2005r z DPF. Pojawił się komunikat o awarii układu silnika.
    Skasowali mi go i prześmigałem 4 tys km. I dziś znów to samo. Pojechałem na komputer i wyszło że DPF brudny. Samochód totalny muł. Bład skasowali i autko chodzi jak trzeba. Powiedzieli mi żebym jechał przynajmniej 15 min na obrotach 3 tys to powinno pomóc. Nadmienię że rzeczywiście, auto jeździ głównie w cyklu miejskim. Pytanko: czy rzeczywiście taka jazda może pomóc, czy przy takiej jeździe nie narobię sobie większej biedy? Są może jakieś sprawdzone metody czyszczenia DPF? Co w ogóle robić żeby się nie zapychał?

  • #2 26 Sie 2010 13:21
    szczepar
    Poziom 19  

    Witam kolego.
    Proponuję przeczytac artykuł i komentarze pod nim :)

    Cytat:


    Cytat:
    Instrukcja obsługi (np. VW Tourana) każe w takiej sytuacji jechać przez 15 minut ze stałą prędkością co najmniej 60 km/h na 4. lub 5. biegu. Nie po drodze ci za miasto? Masz ochotę zignorować natrętną lampkę? Bój się! Instrukcja lojalnie uprzedza:

    „Zignorowanie zaświeconej lampki kontrolnej i uzupełniającego napisu ostrzeżenia może doprowadzić do spowodowania obrażeń ciała (!!!) lub uszkodzenia samochodu”.

    Cytat
    Pozdrawiam.

  • #3 26 Sie 2010 20:56
    fred2008
    Poziom 13  

    Są może jakieś sprawdzone metody czyszczenia DPF?


    tak można dopalić --stacjonarnie ASO

  • #4 26 Sie 2010 21:04
    colin555
    Poziom 27  

    są metody - wystarczy 1 minuta i po problemie - wszystko sie robi kompem diagnostycznym

  • #5 26 Sie 2010 21:31
    die4
    Poziom 8  

    120km/h na 6 albo 5 biegu na autostradzie równo przez całe 30 minut niestety temp. wypalania DPF jest na tyle wysoka że nie polecam robić tego na "postoju"...chyba że tak jak ja to robiłem...na hamowni, ale z mocnym nadmuchem

  • #6 26 Sie 2010 22:42
    Mihas66
    Poziom 22  

    Jeśli masz dość tego zbędnego ustrojstwa jedz do tunera a usunie ci to programowo i fizycznie tak że już nigdy żadna kont5rolka się nie zapali...

  • #7 27 Sie 2010 13:19
    wopor
    Poziom 32  

    witam, aby sie DPF wypalił musi dostać min 250°C na wlocie , jest to temp spalin, wiec trzeba pogonic samochód , tak raz na 2-3 miesiace, :D ekologia nas zabije :D, dość ostro trzeba potraktować silnik , lubi to, i po kłopocie, powodzenia

  • #8 04 Paź 2010 22:40
    g_CS
    Poziom 9  

    ...no niestety nie koniecznie pomoże..to tylko wspomoże pełne dopalenie DPF...ale są inne problemy...ostatnio coraz częściej przyjeżdżają do mnie na usunięcie tego "ecodobrodziejstwa"...choć sam filtr jest sprawny...ale jazda na oleju rozcieńczonym olejem napędowym nie jest zbyt zdrowa dla silnika i turbiny...a efektem zbyt częstego dopalania DPF(oraz przerywania tej że procedury) jest właśnie dostawanie się nadmiaru ropy do misy olejowej i wzrost poziomu oleju.
    ..krótko mówiąc, jeśli użytkujesz auto na krótkich odcinkach...poniżej 20km..i w dodatku nie są to drogi szybkiego ruchu...wystrzegaj się pojazdów z tym czymś...bo problemy masz gwarantowane :(

  • #9 05 Paź 2010 12:11
    Paweł1355
    Poziom 19  

    Kolega walczył z tym problemem w Oplu Zafira. Jeżdzi sporo po mieście i niestety filtr się zapycha , a poziom oleju wzrasta . Czasami olej zmieniał co 5 000 km, Jak tylko minęła gwarancja tematu się pozbył . Mówi ,ze teraz jest lepiej bo wyciął filtr zmienił soft od werscji bez filtra i problem się skończył , Kosztowało to 1500 zł

  • #10 06 Paź 2010 23:13
    g_CS
    Poziom 9  

    ...to prawda...Ople najczęściej przyjeżdżają na "wycinkę"
    ...a cena raczej z "górnej półki"

  • #11 07 Paź 2010 10:04
    Falco76
    Poziom 25  

    Wstaw mu w dupe porządnie - może przedmucha. W ciężarowych wyciągamy, palnik i jechane. Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach, tylko po mieście, to problem będzie powracał. Rozwiązanie: wywalasz DPFa i instalujesz "kostkę", która oszukuje komputer i podaje mu parametry takie jakby filtr był.

  • #12 07 Paź 2010 17:04
    g_CS
    Poziom 9  

    ...no niestety wszelkiej maści "kostki"...emulatory nie działają poprawnie...jeśli nie wyłączysz programowo zawsze będzie się włączało dopalanie, więc co jakiś czas...na początku rzadziej...co 400...600km...później coraz częściej będziesz miał biało niebieską chmurę za autem :(
    ...w miarę upływu km sterownik będzie aktywował dopalanie coraz częściej...bo nawet jak jakiekolwiek "kostki" będą pokazywały że DPF jest czysty...to sterownik uruchomi dopalanie
    ...teoretycznie dopalanie ustawione jest na 1000 do 1400km...ale odpowiednie logarytmy na które ma wpływ b. dużo czynników...nap. ...czasy po między kolejnymi rozruchami silnika i długość pracy...czas i wielkość obciążeń...temperatura....i wiele innych...nawet ilość naciśnięć sprzęgła, do tego wszystkiego są mapy sterujące...i niema możliwości "oszukać" skutecznie...bez wywalenia ich z ECU silnika :P

  • #13 08 Paź 2010 09:40
    Falco76
    Poziom 25  

    Pytanie do g_CS: We wszystkich tak jest, czy tylko w Fordach? Pytam o procedurę wypalania.

  • #14 09 Paź 2010 12:24
    g_CS
    Poziom 9  

    ...procedury są z grubsza takie same...różnice są tylko po między filtrami "mokrymi"...z dodatkiem katalitycznym...a "suchymi" bez płynu...
    ...w "mokrych" dopalanie następuje w niższych temp. bo umożliwia to dodatek do paliwa...w "suchych"...dopalanie następuje przez wtryśnięcie dodatkowej dawki paliwa w fazie wydechu...paliwo trafia do DPF i wytwarza temp min. 600st.C
    ...w obydwu przypadkach w trakcie dopalania zwiększana jest dawka paliwa, a im częściej to następuje...tym więcej paliwa dostaje się po ścianka cylindra do oleju!!!

  • #15 17 Lis 2010 21:10
    Paweł1355
    Poziom 19  

    DPF - to spory zysk tylko dla producenta i serwisu. Dzisiaj mój kolega wywalił taki filtr Audi A6. Wgrał soft od wersji bez filtra i zobaczymy co dalej.

  • #16 17 Lis 2010 21:14
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Paweł1355 napisał:
    DPF - to spory zysk tylko dla producenta i serwisu.


    Tak tak, oczywiście, powiedział co wiedział. A słyszał o ekologii? Słyszał o normie emisji spalin, do których producenci są zmuszeni?

  • #17 17 Lis 2010 21:47
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, bo żle głosujemy i politycy(LOBBYŚCI) nam te dobroci fundują, Przemek masz racje że producentów zmusza ustawa ale to nie znaczy że ja się z tym zgadzam, a dam przykład i za dobrą odpowiedż 100 pkt, "jakie jest najbardziej ekologiczne opakowanie do napojów",pozdrawiam.

  • #18 17 Lis 2010 21:48
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szkło.

  • #20 17 Lis 2010 21:52
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Plastik, bo nadaję się do recyklingu. :D

  • #21 17 Lis 2010 22:07
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, Przemek tak, PET , a chodzi oto że cały cykl produkcyjny trzeba brać pod uwagę a szkło wymaga dużych ilości ciepła ,surowca( piasek i pozostaje dziura w ziemi itd) i recykling Peta jest mało energochłonny a szkło 1450stC,emisja dwutlenku kolosalna itd, powodzenia i śle punkciki.

  • #22 17 Lis 2010 22:11
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oby tylko to szkło jeszcze długo nam służyło..... Bo nie lubię browarka z puszki :D

  • #23 17 Lis 2010 22:15
    wopor
    Poziom 32  

    Witam , ale widzisz podałem ten przykład jak ludzie rozumieją pojęcie ekologii :D, też wole ze szkła.

  • #24 17 Lis 2010 22:32
    djsway
    Poziom 17  

    Ale z PET jest problem. Bo można go dodawać tylko w maksymalnie 20% z recyklingu do 80% nowego tworzywa. Więc żeby przerobić 1Mg PET trzeba wyprodukować 5Mg gotowego produktu. I tu błędne koło się zamyka. Aluminiowe puszki można produkować w 100% z recyklingu. Ze szkłem jest inny motyw, można je przerabiać jako tłuczkę szklaną i stosować jako dodatek do świeżego wytopu. Dodatkowo dodanie tłuczki szklanej obniża temperaturę topnienia świeżej mieszanki czym oszczędzamy energie. Dodatkowo szklane opakowania są wielokrotnego użytku i można je używać dopóki się nie potłuką.

    Wybaczcie za OffTop.

  • #25 18 Lis 2010 10:50
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, masz racje tylko liczenie kompleksowe a nie wycinkowe ,powoduje że PET mimo swych ułomności jest bardziej ekologiczny, ten dodatek stłuczki szklanej obniża o kilka punktów procentowych ale jest i tak ponad 1000st,a masa musi siedzieć prawie dobe w piecu, a tak dla przykładu wybuch wulkanu Św Heleny w USA wyemitował tyle związków tlenku-dwutlenku węgla, siarki, umieścił aerozoli w górnych warstwach atmosfery jakie człowiek do tej pory nie wyprodukował jako ten truciciel :D , ekologia to wytrych by nas zmusić do stosowania niedokońca przemyślanych wynalazków :D,powodzenia.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME