Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes w124-nie mam ogrzwania

mlody29 26 Sie 2010 12:24 4177 25
  • #1 26 Sie 2010 12:24
    mlody29
    Poziom 8  

    nie mam ogrzewania w tym aucie ,i nie wiem co zrobic,proszę o odpowiedz kogos kto sie zna na tym modelu w124 ,20D

    0 25
  • #2 26 Sie 2010 15:27
    pioart
    Poziom 37  

    No witamy!
    A co do tej pory zrobiłeś / sprawdziłeś / w związku z tą usterką?
    Nie ma ogrzewania wcale czy leci letnie ? Pompka sprawdzona ? zaworki dostają zasilanie ? Układ odpowietrzony ? itd… .

    0
  • #3 26 Sie 2010 22:46
    mlody29
    Poziom 8  

    do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.

    0
  • #4 26 Sie 2010 23:17
    pioart
    Poziom 37  

    mlody29 napisał:
    do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.

    No i prawidłowo .
    Cos robiłeś z autem / elektryką / czy to się nagle stało ? Jakieś wcześniejsze objawy ? Podejrzewam że będziesz musiał wymontować moduł sterujący i sprawdzić go wewnątrz / no chyba że to ponad twoje siły / .

    0
  • #5 27 Sie 2010 01:21
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zdejmij kostkę z zaworów i będzie a przynajmniej powinno być ciepło, jak to sprawdzisz to będziemy szukać usterki dalej.

    0
  • #6 27 Sie 2010 11:57
    pioart
    Poziom 37  

    Zaworki puszczą , coś tam pogrzeje , ale pompka nie ruszy tak więc zbyt dużej wydajności się nie uzyska . Bez rozebrania sterownika nic się nie dowiemy , choć uszkodzona może być czujka . Kiedyś z tym walczyłem , zimne lub oberwane luty na potencjometrach , potrafią nieźle namieszać , choć nie twierdzę że to ma miejsce w tym przypadku . Urządzenie daje oznaki życia bo zaworami steruje .
    Pod tym masz sterownik . Wystarczy pomyśleć chwilkę i poczytać ze zrozumieniem .
    mercedes w124-nie mam ogrzwania

    0
  • #7 27 Sie 2010 12:59
    mlody29
    Poziom 8  

    gdzie znajduje sie sterownik ,

    Dodano po 11 [minuty]:

    jak rozebrac te beske ,gdzie ona jest przykręcona.

    0
  • Pomocny post
    #8 27 Sie 2010 13:07
    pioart
    Poziom 37  

    No raczej nic z tego nie będzie .
    Już dostałeś zdjęcie , nie rozumiesz .
    Masz następne .
    Po demontażu gałek są nakrętki , a zresztą na rysunku masz miejsca godne uwagi zaznaczone .
    mercedes w124-nie mam ogrzwania

    0
  • #9 27 Sie 2010 14:34
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Diagnoza jest prosta: zdjęcie wtyczki z zaworkow uruchamia ogrzewanie na full. Nie ze "pogrzeje, pogrzeje i się wyłączy" tylko na full na cały czas. Sprawdź czy pracuje pompka na wezach - po włączeniu zaplonu i ustawieniu regulatorow temperatury powyżej minimum słychać ja i czuć ze pracuje po przylozeniu ręki. I od tego zacznij - a nie bierz się za rozbieranie połowy auta. Jak to zrobisz to zamelduj.

    0
  • #10 28 Sie 2010 01:54
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to właśnie napisałem, ale jak ktoś jest odporny na porady...

    0
  • #11 29 Sie 2010 09:20
    stanleym126
    Poziom 19  

    Gdy w płynie chłodzącym jest syf to potrafi zalepić siateczki zaworków ,że nie puszczą go dalej.Trzeba je rozebrać i oblukać.

    0
  • #12 29 Sie 2010 12:31
    mlody29
    Poziom 8  

    a jak ta pompka na dole nie działa to co mam zrobic.

    0
  • #13 29 Sie 2010 12:39
    stanleym126
    Poziom 19  

    Nie działa wogóle? czy nie ustawiłeś tak jak każe powyżej Gerri.

    0
  • #14 29 Sie 2010 12:44
    mlody29
    Poziom 8  

    nie działa wogule.

    0
  • #15 29 Sie 2010 12:55
    stanleym126
    Poziom 19  

    W związku z tym na kostce kabli dochodzących do pompki sprawdź czy dochodzi napięcie 12v kiedy pokrętła ustawione są na czerwonym polu i włączony jest zapłon.Jeżeli napięcie dochodzi to padł silniczek i trzeba kupić jakąś sprawną używkę ewentualnie.
    Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pokręcając nimi na boki bo w MB lubią one śniedzieć na stykach.

    0
  • #16 29 Sie 2010 13:01
    pioart
    Poziom 37  

    stanleym126 napisał:
    W związku z tym na kostce kabli dochodzących do pompki sprawdź czy dochodzi napięcie 12v kiedy pokrętła ustawione są na czerwonym polu i włączony jest zapłon.Jeżeli napięcie dochodzi to padł silniczek i trzeba kupić jakąś sprawną używkę ewentualnie.
    Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pokręcając nimi na boki bo w MB lubią one śniedzieć na stykach.

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz dokładnie o co chodzi . jeśli napięcie podane na zaworki to pompka zasilania mieć nie będzie .

    0
  • #17 29 Sie 2010 13:58
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    pioart napisał:

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz dokładnie o co chodzi . jeśli napięcie podane na zaworki to pompka zasilania mieć nie będzie .

    A co ma napięcie na zaworkach do zasilania pompki???
    Napięcie na zaworkach może w jednej chwili być - a za chwilę go nie będzie. I tak działa regulacja ogrzewania w tym modelu!
    Dla zrozumienia zasady działania polecam:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...t=zawory&sid=e7a5bca2653cce65e67a613fcdac9b57

    0
  • #18 29 Sie 2010 14:23
    pioart
    Poziom 37  

    „Gerri „ nie chcę polemizować z Toba , bo nie o to chodzi , aleznam dobrze zasadę działania tego ustrojstwa . Gdzieś miałem nawet rozrysowany cały układ / elektronika w sterowniku , szukałem i nie mogę go aktualnie odszukać / . Wiem jakie są zależności bo przerabiałem to ongiś nie raz . Przy uszkodzonym układzie nie będzie reagował na zmianę / regulację / temperatury , zawory zamknięte / zasilanie jest na nich / a pompka się nie załączy , bo działa ona w fazie ustalania / regulacji i korekty / temperatury poprzez potencjometry i czujnik / czujniki / temperatury . W tej fazie pompka działa cały czas , a zawory tylko regulują przepływen do nagrzewnicy. W związku z tym postawiłem takie a nie inne wnioski , no chyba że się mylę , albo czegoś jeszcze nie wiem.
    Pozdrawiam

    0
  • #19 29 Sie 2010 15:57
    stanleym126
    Poziom 19  

    pioart napisał:
    „Gerri „ nie chcę polemizować z Toba

    I mnie się nie chce z Tobą, ale przerabiałem to nie raz i swoje wiem, a Gerii potwierdził moją tezę.

    0
  • #20 29 Sie 2010 16:33
    mlody29
    Poziom 8  

    a napięcie mam na zaworki i na pompce ,dochodzi zawsze jak przekręcę kluczyk na pozycję zapłonu,i gdy jest pokrętło ustawione na zimno ,

    0
  • #21 06 Sty 2015 21:31
    dzicens
    Poziom 9  

    Witam, chciałem odświeżyć temat.
    Obecnie mam słabe ogrzewanie w swoim w124 e220. Wymieniłem nagrzewnice i panel kontrolny ale to nie wiele dało. Zaobserwowałem ,że nie mam napięcia na kostce zasilania pompki obiegowej.
    Gdzie mogę szukać przyczyny, oprócz prześwietlania panelu sterowania nawiewami ?
    Panel po wymianie dał mi tylko większą płynność regulacji temperatury, bo w starym potencjometry się wytarły. Pompka po podaniu 12v normalnie pracuje. Rezystancja silnika pompki to jakieś 11 Ω. Jak dobrze pamiętam.
    Jest coś co mogę sprawdzić w następnej kolejności?

    0
  • #22 06 Sty 2015 22:09
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jak pompkę podłączysz na krótko to jak grzeje?
    Możesz dodatkowo zdjąć wtyczkę z zaworów - wtedy są otwarte na max.
    P.S.: 'NIEWIELE" piszemy razem. Zresztą korektor podświetla to na czerwono - wystarczy poprawić.

    0
  • #23 07 Sty 2015 23:15
    dzicens
    Poziom 9  

    Nie sprawdzałem pompki na dłuższą metę podczas jazdy, dorobiłem sobie krótkie przewody bezpośrednio do akumulatora i tak ją sprawdziłem. Dodatkowo jeździłem parę dni bez wtyczki na elektrozaworach, ale nie poczułem różnicy pomiędzy zdjętą wtyczką a wyregulowaniem zaworów na max. Jak będę miał chwile to dorobię sobie bardziej profesjonalną wtyczkę z zasilaniem do pompki i sprawdzę czy jest różnica. Tylko co dalej jak będzie ?P.S. Masz rację mój błąd.

    0
  • #24 08 Sty 2015 08:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Na razie uruchom pompkę - później będziemy się zastanawiać co dalej. Czy silnik osiąga właściwą temperaturę? Skoro wymieniałeś nagrzewnicę, to może układ jest zapowietrzony?

    0
  • #25 08 Sty 2015 09:07
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Ta pompka ma znaczenie tylko przy niskich obrotach silnika, gdy przepływ przez nagrzewnicę może być zbyt mały. Jak przytrzymasz przez parę chwil silnik na ~3000 obrotów ma grzać jak w piekle. Nie ma też nigdy problemu z odpowietrzeniem tego układu.

    0
  • #26 09 Sty 2015 22:14
    dzicens
    Poziom 9  

    I tu się zgadza, ostatnio robiłem krótkie trasy i na niski obrotach to ogrzewanie było słabe. Jak tylko przejechałem się w trasę wszystko wróciło do normy.
    Podłączyłem później pompkę na krótko i pokręciłem się po terenie zabudowanym i też było już dobrze. Jest szansa żebym znalazł przyczynę zaniku napięcia na tej kostce od pompki ? Czy jest to zbyt skomplikowane ? Bo zdaje sobie sprawę, że napięcie tam jest wysterowane przez panel kontrolny, jak i czujnik nad głową w podsufitce. No i pewnie jest też przekaźnik który ją załącza, i jest z czegoś zasilony.
    A silnik trzyma stabilnie temperaturę powyżej 80°C.

    0