Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes w124-nie mam ogrzwania

mlody29 26 Aug 2010 12:24 6283 25
  • #1
    mlody29
    Level 10  
    nie mam ogrzewania w tym aucie ,i nie wiem co zrobic,proszę o odpowiedz kogos kto sie zna na tym modelu w124 ,20D
  • #2
    pioart
    Level 38  
    No witamy!
    A co do tej pory zrobiłeś / sprawdziłeś / w związku z tą usterką?
    Nie ma ogrzewania wcale czy leci letnie ? Pompka sprawdzona ? zaworki dostają zasilanie ? Układ odpowietrzony ? itd… .
  • #3
    mlody29
    Level 10  
    do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.
  • #4
    pioart
    Level 38  
    mlody29 wrote:
    do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.

    No i prawidłowo .
    Cos robiłeś z autem / elektryką / czy to się nagle stało ? Jakieś wcześniejsze objawy ? Podejrzewam że będziesz musiał wymontować moduł sterujący i sprawdzić go wewnątrz / no chyba że to ponad twoje siły / .
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdejmij kostkę z zaworów i będzie a przynajmniej powinno być ciepło, jak to sprawdzisz to będziemy szukać usterki dalej.
  • #6
    pioart
    Level 38  
    Zaworki puszczą , coś tam pogrzeje , ale pompka nie ruszy tak więc zbyt dużej wydajności się nie uzyska . Bez rozebrania sterownika nic się nie dowiemy , choć uszkodzona może być czujka . Kiedyś z tym walczyłem , zimne lub oberwane luty na potencjometrach , potrafią nieźle namieszać , choć nie twierdzę że to ma miejsce w tym przypadku . Urządzenie daje oznaki życia bo zaworami steruje .
    Pod tym masz sterownik . Wystarczy pomyśleć chwilkę i poczytać ze zrozumieniem .
    mercedes w124-nie mam ogrzwania
  • #7
    mlody29
    Level 10  
    gdzie znajduje sie sterownik ,

    Dodano po 11 [minuty]:

    jak rozebrac te beske ,gdzie ona jest przykręcona.
  • Helpful post
    #8
    pioart
    Level 38  
    No raczej nic z tego nie będzie .
    Już dostałeś zdjęcie , nie rozumiesz .
    Masz następne .
    Po demontażu gałek są nakrętki , a zresztą na rysunku masz miejsca godne uwagi zaznaczone .
    mercedes w124-nie mam ogrzwania
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Diagnoza jest prosta: zdjęcie wtyczki z zaworkow uruchamia ogrzewanie na full. Nie ze "pogrzeje, pogrzeje i się wyłączy" tylko na full na cały czas. Sprawdź czy pracuje pompka na wezach - po włączeniu zaplonu i ustawieniu regulatorow temperatury powyżej minimum słychać ja i czuć ze pracuje po przylozeniu ręki. I od tego zacznij - a nie bierz się za rozbieranie połowy auta. Jak to zrobisz to zamelduj.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to właśnie napisałem, ale jak ktoś jest odporny na porady...
  • #11
    stanleym126
    Level 19  
    Gdy w płynie chłodzącym jest syf to potrafi zalepić siateczki zaworków ,że nie puszczą go dalej.Trzeba je rozebrać i oblukać.
  • #12
    mlody29
    Level 10  
    a jak ta pompka na dole nie działa to co mam zrobic.
  • #13
    stanleym126
    Level 19  
    Nie działa wogóle? czy nie ustawiłeś tak jak każe powyżej Gerri.
  • #15
    stanleym126
    Level 19  
    W związku z tym na kostce kabli dochodzących do pompki sprawdź czy dochodzi napięcie 12v kiedy pokrętła ustawione są na czerwonym polu i włączony jest zapłon.Jeżeli napięcie dochodzi to padł silniczek i trzeba kupić jakąś sprawną używkę ewentualnie.
    Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pokręcając nimi na boki bo w MB lubią one śniedzieć na stykach.
  • #16
    pioart
    Level 38  
    stanleym126 wrote:
    W związku z tym na kostce kabli dochodzących do pompki sprawdź czy dochodzi napięcie 12v kiedy pokrętła ustawione są na czerwonym polu i włączony jest zapłon.Jeżeli napięcie dochodzi to padł silniczek i trzeba kupić jakąś sprawną używkę ewentualnie.
    Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pokręcając nimi na boki bo w MB lubią one śniedzieć na stykach.

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz dokładnie o co chodzi . jeśli napięcie podane na zaworki to pompka zasilania mieć nie będzie .
  • #17
    Gerri
    Mercedes specialist
    pioart wrote:

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz dokładnie o co chodzi . jeśli napięcie podane na zaworki to pompka zasilania mieć nie będzie .

    A co ma napięcie na zaworkach do zasilania pompki???
    Napięcie na zaworkach może w jednej chwili być - a za chwilę go nie będzie. I tak działa regulacja ogrzewania w tym modelu!
    Dla zrozumienia zasady działania polecam:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic405607.html
  • #18
    pioart
    Level 38  
    „Gerri „ nie chcę polemizować z Toba , bo nie o to chodzi , aleznam dobrze zasadę działania tego ustrojstwa . Gdzieś miałem nawet rozrysowany cały układ / elektronika w sterowniku , szukałem i nie mogę go aktualnie odszukać / . Wiem jakie są zależności bo przerabiałem to ongiś nie raz . Przy uszkodzonym układzie nie będzie reagował na zmianę / regulację / temperatury , zawory zamknięte / zasilanie jest na nich / a pompka się nie załączy , bo działa ona w fazie ustalania / regulacji i korekty / temperatury poprzez potencjometry i czujnik / czujniki / temperatury . W tej fazie pompka działa cały czas , a zawory tylko regulują przepływen do nagrzewnicy. W związku z tym postawiłem takie a nie inne wnioski , no chyba że się mylę , albo czegoś jeszcze nie wiem.
    Pozdrawiam
  • #19
    stanleym126
    Level 19  
    pioart wrote:
    „Gerri „ nie chcę polemizować z Toba

    I mnie się nie chce z Tobą, ale przerabiałem to nie raz i swoje wiem, a Gerii potwierdził moją tezę.
  • #20
    mlody29
    Level 10  
    a napięcie mam na zaworki i na pompce ,dochodzi zawsze jak przekręcę kluczyk na pozycję zapłonu,i gdy jest pokrętło ustawione na zimno ,
  • #21
    dzicens
    Level 9  
    Witam, chciałem odświeżyć temat.
    Obecnie mam słabe ogrzewanie w swoim w124 e220. Wymieniłem nagrzewnice i panel kontrolny ale to nie wiele dało. Zaobserwowałem ,że nie mam napięcia na kostce zasilania pompki obiegowej.
    Gdzie mogę szukać przyczyny, oprócz prześwietlania panelu sterowania nawiewami ?
    Panel po wymianie dał mi tylko większą płynność regulacji temperatury, bo w starym potencjometry się wytarły. Pompka po podaniu 12v normalnie pracuje. Rezystancja silnika pompki to jakieś 11 Ω. Jak dobrze pamiętam.
    Jest coś co mogę sprawdzić w następnej kolejności?
  • #22
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jak pompkę podłączysz na krótko to jak grzeje?
    Możesz dodatkowo zdjąć wtyczkę z zaworów - wtedy są otwarte na max.
    P.S.: 'NIEWIELE" piszemy razem. Zresztą korektor podświetla to na czerwono - wystarczy poprawić.
  • #23
    dzicens
    Level 9  
    Nie sprawdzałem pompki na dłuższą metę podczas jazdy, dorobiłem sobie krótkie przewody bezpośrednio do akumulatora i tak ją sprawdziłem. Dodatkowo jeździłem parę dni bez wtyczki na elektrozaworach, ale nie poczułem różnicy pomiędzy zdjętą wtyczką a wyregulowaniem zaworów na max. Jak będę miał chwile to dorobię sobie bardziej profesjonalną wtyczkę z zasilaniem do pompki i sprawdzę czy jest różnica. Tylko co dalej jak będzie ?P.S. Masz rację mój błąd.
  • #24
    Gerri
    Mercedes specialist
    Na razie uruchom pompkę - później będziemy się zastanawiać co dalej. Czy silnik osiąga właściwą temperaturę? Skoro wymieniałeś nagrzewnicę, to może układ jest zapowietrzony?
  • #25
    Dziarski Hank
    Level 34  
    Ta pompka ma znaczenie tylko przy niskich obrotach silnika, gdy przepływ przez nagrzewnicę może być zbyt mały. Jak przytrzymasz przez parę chwil silnik na ~3000 obrotów ma grzać jak w piekle. Nie ma też nigdy problemu z odpowietrzeniem tego układu.
  • #26
    dzicens
    Level 9  
    I tu się zgadza, ostatnio robiłem krótkie trasy i na niski obrotach to ogrzewanie było słabe. Jak tylko przejechałem się w trasę wszystko wróciło do normy.
    Podłączyłem później pompkę na krótko i pokręciłem się po terenie zabudowanym i też było już dobrze. Jest szansa żebym znalazł przyczynę zaniku napięcia na tej kostce od pompki ? Czy jest to zbyt skomplikowane ? Bo zdaje sobie sprawę, że napięcie tam jest wysterowane przez panel kontrolny, jak i czujnik nad głową w podsufitce. No i pewnie jest też przekaźnik który ją załącza, i jest z czegoś zasilony.
    A silnik trzyma stabilnie temperaturę powyżej 80°C.