Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes w124-nie mam ogrzwania

mlody29 26 Aug 2010 12:24 5647 25
  • #1
    mlody29
    Level 9  
    nie mam ogrzewania w tym aucie ,i nie wiem co zrobic,proszę o odpowiedz kogos kto sie zna na tym modelu w124 ,20D
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    pioart
    Level 38  
    No witamy!
    A co do tej pory zrobiłeś / sprawdziłeś / w związku z tą usterką?
    Nie ma ogrzewania wcale czy leci letnie ? Pompka sprawdzona ? zaworki dostają zasilanie ? Układ odpowietrzony ? itd… .
  • #3
    mlody29
    Level 9  
    do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.
  • #4
    pioart
    Level 38  
    mlody29 wrote:
    do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.

    No i prawidłowo .
    Cos robiłeś z autem / elektryką / czy to się nagle stało ? Jakieś wcześniejsze objawy ? Podejrzewam że będziesz musiał wymontować moduł sterujący i sprawdzić go wewnątrz / no chyba że to ponad twoje siły / .
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdejmij kostkę z zaworów i będzie a przynajmniej powinno być ciepło, jak to sprawdzisz to będziemy szukać usterki dalej.
  • #6
    pioart
    Level 38  
    Zaworki puszczą , coś tam pogrzeje , ale pompka nie ruszy tak więc zbyt dużej wydajności się nie uzyska . Bez rozebrania sterownika nic się nie dowiemy , choć uszkodzona może być czujka . Kiedyś z tym walczyłem , zimne lub oberwane luty na potencjometrach , potrafią nieźle namieszać , choć nie twierdzę że to ma miejsce w tym przypadku . Urządzenie daje oznaki życia bo zaworami steruje .
    Pod tym masz sterownik . Wystarczy pomyśleć chwilkę i poczytać ze zrozumieniem .
    mercedes w124-nie mam ogrzwania
  • #7
    mlody29
    Level 9  
    gdzie znajduje sie sterownik ,

    Dodano po 11 [minuty]:

    jak rozebrac te beske ,gdzie ona jest przykręcona.
  • Helpful post
    #8
    pioart
    Level 38  
    No raczej nic z tego nie będzie .
    Już dostałeś zdjęcie , nie rozumiesz .
    Masz następne .
    Po demontażu gałek są nakrętki , a zresztą na rysunku masz miejsca godne uwagi zaznaczone .
    mercedes w124-nie mam ogrzwania
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Diagnoza jest prosta: zdjęcie wtyczki z zaworkow uruchamia ogrzewanie na full. Nie ze "pogrzeje, pogrzeje i się wyłączy" tylko na full na cały czas. Sprawdź czy pracuje pompka na wezach - po włączeniu zaplonu i ustawieniu regulatorow temperatury powyżej minimum słychać ja i czuć ze pracuje po przylozeniu ręki. I od tego zacznij - a nie bierz się za rozbieranie połowy auta. Jak to zrobisz to zamelduj.
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to właśnie napisałem, ale jak ktoś jest odporny na porady...
  • #11
    stanleym126
    Level 19  
    Gdy w płynie chłodzącym jest syf to potrafi zalepić siateczki zaworków ,że nie puszczą go dalej.Trzeba je rozebrać i oblukać.
  • #12
    mlody29
    Level 9  
    a jak ta pompka na dole nie działa to co mam zrobic.
  • #13
    stanleym126
    Level 19  
    Nie działa wogóle? czy nie ustawiłeś tak jak każe powyżej Gerri.
  • #15
    stanleym126
    Level 19  
    W związku z tym na kostce kabli dochodzących do pompki sprawdź czy dochodzi napięcie 12v kiedy pokrętła ustawione są na czerwonym polu i włączony jest zapłon.Jeżeli napięcie dochodzi to padł silniczek i trzeba kupić jakąś sprawną używkę ewentualnie.
    Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pokręcając nimi na boki bo w MB lubią one śniedzieć na stykach.
  • #16
    pioart
    Level 38  
    stanleym126 wrote:
    W związku z tym na kostce kabli dochodzących do pompki sprawdź czy dochodzi napięcie 12v kiedy pokrętła ustawione są na czerwonym polu i włączony jest zapłon.Jeżeli napięcie dochodzi to padł silniczek i trzeba kupić jakąś sprawną używkę ewentualnie.
    Sprawdź też bezpieczniki w skrzynce pokręcając nimi na boki bo w MB lubią one śniedzieć na stykach.

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz dokładnie o co chodzi . jeśli napięcie podane na zaworki to pompka zasilania mieć nie będzie .
  • #17
    Gerri
    Mercedes specialist
    pioart wrote:

    Przeczytaj cały wątek to się dowiesz dokładnie o co chodzi . jeśli napięcie podane na zaworki to pompka zasilania mieć nie będzie .

    A co ma napięcie na zaworkach do zasilania pompki???
    Napięcie na zaworkach może w jednej chwili być - a za chwilę go nie będzie. I tak działa regulacja ogrzewania w tym modelu!
    Dla zrozumienia zasady działania polecam:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic405607.html
  • #18
    pioart
    Level 38  
    „Gerri „ nie chcę polemizować z Toba , bo nie o to chodzi , aleznam dobrze zasadę działania tego ustrojstwa . Gdzieś miałem nawet rozrysowany cały układ / elektronika w sterowniku , szukałem i nie mogę go aktualnie odszukać / . Wiem jakie są zależności bo przerabiałem to ongiś nie raz . Przy uszkodzonym układzie nie będzie reagował na zmianę / regulację / temperatury , zawory zamknięte / zasilanie jest na nich / a pompka się nie załączy , bo działa ona w fazie ustalania / regulacji i korekty / temperatury poprzez potencjometry i czujnik / czujniki / temperatury . W tej fazie pompka działa cały czas , a zawory tylko regulują przepływen do nagrzewnicy. W związku z tym postawiłem takie a nie inne wnioski , no chyba że się mylę , albo czegoś jeszcze nie wiem.
    Pozdrawiam
  • #19
    stanleym126
    Level 19  
    pioart wrote:
    „Gerri „ nie chcę polemizować z Toba

    I mnie się nie chce z Tobą, ale przerabiałem to nie raz i swoje wiem, a Gerii potwierdził moją tezę.
  • #20
    mlody29
    Level 9  
    a napięcie mam na zaworki i na pompce ,dochodzi zawsze jak przekręcę kluczyk na pozycję zapłonu,i gdy jest pokrętło ustawione na zimno ,
  • #21
    dzicens
    Level 9  
    Witam, chciałem odświeżyć temat.
    Obecnie mam słabe ogrzewanie w swoim w124 e220. Wymieniłem nagrzewnice i panel kontrolny ale to nie wiele dało. Zaobserwowałem ,że nie mam napięcia na kostce zasilania pompki obiegowej.
    Gdzie mogę szukać przyczyny, oprócz prześwietlania panelu sterowania nawiewami ?
    Panel po wymianie dał mi tylko większą płynność regulacji temperatury, bo w starym potencjometry się wytarły. Pompka po podaniu 12v normalnie pracuje. Rezystancja silnika pompki to jakieś 11 Ω. Jak dobrze pamiętam.
    Jest coś co mogę sprawdzić w następnej kolejności?
  • #22
    Gerri
    Mercedes specialist
    Jak pompkę podłączysz na krótko to jak grzeje?
    Możesz dodatkowo zdjąć wtyczkę z zaworów - wtedy są otwarte na max.
    P.S.: 'NIEWIELE" piszemy razem. Zresztą korektor podświetla to na czerwono - wystarczy poprawić.
  • #23
    dzicens
    Level 9  
    Nie sprawdzałem pompki na dłuższą metę podczas jazdy, dorobiłem sobie krótkie przewody bezpośrednio do akumulatora i tak ją sprawdziłem. Dodatkowo jeździłem parę dni bez wtyczki na elektrozaworach, ale nie poczułem różnicy pomiędzy zdjętą wtyczką a wyregulowaniem zaworów na max. Jak będę miał chwile to dorobię sobie bardziej profesjonalną wtyczkę z zasilaniem do pompki i sprawdzę czy jest różnica. Tylko co dalej jak będzie ?P.S. Masz rację mój błąd.
  • #24
    Gerri
    Mercedes specialist
    Na razie uruchom pompkę - później będziemy się zastanawiać co dalej. Czy silnik osiąga właściwą temperaturę? Skoro wymieniałeś nagrzewnicę, to może układ jest zapowietrzony?
  • #25
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Ta pompka ma znaczenie tylko przy niskich obrotach silnika, gdy przepływ przez nagrzewnicę może być zbyt mały. Jak przytrzymasz przez parę chwil silnik na ~3000 obrotów ma grzać jak w piekle. Nie ma też nigdy problemu z odpowietrzeniem tego układu.
  • #26
    dzicens
    Level 9  
    I tu się zgadza, ostatnio robiłem krótkie trasy i na niski obrotach to ogrzewanie było słabe. Jak tylko przejechałem się w trasę wszystko wróciło do normy.
    Podłączyłem później pompkę na krótko i pokręciłem się po terenie zabudowanym i też było już dobrze. Jest szansa żebym znalazł przyczynę zaniku napięcia na tej kostce od pompki ? Czy jest to zbyt skomplikowane ? Bo zdaje sobie sprawę, że napięcie tam jest wysterowane przez panel kontrolny, jak i czujnik nad głową w podsufitce. No i pewnie jest też przekaźnik który ją załącza, i jest z czegoś zasilony.
    A silnik trzyma stabilnie temperaturę powyżej 80°C.