Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcięcie pompy PB w Diego G3

26 Sie 2010 18:57 1667 11
  • Poziom 37  
    Witam
    Chciałem sobie dorobić odcięcie pompki PB i mam problem tego typu że elektrozawory są ciągle otwarte w trybie automatycznym tak że odpada podłączenie się tam z przekaźnikiem bo praktycznie miałbym ciągle odłączoną pompę.
    Napięcie znika dopiero po całkowitym wyłączeniu gazu.

    Teraz pytanie gdzie się mało inwazyjnie wpiąć aby uzyskać pewny sygnał gdy pracuje na lpg?

    Pozdrawiam
    Marcin
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Trzeba zastosować przełącznik (centralkę) od isntalki II gen. Taką co po podwyższonych obrotach przełącza z noPB na lpg.
  • Poziom 37  
    Tak działa właśnie moja instalka IV gen
    W trybie automatycznym po podpaleniu silnika od razu podaje zasilanie na elektrozawory ale przełącza dopiero na gaz po osiągnięciu 35 stopni oraz 2000 obr/min (do puki te warunki nie są spełnione idzie na PB).

    Jak ją całkowicie wyłączę to elektrozawory się zamykają (zanika zasilanie)
    Napięcie od razu się pojawia po włączeniu instalki.

    Podłączenie pod elektrozawory więc odpada. Jest jakiś inny sygnał z którego mogę sterować przekaźnikiem (może być dodatkowa elektronika)

    Instalacji raczej nie będę zmieniał z IV gen na II gen bo to bez sensu
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Centralkę z II gen podłączasz pod sterowanie 4 wtryskiwacza lpg i gdy ten wtryskiwacz zaczyna pracę to nastąpi odłączenie pompy noPB.
  • Poziom 37  
    Jakie mogą być koszta takiej centralki? Ewentualnie czy jest szansa zrobić układ który zareaguje na impulsy z wtrysku?

    Ja mam pomysł taki aby zrobić przerzutnik monostabilny na 555. Tak że po uzyskaniu impulsów pompa paliwa będzie pracować jeszcze przez jakąś minutę i się wyłączy (identyczny układ miałem robić tylko sygnał z elektrozaworu). Opóźnienie czasowe dlatego że w sterowniku mam opcję płynnego przejścia Pb>LPG.

    Miałem też pomysł wpiąć się w niebieską diodę sygnalizującą prace na LPG ale pomysł odpada bo przy braku gazu lub też odpaleniu instalki w trybie awaryjnym (chyba wymuszone odpalenie na LPG tego nie jestem pewien) doda naprzemiennie mryga z czerwoną sygnalizującą gotowość instalki.

    Jak są te wtryski sterowane? Masą czy plusem? W jaki sposób ta instalacja II gen miała by odczytywać impulsy z wtryskiwacza? Tzn czy wykrywa podawanie zasilania na cewkę wtrysku czy też działa na zasadzie detekcji przepięć wywołanych na cewce?
  • Poziom 20  
    Chodzi o dołożenie przekaźnika do wyłączenia pompy, który, można zasterować centralką z II gen. Centralka działa tak, że po dostaniu impulsu (minus cewki zapłon.) przełącza na lpg z noPB, więc w tym przypadku gdy dostanie sygnał z 4 wtryskiwacza lpg zasteruje przekaźnik wyłączający pompę.
  • Poziom 20  
    Coś musi być pokopane w ustawieniach, w Diego G3 można sobie samemu określić czas wcześniejszego otwarcia elektrozaworów, a przed osiągnięciem temperatury to się nigdy nie dzieje. Coś jest nie tak.
    Do takiego odcięcia można śmiało stosować przekaźnik ze zwłoką czasową, lub bez wtedy trzeba czas wcześniejszego otwarcia zaworów ustawić na 0.
    Przed przełączeniem na gaz na elektrozaworach nie ma prawa być napięcia!!!
  • Poziom 26  
    a po co chcesz odcinać pompę, tak z ciekawości pytam??
  • Poziom 18  
    dobrze kolega napisal PO CO?? no ale mozesz wykorzystac plus z wtryskiwaczy do sterowania przekaznikiem,ale.. proponujie na 2 przekazniki(jeden maly steruje duzym) gdyz moze zaklucac prace wtryskow(duze obciazenie)
  • Poziom 37  
    gregor0819 >> nie mam zamiaru obciążać wtrysków. Chcę pobrać z nich tylko sygnał (impulsy) które podam na NE555 w trybie monostabilnym tak aby przekaźnik nie kłapał w takt pracy wtrysku oraz aby cały układ miał pewną histerezę.

    dett>> taki był mój pierwszy zamysł podłączyć się z przekaźnikiem i układem czasowym pod elektrozawory ale tu mnie zaskoczyło to że są otwarte zaraz po zapłonie a nie chce kopać w ustawieniach ECU bo mi się jeszcze gazownik przyczepi (gwarancja). Więc układ ma być łatwy do ukrycia ;)

    dino777>> odcinam ze względu na studencki budżet i zatankowanie powyżej rezerwy = pełny zbiornik LPG a nie zawsze mam niestety na to kasę :|
    Dwa pompa pobiera jakieś 8A prądu bo czasami mam niedoładowany akumlator
  • Poziom 26  
    niedołądowane aku masz pewnie z innego powodu,
    a odnośnie wożenia paliwa i odcinania pompy to mam nadzieję, że zawsze będziesz miał pełny zbiornik LPG i niezawodną instalację, coby podczas wyprzedzania np. TIR-a nie spotkać się z następnym na czołowo, bo pompa nie zdąży zaskoczyć lub wtryski będą w nie najlepszym stanie, co za tym idzie będą wieksze koszty naprawy, ja mam 0.5L/100km zużycie paliwa przy, uważasz, że na taki wydatek Cię nie stać, w sumie to raptem jeden browarek ;)
  • Poziom 37  
    dino777 tu masz racje z tym uzbrajaniem pompy. Byłem przed chwilą sprawdzić jaki jest bezpieczny czas nie pracowania pompy tak aby silnik bez uzbrajania odpalił.
    Dokładniej:
    Odpaliłem silnik (pompa się uzbrajała jakieś 10s) następnie zgasiłem. Po czasie 15 min odpaliłem silnik (bez włączonej pompy paliwa) czyli układ nie zdążył się jeszcze zapowietrzyć i trzymał paliwo.

    Co myślisz o tym aby po odcięciu pompy uruchamiać ją na 20s raz na 15 min tak aby w razie awarii LPG lub braku gazu układ był od razu gotowy do pracy. Tak aby wyeliminować problem o którym napisałeś.

    Tu już nie chodzi o zasadność tego układu czy sens. Po prostu chcę go zbudować dla sprawdzenia samego siebie i poznania ;)

    Proszę też o sprawdzenie czy dobrze liczę.

    Jeśli silnik ma na jałowych 850 obr/min to impuls z wtrysku będę otrzymywał raz na 2 obroty wału. Czyli uzyskam 425 imp/ min co daje odpowiednio 7.08Hz oraz 0.141s między impulsami. Mam rację?

    Jeszcze jedno pytanie. Jak przebiega sterowanie wtryskami?
    Czy są to 4 cewki o wspólnej masie i sterownik podaje odpowiednio zasilanie na te cewki? Czy cały moduł gdzie są główne linie sterowania i osobno linie sterujące?