Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

e36 316 wariują zegary, piszczenie, chwilowy brak prądu

ffotograff 27 Sie 2010 12:41 2756 5
  • #1 27 Sie 2010 12:41
    ffotograff
    Poziom 8  

    e36 316 1993 Na początku co jakiś czas zaczęła migać lampka od ładowania, po przegazowaniu gasła. Kilka dni pojeździłem. wtedy też zaczęło mi czasem dziać się coś z obrotami, tzn zamiast na 900 wchodziły na 1400, nie mogłem wtedy też przełączyć na gaz, od razu gasło auto. I nagle jadąc zegary zaczęły wariować, temperatura od razu na maxa a licznik i obroty przestały działać. Paliły się czerwone dwie kontrolki na dole: wykrzyknik i druga obok, nie pamiętam już co.Towarzyszyło temu ciągłe piszczenie (tzn takie jak przekręca się kluczyk to raz zawsze zapiszczy). Postawiłem auto, wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami, których już prawie nie było. Podłączyłem akumulator i liczniki nadal nie działały. Działa tylko ładowanie, olej i kierunki, ABS i poduszka. Wyświetlacza prawie w ogóle nie widać, i zamiast kilometrów różne inne rzeczy pokazuje. Dziwne jest to, że po wyłączeniu kluczyków też czasem na tablicy pali się czerwona lampka od temp. i popiskuje sygnał. Pogrzebałem w bezpiecznikach, i raz jak wyjąłem jedną kwadratową kostkę obok bezpieczników zaczął działać obrotomierz i licznik dzienny kilometrów, ale po wyłączeniu i włączeniu auta już nie. Wyjąłem całkowicie zegary, wyjechałem na drogę i po kilku kilometrach zaczął dziwnie chodzić silnik, spadały obroty, okazało się, że "brakuje prądu", zgasły światła, wyłączyło się radio, wyłączyłem silnik i nie mogłem zapalić, rozrusznik ledwo kręcił. Po pół godzinie normalnie zapalił i pojechał. Dziś rano po kilometrze widziałem, że znów na wyświetlaczu gdzie jest temp.zewn i zegar coraz słabiej widać, ale auto jechało i światła tez świeciły. Posprawdzałem wszystkie przewody, bezpieczniki (okazało się, że na dole od lambdy był urwany kabel) wszędzie sucho i ok. Znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za piszczenie i temp/zegar i go wyjąłem(zegar resetował się po każdym wyjęciu kluczyka) Może ktoś orientuje się gdzie szukać przyczyny i co to może być?

    Nowy objaw: po przekręceniu kluczyka zaczęły migać kontrolki na środkowej tablicy (m.in. od klimy, wewnętrznego obiegu powietrza itp.), po odpaleniu auta przestały migać i normalnie świeciły.

    Sprawdziłem inny akumulator, to samo.

    0 5
  • #2 27 Sie 2010 12:58
    autoas
    Poziom 42  

    Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?

    0
  • #3 27 Sie 2010 13:02
    ffotograff
    Poziom 8  

    Sprawdzałem i sprawdzam teraz często, wszystko ok jeśli chodzi o ładowanie

    0
  • #4 27 Sie 2010 16:04
    Piotr520
    Poziom 22  

    Posprawdzaj i wyczyść przewody masowe,między aku a budą,między budą i silnikiem,obok sterownika też powinien być kabel masowy.Sprawdzałeś bezpiecznik ten przy akumulatorze(taka blaszka w plastikowej puszcze)może zaśniedział.

    0
  • #5 27 Sie 2010 17:42
    ffotograff
    Poziom 8  

    Sprawdzałem masy, są chyba ok. Oporność kabla od masy aku też. Nie wiem tylko czy to normalne, otóż oporność między minusem aku a silnika jest 0,02-0,03, czyli ok, ale po przekręceniu stacyjki już 0,09, nie wiem czy tak powinno być.
    I jeszcze sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, nie wiem czy normalne jest to, że po wyjęciu bezpiecznika i sprawdzeniu miernikiem miejsca gdzie się go wtyka (przepraszam za amatorskie słownictwo) w kilku bezpiecznikach jest napięcie takie jak na aku 12,6v, może tak być? Sytuacja ma miejsce po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

    Obok, którego sterownika ma być ten kabel masowy? Gdzie jest masa między silnikiem a budą? Chyba jej nie widziałem. Bezpiecznik przy aku wydawał się ok, ale podmienię na inny.

    0
  • #6 27 Sie 2010 18:08
    Piotr520
    Poziom 22  

    Kabel masowy powinien być przy sterowniku silnika a masa silnika z tego co pamiętam przy łapie silnika.Możesz zdjąć też złącze ze sterownika silnika(na wypiętym aku) i sprawdzić czy nie zaśniedziały piny(szczególnie masowy).Kanały wodne na podszybiu masz drożne bo też z tego mogą wychodzić niezłe jaja.

    0