Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 Cięzko odpala jak zimny

point6 28 Sie 2010 14:18 7321 14
  • #1 28 Sie 2010 14:18
    point6
    Poziom 14  

    Witam jak w temacie Audi a3 2000rok kod silnika ASV 1,9TDi nie grzeją świece żarowe. Przekaźnik 103 pod kierownicą od świec żarowych nie ma sterowania podczas włączenia zapłonu sterowany jest masą z komputera silnika (ECU), przewód prześwietlony z małej wtyczki ECU pin 42 do tego właśnie przekaźnika jest przejście. Najciekawsze jest to że sterowanie tego przekaźnika pojawia się podczas kręcenia. Błędów żadnych nie ma. A jeśli bezpośrednio podgrzewam świece +12V odpala na dotyk tak samo później gdy ciepły też ładnie odpala. Proszę o podpowiedzi albo jak to może obejść jakimś włącznikiem czasowym żeby po włączeniu zapłonu na 3-5 sekund dać im +12V

    0 14
  • Relpol
  • #2 28 Sie 2010 14:46
    gufer-posepny
    Poziom 11  

    Świece żarowe to powyżej pewnej temperatury nie włączane są . Zobacz czy temperatura silnika nie jest przekłamana jak masz interfejs . Chyba w BMW TDS też był podobny problem z odpalaniem silnika i na chama wymuszano podgrzewanie świecami .

    0
  • Relpol
  • #3 28 Sie 2010 15:22
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Ciężko odpala na zimnym? Do sprawdzenia ustawienie rozrządu, dolne koło czy nie jest luźne, podstawowe ustawienie momentu wtrysku. Świece sterownik włącza ok 5 stopni.

    0
  • #4 28 Sie 2010 16:46
    point6
    Poziom 14  

    wszystkie czujniki temperatury jakie są w tym samochodzie sprawdzone o 7.00 dziś rano widzą prawidłowo temperaturę 12-15 stopni. a rozrząd sprawdzony i jest ok. Ja bym stawiam na komputer ponieważ, dlaczego nie podgrzewa świec podczas włączenia zapłonu a podczas kręcenia i jak już odpali świece cały czas grzeją

    0
  • #5 28 Sie 2010 16:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    No to wymień komputer.

    0
  • #6 06 Sty 2011 09:24
    krisss2006
    Poziom 11  

    Witam
    Kolego POINT6,czy rozwiązałeś problem braku minus na cienkiej nóżce przekaźnika 103,bo ja mam ten sam dylemat.Na teraz podaję minus z masy bezpośrednio na cienką nóżkę i odpalam,a później rozłączam,tylko nie wiem czy się coś nie uszkodzi Pozdrawiam i proszę o odpowiedź lub któregoś z kolegów jak rozwiązać problem.

    0
  • #7 06 Sty 2011 10:15
    andrend
    Poziom 26  

    Minusem steruje sterownik komputera.

    0
  • #8 06 Sty 2011 11:54
    krisss2006
    Poziom 11  

    Witam
    A czy to sterowanie tym minusem nie jest uzależnione od czujnika temperatury płynu,bo ja mam różne wskazania,raz 90st.C,araz70st.C zaraz po odpaleniu.Pozdrawiam.

    0
  • #9 07 Sty 2011 16:57
    point6
    Poziom 14  

    Do kriss2006 ja tak zrobiłem klientowi że załączał przekaźnik masą przez włącznik i po miesiącu zegary siadły zaczęły świrować tak jak by coś nie łączyło z zasilaniem, lecz uszkodziła się główna centrala licznika, może to był zbieg okoliczności i sam licznik po prostu wysiadł

    0
  • #10 07 Sty 2011 17:25
    krisss2006
    Poziom 11  

    Witam
    Zegary to mi świrowały ze 2 miesiące temu i okazało się że uszkodzony procesor motoroli,koszt około 300pl.Może to nie ma związku,ale podobno w tych modelach audi a3 około 2000r tak się dzieje.Pozdrawiam.

    0
  • #11 18 Paź 2011 23:53
    mini1989
    Poziom 1  

    Witam
    Mam podobny problem z grzaniem świec żarowych audi a3 AGR 90KM. Pierwszym warunkiem załączenia świec jest czujnik temperatury cieczy który jest 100% sprawny następnie przekaźnik 103 który też jest w porządku sprawdziłem to po przez odłączenie czujnika (otrzymuje symulację zimnego silnika) wtedy świece grzeją normalnie. w temperaturze ok 2st C świece nie grzeją a powinny.. żeby odpalić samochód trzeba go trochę pokręcić, przez pierwsze sekundy silnik pracuje nie równo i widać tylko chmurę siwo niebieskiego dymu. Co może być tego przyczyną czy może wystąpić jakieś przekłamanie temperatury w komputerze bądź sterowniku i dlatego świece nie grzeją?? czy kąt wtrysku może się liczyć w tym przypadku?? od czego zacząć w ogóle? dodam jeszcze ze po paru sek wszystko jest tak jak powinno czyli równa praca silnika 900obr/min i nie kopci

    0
  • #12 13 Mar 2012 19:40
    voltek0
    Poziom 10  

    Rozwiązał ktoś już ten problem z nie grzejącymi świecami? Bo ja mam ten sam problem Po przekręceniu zapłonu włącza się wentylator zamiast grzać świece :)

    0
  • #13 13 Mar 2012 19:55
    polonez15
    Poziom 32  

    voltek0 napisał:
    Rozwiązał ktoś już ten problem z nie grzejącymi świecami? Bo ja mam ten sam problem Po przekręceniu zapłonu włącza się wentylator zamiast grzać świece :)


    To masz włącznik w chłodnicy zwarty, co do świec odłączcie ludzie czujnik i sprawdźcie wtedy, czy grzeje, bo mi tu śmierdzi czujnikami...

    1
  • #14 15 Mar 2012 23:40
    voltek0
    Poziom 10  

    Odłączyłem dziś czujnik temperatury i :
    1. Świece zaczęły grzać i zaczął w końcu normalnie palić :).
    2.Wentylator chłodnicy przestał się włączać po przekręceniu kluczyka :)
    Jutro wymienię czujnik i powinno być ok. Dzięki za szybką i trafną podpowiedz. Pozdrawiam.

    0