Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Jetta problem z instalacją gazową

12 Wrz 2004 21:49 2154 12
  • Poziom 26  
    Witam! Sprawa jest taka, jest tam silnik 1,8 na jednopunktowym wtrysku z instalacją gazową bez elektroniki. Gdy uruchomi się silnik to pracuje troche nierówno a jak się mu doda gazu to tak jagby mu odcinało paliwo i trzeba wtedy popuścić i delikatnie naciskać na pedał gazu wtedy się zbieże, jak się przełączy na gaz to chodzi już dobże, rozmawiałem z jednym elektrykiem i powiedział mi że to będzie wina instalacji gazowej, ponieważ w momencie przełączenia na gaz odcinany jest wtrysk i komputer zapisuje błędy. Dodam jeszcze że jak zresetuje komputer to wszystko jest wpożądku przez jakiś czas. Mówił mi ten elektryk że są takie moduły które tak jagby oszukują komputer podczas jazdy na gazie, tak aby cały czas widział podpięty wtrysk. Myślałem nad zrobieniem czegoś takiego bo wydaje się to dosyć proste. Zmieżyłem miernikiem na złączu wtrysku i mam dwa pomiary 2 ohmy i ok 1 Mohm, czy możnaby to zrobić tak aby w momencie przełączenia na gaz przekaźniki przełączały z wtrysku na np. rezystory o takich wartościach?
  • Poziom 18  
    witam
    musis założyc sterownik elektroniczny z regulowaną przepustnicą ,ponieważ bez tego komputer odczytuje błędy zsondy lambda ( gaz ma inną liczbe oktanową i sąda zaniża odczyt ) już to przerabiałem na swoim golfie 2 1.8 jednopunkt.po zamontowaniu sterownika wszystko git.
  • Poziom 14  
    Zgadz się Karolinter ma rację chodzi tu bardziej o brak emulacji sondy lambda. Komputery gazowe mają coś takiego wewnątrz a poza tym dawkują gaz tak aby nie było go ani za dużo ani za mało. No i co najważniejsze to legalnie można wtedy zrobić przegląg (auta z sondą lambda muszą mieć inst. gazową z sterownikiem labda - tzw. komputerem gazowym)
    pozdrawiam i polecam MINI LAMBDĘ jest prosta w montażu i uruchomieniu, nie trzeba testera ani komputera, wystarczy miernik.
  • Poziom 29  
    Odnośnie "symulacji" wtrysków to czesto spotykałem sie z rozwiązaniem baaaardzo prostym: dobrany rezystor ok 22-47 ohm 2W podłaczony równolegle do styków przekaźnika odłaczającego wtryskiwacz.
    ECU w aucie kontroluje prąd pobierany przez wtrysk (niezbyt krytycznie) i kwestia jest takiego dobrania rezystora aby wtryskiwacz sie nie otwierał a komp autka go jeszcze "widział".
    Spróbuj zrobić coś takiego - to jest znacznie tańsze rozwiązanie od standartowego emulatora wtrysków.
    Kazda zarejestrowana rzez ECU usterka "ciągła" przełącza go w tryb pracy awaryjnej, w którym on pozwala na pracę silnika mimo niezbyt dobrych jego osiągów (szczególnie ekonomiczność). Pozwala to przynajmniej na dojechanie do warsztatu serwisowego.

    A z drugiej strony to .... gorąco polecam kompa do gazu !

    Pozdrawiam !
    Marek
  • Poziom 13  
    Zgadzam się z Kolegami, żeby wszystko grało potrzebujesz emulacji wtrysku jednak na Twoim miejscu zastanowił bym się czy wogóle warto. I tak skoro masz LPG to pewnie większość pracy silnik wykonuje właśnie na gazie i nie wiem czy jest sens to nie młodego już auta montować emulatory. Oczywiście musisz sobie sam na to pytanie odpowiedzieć.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    :arrow: scig za cenę kupienia i założenia jednego rezystora to chyba nie ma co się zastanawiać z montażem tego "patentu".
  • Poziom 26  
    Czyli ten rezystor ma być na stałe zamontowany równolegle z wtryskiwaczem? A i jeszcze jedno jest tam jakieś użądzonko podpięte do sondy ale nic na nim nie pisze nie wiem co to jest , mała obudowa ok. 10X8cm
  • Poziom 29  
    chicken007 napisał:
    Czyli ten rezystor ma być na stałe zamontowany równolegle z wtryskiwaczem? A i jeszcze jedno jest tam jakieś użądzonko podpięte do sondy ale nic na nim nie pisze nie wiem co to jest , mała obudowa ok. 10X8cm

    Rezystor jest wpięty równolegle ze stykami przekaźnika w ten sposób, że przy pracy na LPG zasilanie do wtrysków nie jest całkiem rozwarte a jedynie mały prąd "idzie" na wtryskiwacz. Przy pracy na benzynie jest on zwarty i jednocześnie wtrysk dostaje pełne zasilanie ze sterownika.
    Wczoraj podpatrzyłem u kumpla, gdzie coś takiego założyliśmy (Honda Concerto) i wartość jego wynosiła 27 ohm - akurat taki miałem wtedy pod ręką - ale najważniejsze, że wtryski sie nie otwierają oraz, że ECU samochodu nie zgłacza błędu.
    Co do tej "magicznej" skrzyneczki to może był emulator sondy lambda, który dostarcza do kompa samochodu sygnał o właściwym składzie spalin.
  • Poziom 26  
    Ok! to spróbuje z tym rezystorkiem, zaobacze co się będzie działo. Wielkie dzięki za rady i pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    mkos1 napisał:
    :arrow: scig za cenę kupienia i założenia jednego rezystora to chyba nie ma co się zastanawiać z montażem tego "patentu".


    Nie no mi bardziej chodziło o emulację wtrysku poprzez emulatory, czyli najczęściej cały komp bo zazwyczaj są zintegrowane. W przypadku rezystorków to jak najbardziej można spróbować. :)
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Zazwyczaj centralki LPG mają tylko emulację sondy a nie emulację wtrysków - to jest najczęsciej osobna "skrzyneczka"
  • Poziom 26  
    Założyłem ten rezystor. Narazie chodzi dobrze, Zobacze co będzie po czasie.
  • Poziom 12  
    witam
    śą dwa sposoby na uniknięcie tego problemy.
    1-znaleźć pszewod "zasilający "pamieć komputera i (stałe napięcie ok..12v po wyłączeniu stacyjki)i podłączyc do zasilania kture jest wyłączane pszez stacyjke.(komp nie zapamiętoje błędów i startóje z ustawień poczontkowych) 2-zamontować emulator sondy(nie zawsze działa ) 3-założyć przekaźnik odcinający sonde (komp wchodzi w stan awaryjny)