Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stag 300plus, ocena maapek Ford Mondeo

rustin 04 Sep 2010 13:51 12712 118
  • #31
    manio123
    Level 34  
    błąd P0170 nie oznacza ubogiej mieszanki, jest bardziej ogólny i jest to "usterka dostrajania paliwa" , występuje w wielu różnych sytuacjach a w tym przypadku razem z błędem katalizatora i z pewnością z tym należy to łączyć. Trudno wyciągać dalsze wnioski wobec braku kata :D. Uboga mieszanka to odpwiednio P0171 , a bogata P0172 :D , więc daj spokój tematowi.
    Ustwienie wyższego progu obrotów przerłączania na gaz spowoduje płynniejsze przełączanie bo masz bardzo nisko i pewnie jest szarpnięcie a może i gasnąć zimą.
    To kosmetyczna sprawa i nie ma większego wpływu, ale po co szarpać silnikiem na wolnych obrotach, przecież nie jeździsz na takich.
    Ustawienie minimalnego na 1 bar zabezpieczy silnik przed zbyt ubogim zasilaniem gazem na wypadek uszkodzenia reduktrora, czy zapowietrzenia układu chłodzenia .
  • #32
    rustin
    Level 15  
    ale jak ustawię na 1600 to będzie sie przełaczał na wolnych obrotach? np jak zapalę go po nocy i zostawię i się przełaczy sam? czy dopiero jak dodam gazu na 1600obr?no u mnie jest p0171 czy to wszystko wina kata?
  • #33
    manio123
    Level 34  
    jak dasz 1600 to oczywiste że przełączy się dopiero przy jeździe lub jak przygazujesz. P0171 nie ma raczej związku z katem , choc głowy urwac nie dam. Trzeba skasowac o zobaczyc czy sie powtarza w tej samej sekwencji. To tylko durne urządzenie i nie zawsze komunikaty są jednoznaczne, szczególnie jak występują w parze. Może to tez świadczyć o złej pracy sondy. Raczej wykluczam uboga mieszankę bo masz dobry reduktor i jeszcze lepsze wtryski,, trzeba by tylko sprawdzić jak jest przy maksymalnym obciążeniu bo ewentualnie tylko wtedy może byc ubogo - namawiałem Cie do tego kilka razy wcześniej :|
  • #34
    rustin
    Level 15  
    tak tak sprawdzę to jak jest z ciśnieniem przy obciążeniu.a to jak dopiero podczas jazdy czy jak przegazuje to nie bardzo bo ja przeważnie odpalam auto otwieram garaż czy czekam aż się przełączy i z kimś gadam :)
  • #35
    dino777
    Level 26  
    zastosuj tulejkę na II sondę, może pomoże w tych błędach, w nissanie 1.8PB sprawa została w ten sposób rozwiązana
  • #36
    manio123
    Level 34  
    rustin wrote:
    tak tak sprawdzę to jak jest z ciśnieniem przy obciążeniu.a to jak dopiero podczas jazdy czy jak przegazuje to nie bardzo bo ja przeważnie odpalam auto otwieram garaż czy czekam aż się przełączy i z kimś gadam :)

    tu nawet nie chodzi tylko o ciśnienie , bo i wtryskiwacze są tak raczej na styk z wydajnością , trzeba sprawdzić może się zapętlają i jest ubogo : co oznacza że są cały czas otwarte a mimo to sonda wskazuje na ubogo.
    Skoro zdemontowałeś kata to trzeba jakoś zaemulować jego istnienie żeby sonda za b. katem nie siała checkami :D
  • #37
    dino777
    Level 26  
    manio123 wrote:

    Soro zdemontowałeś kata to trzeba jakoś zaemulować jego istnienie żeby sonda za b. katem nie siała checkami :D


    a w moim nismo nic nie trzeba było robić, kat wycięty i błąd nie wyskakuje :D chyba zależy to od silnika :D
  • #38
    manio123
    Level 34  
    dino777 wrote:
    manio123 wrote:

    Soro zdemontowałeś kata to trzeba jakoś zaemulować jego istnienie żeby sonda za b. katem nie siała checkami :D


    a w moim nismo nic nie trzeba było robić, kat wycięty i błąd nie wyskakuje :D chyba zależy to od silnika :D

    widocznie spala tak ,że kat nie miał nic do roboty i się spalił z braku zajęcia :D
  • #39
    rustin
    Level 15  
    ą tulejkę? ale chyba jak się zapętlają to by błąd pokazywało.nie wiem ale czytałem testy i jak inni zakładają do większych silnikach. a jak mogę z emulować?
  • #40
    dino777
    Level 26  
    tulejka odsuwająca sondę od spalin, wymiary:
    27mmx40mm
    nagwintowana aby można było wkręcić w nią sondę i następnie wkręcić razem z sondą w otwór w wydechu,
    koszt jakieś 2 piwa u znajomego tokarza a radość bezcenna, oczywiście jak zadziała w danym aucie ;)
  • #41
    rustin
    Level 15  
    manio a na tych screenach co wrzuciłem jest coś dla mnie dziwnego, w programie pcmscan na lpg widać że obie sondy mają sinusoidę ale na pb ta jedna żółta krecha leci u dołu prosto prawie czyli tak jak powinno być??

    ma ktoś taka tulejkę do sprzedania?

    Dodano po 47 [minuty]:

    Znalazłem 3 sposoby :
    a) http://allegro.pl/oszukiwacz-sygnalu-drugiej-2-sondy-lambda-i1201367660.html - trochę drogo jak za tulejkę z nakrętką a u mnie nie ma komu mi tego zrobić jakiś tokarz czy coś. Może macie jakieś samoróbki tańsze albo jakiś pomysł?
    b) http://allegro.pl/promocja-emulator-sondy-lambda-0-5v-i1215238839.html
    c) http://www.paladinmicro.com/MustangMILEliminator.htm - ale mało z tego rozumiem koszt chyba nie duży bo tylko opornik i coś tam ale gdzie takie coś dostac? i czy działa?
  • #42
    rustin
    Level 15  
    mam taką tulejkę założyłem zobaczymy czy coś da,na allegro chca 100zł a mi tokarz za 10zł zrobił
    W programie od gazu ACGasSynchro pokazuje że pierwsza lambda pracuje od 0 do 0,95 a druga w granicach 0,45-0,55 na lpg nie wiem czemu trochę wzrasta nawet do 0,65
  • #43
    stlu1
    Level 11  
    zostaw te sondy napisz jakie masz wtryski i srednice dysz(przy takim cisnieniu i mnozniku to nie keihin )

    w mondeo odposc sobie odchylke
    pokrycie map zalatwi sprawe

    mnoznik w przedziale ok od 1,2 do0,8 przy cisniekiu 1-1,2bara dyszy2.5 dla valtec czy magic
  • #44
    rustin
    Level 15  
    a czytałeś od początku temat? podawałem kilka razy że hany.a jakie mam dysze to nie mam pojęcia szczerze mówiąc
  • #45
    stlu1
    Level 11  
    hana tak jak dymco i keihin jest dobierana do mocy silnika km\cyl i nie ma kalibrowanych dysz
    wiec napisz jakie masz wtryski(oznaczenia)
  • #46
    rustin
    Level 15  
    przeciez pisałem już,jak chcesz pomóc przeczytaj od początku a nie kilka ost posów.Typ B
  • #47
    manio123
    Level 34  
    no rad do regulacji instalacji to juz nie potrzebujesz :D, bo i dostałeś wszytskie i działasz jak trzeba. |Z czasem mapy doprowadzisz do ideału bo kompletacją masz dobrą (choć hany w górnej granicy przepustowości) Problem masz tylko z emulacją lambdy 2 po skasowaniu kata. Tulejka pomogła ? Czy nadal pali się check ?[/img]
  • #48
    rustin
    Level 15  
    Jak narazie się nie pali ale jeszcze ze 150 km i jak nie pomogła to się zaświeci :)
  • #49
    rustin
    Level 15  
    sprawdziłem spadek przy maks bucie i spada do 0,9
  • Helpful post
    #50
    dino777
    Level 26  
    czyli rysunek pomógł ;)
  • #51
    rustin
    Level 15  
    tak pomógł,dzięki bardzo
  • #52
    rustin
    Level 15  
    Manio i co z tym spadkiem ciśnienia? dzisiaj patrzyłem i mniej jak 0,85 nie spada.
  • #53
    manio123
    Level 34  
    widziałem mniejsze spadki , ale do przyjęcia pod warunkiem ze sonda nie pokazuje że w tym momencie jest ubogo , a wtryskie się nie zapętlają :D . Ciekawe jak poradzi sobie zimą.
  • #54
    rustin
    Level 15  
    ale czemu tak się dzieje? nie pokazuje błedów żadnych juz.tylko na początku mam duży mnoznik ok 1,4-1,5 na końcu spada do 1,2-1,2
    Czyli ciśnienia nie zmniejszać??
  • #55
    dino777
    Level 26  
    jak masz taki mnożnik to źle jak to hanki to podnieś ciśnienie aby go obniżyć,
  • #56
    rustin
    Level 15  
    widziałeś jakie mam ciśnienie? inni mówią żeby zmniejszyć

    Dodano po 20 [minuty]:

    dysze co się rozwierca są we wtryskiwaczach? a hany ich nie mają? czy w kolektorze ssącym? bo mi gaziarza wymienił tylko listwę gazową z magic jetów bo szarpał na ciepłym silniku na hany ale nic nie wyciągał więcej i nie robił auto kalibracji
  • #57
    dino777
    Level 26  
    hanki reguluje się ciśnieniem, a nie wierci, czyli aby uzyskać taki mnożnik jak trzeba powinieneś podnieść ciśnienie,
    nie wiem co inni mówią, a może nie do końca wiedzą jak to się robi w przypadku Hanny, jak byś miał wtryski gdzie się wierci dysze to jasne, że obniżyć i rozwiercić w Twoim przypadku nie ma takiej możliwości,
  • #58
    manio123
    Level 34  
    wysoki mnożnik bo wtryskiwacze jak pisałem na granicy wydajności , więc albo wymiana na większe albo podkręcić ciśnienie , tak aby mnożnik na końcu był 1.
    Masz wtryskiwacze z nieco wyższej półki :D, a o wierceniu pisano myśląc o magic jetach czy valtekach. Hana nie boi się wyższych ciśnień gazu bo pracuje też w instalacjach metanowych CNG. "Zwykłe" wtryskiwacze pracują gorzej przy ciśnieniach ponad 1,2 bara. Tu możesz dać nawet na maksa ile tam wyciśne zavoli. Nie obawiaj się nie spali więcej gazu, poprawi się dynamika.
    Ciśnienie reduktora klęka bo podobnie jak wtryskiwacze dobrany jest na skraju wydajności i zimą może się okazać , że nie jest w stanie podgrzać gazu przy maksymalnym bucie - wtedy będą być może jeszcze większe spadki ciśnienia i przełączanie na benkę.
  • #59
    dino777
    Level 26  
    czerwone hanki powinny oblecieć do 160KM, czyli ten motorek raczej bez problemu obrobią, gorzej z zavolakiem, ja mam około 160 i potrafi klęknąć, a niby "S" powinien dać radę

    Dodano po 8 [minuty]:

    rustin wrote:
    widziałeś jakie mam ciśnienie? inni mówią żeby zmniejszyć

    Dodano po 20 [minuty]:

    dysze co się rozwierca są we wtryskiwaczach? a hany ich nie mają? czy w kolektorze ssącym? bo mi gaziarza wymienił tylko listwę gazową z magic jetów bo szarpał na ciepłym silniku na hany ale nic nie wyciągał więcej i nie robił auto kalibracji


    to powinien zrobić autokalibrację, jak podniesienie ciśnienie nic nie da to dopiero wtedy trzeba by było zajrzeć do wkrętek w kolektorze
    tak jak pisałem Hannki nie mają dysz dobiera sie do mocy kolorami i reguluje ciśnieniem na reduktorze
  • #60
    rustin
    Level 15  
    ciśnienie mam i tak chyba duże bo 1,4 a wtryski wszyscy na forum mowili ze wystarczajace tak samo reduktor,gaziarz chcial mi wstawic zavoli n ale sie nie zgodzilem.a tak jak teraz jest to co moze sie zlego dziac?? mapy pokazalem itd i chyba nie ma najgorzej.moze zostawic tak jak jest wszystko??
    to musze zrobic auto kalibracje jak gaziarz po wymianie wtryskow nie zrobil czy juz teraz nie ma po co??