Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stag 300plus, ocena maapek Ford Mondeo

rustin 19 Wrz 2010 13:40 12433 118
  • #61
    dino777
    Poziom 25  
    jak gaziarz nie zrobił kalibracji to musisz ją zrobić, 1.4 to nie jest aż takie wielkie ciśnienie, masz szybkie wtryski możesz podnieść ciśnienie i obniżyć mnożnik będzie lepiej

    Dodano po 3 [minuty]:

    hanki są na tyle fajne, ze regulujesz ciśnieniem reduktora, nie musisz nic rozwiercać, lutować ani demontować, czyli można się pobawić posiadając tylko imbusa do regulacji ciśnienia
  • #62
    stlu1
    Poziom 11  
    wiekszosc wtryskow pracuje pod cng(valtek czy magic tez)
    wysokie cisnienie moze doprowadzic do szybszego rozszczelnienia ukladu ale nie ma wplywu na sprawnosc wtryskow
    jezeli chodzi o hane to wypadaloby zalozyc mocniejsza zeby ocenic jej sprawnosc w mondeo
    jak nie masz dostepu to zaloz magic te ktore miales na roznych dyszach i pusc kalibracje na cisnieniu 1-1.2 wtedy bedzie widac czy blad jest po stronie montazu, instalacji czy auta
    podcisnienie podpiete pod reduktor i czujnik musi byc podlaczone za przepustnica
  • #63
    rustin
    Poziom 15  
    nie mam starych wtrysków mam tylko te hany co sa zalozone nie bede kupowal drugich do testów
    przewod podcisnienia mam wpiety w kolektor a potem w jakis trojnik przed listwa wtryskowa

    Dodano po 4 [minuty]:

    mam takie jeszcze pytanie czy mapy najlepiej zbierac na jednym biegu np 4 albo 3 w pełnym zakresie obrotów?
  • #64
    dino777
    Poziom 25  
    zostaw hanki podnieś ciśnienie i w trasę, najpierw PB później w tych samych warunkach LPG i będzie gitt

    zavolaka S nie można skręcić do 1 bara,
  • #65
    rustin
    Poziom 15  
    kurcze a wcześniej żebym mówili żeby zmniejszyć ciśnienie :) musze robić autokalibracje czy teraz to juz za późno? tych samych warunkach tzn jazda np na jednym biegu? kurcze jakoś ciezko mi pojąć to zbieranie map :)
  • #66
    stlu1
    Poziom 11  
    zbieranie mapy uzaleznione jest od podcisnienia panujacego w kolektorze wiec bieg jest bez znaczenia(na ostatnim biegu przy pelnym gazie latwiej o max czsy)
    wszystkie regulowane reduktory do sekwencji pracuja od ok 0.6 do 1.6Bar(np. silver KME) i to jest ich normalne cisnienie pracy
  • #67
    dino777
    Poziom 25  
    proszę Cię poczytaj o Zavoli S, nie ma możliwości skręcenia go do 1 bara, minimum jakie osiągnąłem to 1.07 bo już wykręcenie śruby nie dawało żadnych efektów, to tyle na temat reduktora

    masz hannki które reguluje się ciśnieniem na reduktorze, mnożnik powinien się zaczynać w zakresie 1-1.2 a kończyć około 1, nie masz innej możliwości jak zwiększenie ciśnienia aby to osiągnąć, mam nadzieję, ze wiesz jak ustawić ciśnienie w programie i na reduktorze

    Dodano po 2 [minuty]:

    kolejność
    ustawienie ciśnienie
    kalibracja, jak mnożnik OK to w trasę
    zebranie mapy PB
    zebranie mapy LPG
    i teraz najważniejsze pokrycie map które uzyskałeś,
  • #68
    rustin
    Poziom 15  
    czyli śrubą na reduktorze mam podkręcić ciśnienie i wtedy auto kalibracja , jak mnożnik spadnie znaczy że jest ok jak nie dalej zwiększyć? a jak ma ustawić ciśnienie w programie?tzn na ile ciśnienie robocze?
  • #69
    manio123
    Poziom 34  
    rustin napisał:
    kurcze a wcześniej żebym mówili żeby zmniejszyć ciśnienie :) musze robić autokalibracje czy teraz to juz za późno? tych samych warunkach tzn jazda np na jednym biegu? kurcze jakoś ciezko mi pojąć to zbieranie map :)

    mówili bo nie wiedzieli jakie masz wtryskiwacze. Zavoli S wcale nie jest wydajniejszy bo ma identczną wydajność termiczną jak N, ale pracuje na wyższym ciśnieniu więc teoretycznie może dac więcej gazu. Teoretycznie bo u Ciebie pokazuje że jest na granicy, a w naszym klimacie decyduuje zima.
    Autokalibracja jest zbędna , służy do zgrubnego ustawienia instalacji , a u Ciebie chodzi przyzwoicie.
    Przy prawidłowo dobranej wielkości wtryskiwaczy mnożnik i ciśnienie można by obniżyć do zalecanych przez producenta.
    Nieprawda że ciśnienie nie ma wpływu na pracę tańszych wtryskiwaczy : ciśnienie przeciwdziała otwieraniu grzybka , przez co wzrasta prąd cewki a przy okazji dynamika i precyzja. W skrajnym przypadku po wzroście ciśnienia ponad 2 bary (po cut offie)valteki się nie otwierają i silnik gaśnie :D
    Do nauki zbiierania map potrzebny laptop i długi odcinek prostej drogi. Na kolejnych biegach pozbierasz kolejne punkty mapy. Benzyny nie kasuj bo jest OK.
    Mapa zbiera się sama cały czas podczas jazdy, ale do potrzeb weryfikacji ustawień warto obydwie mapy zebrać w identycznych warunkach aby zebrane punkty same tworzyły linie bo inaczej wyliczona z chmury punktów linia ma charakter przypadkowy i nie wielką wartość diagnostyczną
  • Pomocny post
    #70
    dino777
    Poziom 25  
    jak podłączysz fejsa, to po przełączeniu na gaz będziesz miał w prawym górnym rogu ciśnienie na reduktorze, podkręć trochę patrząc czy się zwiększa w programie i zrób kalibrację w programie na środku samo się ustawi, i jak mnożnik będzie OK to w trasę,
  • #71
    rustin
    Poziom 15  
    manio zwiększać ciśnienie żeby mnożnik spadł czy nie?? po wymianie wtrysków nie muszę robic autokalibracji?? jakie mam wpisać ciśnienie robocze?jak mi teraz pokazuje ok 1,35-1,45 nie pamietam dokładnie to tak wpisać?bo teraz tam mam 1,25
  • #72
    dino777
    Poziom 25  
    po każdej ingerencji w instalację, takiej jak zmiana dysz czy ciśnienia lub coś podobnego co ma wpływ na pracę LPG powinno się robić kalibrację

    Dodano po 44 [sekundy]:

    nic nie wpisujesz wszystko się samo ustawia po kalibracji
  • #73
    manio123
    Poziom 34  
    ciśnienie robocze to takie jakie masz w czasie normalnej jazdy. Dlaczego ? Bo jak faktyczne jest niższe to stag obliczy poprawkę i wydłuży czas wtrysku.
    Warto mapy i mnożnik doprowadzić do wartości zalecanych przez producenta bo wynika to z badań laboratoryjnych optymalizujących prace instalacji lpg. Czas wtrysku ma być jak najbardziej zbliżony do czasu beny bo to gwarantuje właściwe wymieszanie paliwa i jego efektywne spalanie. Za długie czasy wtrysku (duże mnożniki) to również zwiększone spalanie i gorsza dynamika. W wyniku dopieszczenia konfiguracji sterownika można też zmniejszyć paliwo o 5-10% w stosunku do stanu po autokalibracji. Więc sam oceń czy warto :D
  • #74
    rustin
    Poziom 15  
    aha czyli ciśnienie robocze w zakładce parametry samo się ustawi po autokalibracji??jest taka możliwość że jak zrobię auto kalibrację ( ost była rrobina na magic jetach) to mnożnik spadnie i będzie w miarę ok??
    po autokalibracji mapy pb sie kasuje??
  • Pomocny post
    #75
    manio123
    Poziom 34  
    rustin napisał:
    aha czyli ciśnienie robocze w zakładce parametry samo się ustawi??

    nie to się wpisuje z palca :D, a kalibrację robią ciągle papraki , któe niec innego nie umieją, choć przyznam ,że większość gazowników na tym kończy strojenie. Jak instalacja pracuje prawidłowo to autokonfiguracja zbędna choć dla zabawy zawsze można zrobić, nawet codziennie :D
  • #76
    rustin
    Poziom 15  
    rozumiem że samo się usatwi i nie muszę wpisywać :) a co do reszty pytań? :)
    czy hany ustawia się na typ wtryskiwaczy keihin?
  • #77
    dino777
    Poziom 25  
    rustin napisał:
    aha czyli ciśnienie robocze w zakładce parametry samo się ustawi po autokalibracji??jest taka możliwość że jak zrobię auto kalibrację ( ost była rrobina na magic jetach) to mnożnik spadnie i będzie w miarę ok??
    po autokalibracji mapy pb sie kasuje??


    kolego jeździsz na hankach mając stare ustawienia MJ??
    to jakieś nieporozumienie, zrób kalibrację bo może się okazać, że nie będzie potrzeby zwiększania ciśnienia, a w programie po kalibracji ujrzysz ciśnienie robocze, jakie STAG wyliczył podczas kalibracji, a z prawej strony na górze będziesz miał ciśnienie reduktora, niekoniecznie takie samo

    Dodano po 57 [sekundy]:

    jak nie ma hanny to tak
  • #78
    rustin
    Poziom 15  
    tylko gaziarz zmnienil ustawienia na keihin i tyle zrobil po wymianie listwy.niestety tacy partacze a ja sie ucze dzieki wam i powoli jest coraz lepiej
  • #79
    dino777
    Poziom 25  
    w programie masz zakładkę dokumentacja wydrukuj sobie tam jest cała instrukcja do STAG-a i poczytaj wiele Ci się rozjaśni
  • #80
    rustin
    Poziom 15  
    czytałem już ją nie raz :) to czemu jak mam ciśnienie 1,44 to robocze jest 1,25 skoro samo się ustawia??
  • #81
    dino777
    Poziom 25  
    a robiłeś kalibrację na 1.44 na reduktorze?/ czy tylko podniosłęś bez kalibracji??
  • #82
    rustin
    Poziom 15  
    ja nic nie robiłem,tylko jak założyłem gaz na magicach to tak było,wszystko gaziarz robił,potem mi szarpał na wolnych obrotach i wtryski wymienione na hana,jedynie co gaziarz zrobil to zmienił typ wtrysków na keihin i cos mapy poprawił i to nie od razu tylko po 200km i tyle zrobił.
  • #83
    dino777
    Poziom 25  
    no to teraz, podłącz lapka zrób kalibrację i zobaczysz co z tego wyjdzie, masz złe ustawienia w programie do swoich wtryskiwaczy, a z racji tego, że to raczej górna póła to sobie z tym radzą, zmieniając ciśnienie na reduktorze bez kalibracji nic nie wnosisz do ustawień programu, zabezpieczasz się tylko przed klęknięciem reduktora przy bucie w dywanie
  • #84
    rustin
    Poziom 15  
    nic nie bede robił w takim razie z reduktorem i cisnieniem tylko zrobie autokalibracje i dam znac co i jak
  • #85
    dino777
    Poziom 25  
    dokładnie, zacznij od tego jak nic nie było robione i wtedy można dalej działać
  • #86
    rustin
    Poziom 15  
    jest problem zacząłem robić kalibrację i klops najpierw błąd niskie ciśnienie w kolektorze czy jakoś tak 0,6bara a potem za niskie obroty a na koniec za małe dysze :( jak się skonczyło mnożnik tak poleciał do góry że go prawie nie widać. i co teraz???
  • #87
    dino777
    Poziom 25  
    jak jest wpięty wężyk od podciśnienia na reduktorze, powinien być z boku, reduktora zaraz koło regulacji, króciec po zewnętrznej zostaw niepodłączony nigdzie zwieksz ciśnienie na reduktorze i zobacz co będzie, sprawdź podłączenie trójnika pomiarowego, MAP-a
  • #88
    rustin
    Poziom 15  
    masz jakieś foty jak to powinno być podłączone?? tzn jak sprawdzić podłączenie trojnika i mapa?
  • #89
    dino777
    Poziom 25  
    sprawdź czy nie łapie lewego powietrza, czy są opaski, bo rozumiem, ze na reduktorze jest dobrze wpięte?? na MAP-ie masz napisane (+) i (-), chyba kolektor i z trójnika , zobacz czy jest dobrze wpięte
    no i spróbuj zwiększyć ciśnienie jak to wszystko jest dobrze
  • #90
    rustin
    Poziom 15  
    no właśnie nie wiem czy jest dobrze wpięte,opaski dobre nie łapie powietrza