Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozladowany akumulator mazda 323f BA

lukesz27 29 Aug 2010 10:33 7296 15
Relpol
  • #1
    lukesz27
    Level 10  
    Witam. Mam problem odnosnie poboru pradu w mazdzie. Ciagle zostaje rozladowywany akumulator. Pobor pradu to 0,16A. Po badaniu wszystkiego wyszlo mi ze radio pobiera 0,02A(czyli tak jak powinno byc), instalacja gazowa sek. 0,05A, i wychodzi na to ze zegarek 0,09A.Kiedys probowalem go odłączyc i prąd zmalal lecz o ok 0,07A. Po wyjeciu bezpiecznika od oswietlenia i radia (15A) oraz od gazu samochod nie pobiera wogole prądu, czyli autoalarm rowniez odpada...Chcialbym sie dowiedzic jak ograniczyc prad, czy wystarczy odlaczyc zegarek, bo z tego co wiem jeden segment pobiera 3-5mA. A moze pomoze wymiana akumulatora? Jeśli ktoś miał podobny problem prosze o pomoc.
  • Relpol
  • #2
    momik12
    Level 31  
    Zmierz całkowity pobór prądu po zamknięciu auta i napisz.
  • #3
    lukesz27
    Level 10  
    Pobor pradu zmierzylem po zamknieciu auta, i wyszlo ze calkowity pobierany prad to 0,16A. Po włączeniu autoalarmu 0,17-0,18A, ale z autoalarmem jest wszystko w porządku. Chcialbym sie jeszcze dowiedziec czy instalacja gazowa ma pobierac przez caly czas az 50mA?
  • Relpol
  • #4
    momik12
    Level 31  
    Aha te 0.16A to troche za dużo . Zobacz czy lampki gasną łącznie z tą w bagażniku.
  • #5
    lukesz27
    Level 10  
    A moze kolega wie jaki ma byc pobor pradu włąściwy, taki jaki powinien byc w mazdzie? Dziwi mnie ten zegarek, ktory pobiera ok 70mA...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Lamki wszystkie gasną, sprawdzalem, bo gdyby instalacja gazowa nie pobierala pradu i ten zegarek pobor pradu wynioslby ok 0,03A czyli wtedy juz by bylo ok.
  • #6
    momik12
    Level 31  
    Za zaczynam się czepiać poboru gdy przekracza 100mA. Piszesz, że po wyjęciu bezpiecznika od oświetlenia prąd spada więc idź tym tropem.
  • #7
    lukesz27
    Level 10  
    Jeszcze posprawdzam te oswietlenie, ale dosc duzo pobiera zegarek... moze to on jest wiekszą przyczyną... Nie wiesz moze ile taki zegarek powinien pobierac prądu?
  • #8
    lukesz27
    Level 10  
    Jakos udalo mi sie zmniejszyc prad. Pobor pradu byl tak duzy ze wzgledu na zmostkowane radio, ktore mozna bylo wlaczyc bez przekrecania stacyjki (w oryginale powinno byc mozliwe włączenia radia doipiero po przekreceniu stacyjki na stopien ACC), oraz dlatego tez ciagle swiecil zegarek. Radio pozostawilem tak jak bylo, zeby mozna bylo wlaczyc bez przekrecania stacyjki(tym samym pobiera o 0,02A pradu wiecej), a zegarek podswietla sie dopiero po przekreceniu stacyjki. Pobor pradu zmalal o polowe, czyli mazda pobiera teraz 0,08A. Mysle ze teraz bedzie duzo lepiej. Dziekuje koledze za zainteresowanie.
  • #9
    Rafał87xc
    Level 12  
    Miałem podobny problem, radio pioneer podłączone bez stacyjki w stanie wyłączonym pobierało 50mA, co ciekawe po zdjęciu panelu pobierało już 0,9-1mA. Podłączyłem pod stacyjkę (ACC) i teraz pobiera ok 1mA.
    Te 0,08A to chyba jeszcze za dużo już nie pamiętam ile u mnie wyszło ale było to kilka mA z odłączonym alarmem (alarm 25mA). Proponuje radio podpiąć pod stacyjkę, zimą każde ampery się przydadzą ;)
  • #10
    lukesz27
    Level 10  
    Owszem gdybym podłączył pod stacyjke prad zmalalby do 60mA, i radio( w moim przypadku rowniez pioneer) pobieraloby 10mA, czyli pamiec stacji i ustawien radia. Jednak troche uciążliwe jest włączanie radia dopiero po przekreceniu stacyjki. Prąd wiec moglbym ograniczyc maksymalnie do 60mA, gdyz z instalacją gazową nic nie moge zrobic(a jest to duzy pozeracz pradu-50mA), lecz jak narazie akumulator do tej pory trzyma. W pełni się zgadzam z kolegą że w zimie nawet mA sie przydadzą i jesli bedzie sie w zimie rozladowywal to jeszcze te radio podłącze pod stacyjke, ale jak narazie jest dobrze i mam nadzieje ze tak będzie.
  • #11
    Piotr0209
    Level 15  
    Odgrzeje Temat.
    Również mam problem z rozładowywaniem się akumulatora.Dzieje się to przez instalacje sekwencyjną BRC.Gdy odłączę instalacje od klem akumulatora ładowanie pozostaje na poziomie 14.1 gdy tylko podłącze gaz spada na 13.8 i akumulator po nocce jest rozładowany.Zastanawiam się czy wina stoi po stronie alternatora który pod większym obciążeniem nie ładuje czy może po stronie BRC jest jakieś zwarcie??
  • #12
    Piotr0209
    Level 15  
    Witam.
    Założyłem nowy alternator tj. po regeneracji.Niestety dalej jest problem.Tym razem na alternatorze jest 14.3 a na akumulatorze 13.8.Podejrzewam że wina leży po stronie masy/Zastanawiam się czy nie można przeciągnąć dodatkowego odpowiednio grubego przewodu bezpośrednio z masy alternatora do masy akumulatora tak żeby nie bawić się w grzebanie w poszukiwaniu przerwy na starym przewodzie??Nie będzie to jakoś negatywnie wpływało na pozostałe podzespoły np. na regulator napięcia czy alternator??
  • #13
    mczapski
    Level 39  
    Skoro podłączasz bezpośrednio do zacisków akumulatora i uzyskujesz taki objaw to koniecznie zacznij mierzyć prądy. Trochę niedowierzam twoim pomiarom, ponieważ już dawno coś winno się było sfajczyć. Jest też taka ewentualność, że występują marne połączenia na złączach wiązek, bezpiecznikach itp. Niby masy też nie można wykluczyć, ale skoro masz poprawną pracę rozrusznika to chyba nie jest źle. Na mój gust należałoby dokonać przeglądu i pomiarów na instalacji.
  • #14
    Piotr0209
    Level 15  
    Sprawdzałem masę i jest ok.Coś jest nie tak z plusem.Na alternatorze cały czas pokazuje 14.2,a na akumulatorze 13.8.Dziwne jest to ,że jak jest zimny to na zaciskach akumulatora 14.1,gdy się tylko zagrzeje napięcie ładowania spada.Na alternatorze 14.2 bez względu na temperaturę...?
  • #15
    Piotr0209
    Level 15  
    Zrobiłem myk.Przeciągnąłem od alternatora nowy przewód do plusa akumulatora.Napięcie utrzymuje się w granicach 14.1.
    Zastanawiam się jednak czy jest to normalne,że po nagrzaniu auta napięcie ładowania spada z 14.3 na 14.1??
  • #16
    Piotr0209
    Level 15  
    Witam.
    Wszystko się wyjaśniło.Winowajcą za zbyt duży pobór prądu był przekaźnik od alarmu odpowiedzialny za odcięcie zapłonu i centralka BRC,która została podpięta bezpośrednio pod akumulator,a nie tak jak być powinno pod zapłon.