Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia - Problem z czujnikiem światła STOP.

29 Sie 2010 12:50 8520 10
  • Poziom 12  
    Witam!
    Problem jak w temacie. Szczegóły opisuję poniżej. Jakiś czas temu (około 3 tygodni) jadąc w nocy zorientowałem się że nie w mojej Feli nie świecą się światła stopu. Na drugi dzień sprawdziłem automat (czujnik stopu), faktycznie nie działał. Kupiłem drugi automat, niestety mam daleko do najbliższego sklepu Skody i automat nie jest oryginalny. Jest od jakiejś Łady (pewnie Samary), ale niemalże identyczny. Wkręciłem go podłączyłem konektory i światła stopu były. Ale niedawno bo jakieś 5 dni temu zauważyłem że świateł znów nie ma. Na "krótko" (konektor - konektor) świecą się, natomiast po założeniu automatu raz świecą raz nie. A to już zależy od ustawienia konektora. Wsunięty do końca konektor musi być z całą "wsuwką" bardzo delikatnie przegięty na jedną stronę i wtedy działa. Stary automat po ponownym założeniu zaświecił tylko trzy razy. Gdy zmierzyłem miernikiem jego rezystancje wykazało 195 omów, w dodatku był ciepły. Aha, i jeszcze dodam, że prąd płynący przez czujnik jest rzędu 4.46A. Co to może być? To wina automatu czy instalacji? Dodam że bezpiecznik nie był spalony i jest cały czas wporządku. Proszę o porady.



    Stary czujnik : http://allegro.pl/czujnik-stopu-skoda-favorit-felicja-i1171830591.html

    Nowy czujnik (Łada): http://allegro.pl/automat-stopu-lada-i1204922440.html
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Sprawdź same połączenia.
    Czy w złączkach konnectory nie są za bardzo rozgięte.
    Powinny wchodzić z sporym oporem, jak wchodzą luźno to styk jest kiepski, wtedy trzeba wydłubać je z tych plastików i delikatnie przygiąć. Lub wymienić na nowe, ale lutowanie/zaciskanie w pozycji klęcząco-leżącej pod kierownicą nie należy do przyjemnych. :/
    Druga sprawa 195 Ohm to stanowczo za dużo - typowa rezystancja styku Przekaźników to 0.1 Ohm dla przekaźników 1 A , dla 5 A to już tylko 0.05 Ohm
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Zapomniałem dodać że konektory wymieniłem na nowe przy ostatnim wyjmowaniu czujnika, ponieważ również jak kolega pomyślałem że są za luźne. Niestety problem pozostał...
  • Poziom 34  
    A nie można poprostu kupić zamiennik do tego modelu auta a nie kombinować z czujnikami od łady? Masz w okolicy przecież intercars albo nawet w każdym motoryacyjnym dostaniesz ten czujnik do skody i problem masz z głowy!!! 10 minut roboty, bez kombinacji, 30 zł kosztów!
  • Poziom 12  
    Ja rozumiem, pewnie że mogę kupić. Zazwyczaj kupuję w Skoda Części na Przybyszewskiego w Łodzi. Ale! Jeśli kupię i się okaże że jest to samo co było? Kasa pójdzie w błoto, a jak wiadomo 30 złotych drogą nie chodzi. Chciałbym się dowiedzieć jaka może być przyczyna tego że na starym czujniku jest 195 omów, a nowy nie łączy tak jak powinien. Bo być może że to problem z instalacją a nie z samymi czujnikami, nie wiem, dlatego pytam Was.
  • Moderator Samochody
    Jak to co, przypalone styki. Jak nie kupisz porządnego z co najmniej srebrzonymi stykami to nigdy długo nie podziała.
    Masz 3 światła stop? Bo 4.46A to by pasowało tak na 3 żarówki 21W, na 2 to trochę za dużo.
  • Poziom 12  
    Tak, mam 3 światła stopu (jedno na szybie tylnej).
    Poza tym dodam może jeszcze że te automaty gdy są długo w stanie przewodzenia robią się dosyć ciepłe, no ale to chyba normalne przy prądzie rzędu prawie 5A. Czyli rozumiem że mam kupić oryginał i będzie bajka, tak? A czemu ten od Łady również nie działa? Może to być spowodowane tym że on ma prąd znamionowy mniejszy niż ten Skodowski czujnik i również przypaliły się styki?
  • Poziom 34  
    W ładzianie światła stop załączane są przez przekaźnik. W felci bezpośrednio przez włącznik stop przy pedale. Chyba nietrudno porównać wartości prądów przepływających poprzez styki krańcóek obu aut?
  • Poziom 12  
    Aaa widzi kolega, o tym nie pomyślałem... No to faktycznie zrobiłem błąd kupując ten od Łady. No nic, jutro podjade do sklepu, kupie i napisze Wam jak się to sprawuje i czy jest wporządku. Dzięki za dotychczasowe porady.
  • Poziom 23  
    Kup czeski i powinien dzialac ok .Z zewnatrz nie wyglada jakos okazale ale dziala bez problemow.
  • Poziom 12  
    Kupiłem, wymieniłem i działa bardzo dobrze. Dziękuję za porady. Zamykam temat.