Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić coś takiego? Czego potrzeba? [centralka do bramy]

29 Sie 2010 13:09 3486 2
  • Poziom 9  
    Witajcie,

Mam nadzieję, że piszę ten post w odpowiednim dziale.
    Od razu się przyznaję, że jestem kompletnym laikiem w sprawach automatyki :)

Mój znajomy kupił dom i ma zdalnie sterowaną bramę z napędem domowej roboty.
    Chciałbym sobie też zrobić coś takiego, ale nie wiem czego mi dokładnie potrzeba do wykonania takiej instalacji.

Wygląda to w ten sposób, że do napędzania bramy jest wykorzystany silnik od wycieraczek ze Stara 200. Na słupku znajduje się kierunkowskaz od Stara 200 (jako lampka ostrzegawcza). Na szynie bramy znajdują się dwa magnesy (na początku i na końcu szyny) i w skrzynce przy silniku wbudowany jest czujnik od którego odchodzą dwa przewody do centralki sterującej. Przewody od silnika i od kierunkowskazu także biegną do tej centralki (przerywacz od kierunkowskazu jest w centralce). Do centralki jest poprowadzone napięcie 230V przez przetwornice na 24V.

Brama działa w ten sposób, że na pilocie jest wykorzystany tylko 1 przycisk. Po jego wciśnięciu brama się zasuwa. Gdy do czujnika dotrze magnes, silnik się wyłącza i brama staje. Po ponownym wciśnięciu guzika, silnik rusza w przeciwnym kierunku aż napotka na drugi magnes i silnik się wyłączy, a przy ponownym uruchomieniu ruszy w przeciwnym kierunku.
    Jeżeli "w połowie bramy" wciśniemy przycisk - brama się zatrzyma, a po ponownym wciśnięciu zacznie się przemieszczać w drugą stronę. (można otworzyć na 50 cm i zamknąć z powrotem).

Całość wygląda tak jak na załączonym schemacie.

Jak zrobić coś takiego? Czego potrzeba? [centralka do bramy]

Moje pytanie: Jak zrobić coś takiego i co jest do tego potrzebne?
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom