Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala Panasonic KX-TD1232CE - brak sygnału dzwonienia

13 Wrz 2004 09:58 6272 27
  • Poziom 11  
    Kolega ma problem z tą centralą . Na karcie ISDN nie podstawia sygnalu dzwonienia ( ja do niej dzwonie i nie mam sygnału wołania ) po chwili zgłasza się abonent. Może ktoś potrafi pomóc.
  • Spec od central telefonicznych
    Spróbować zrobić reset centrali. Czy problem jest od początku zainstalowania ISDN!!!!
  • Poziom 11  
    Problem jest od początku , czyli od uruchomienia DDI. Reset był robiony i nie pomaga
  • Spec od central telefonicznych
    jaki jest isdn - rozszerzony czy zwykły
  • Poziom 33  
    ja mialem taki sam problem ale z traktem PRA ale to byla wina operatora ktory niepodstawial sygnalu akustycznego jaka masz wersje oprogramowania centrali? ... a moze cos kombinowanie z ustawien network type parametr 112 ....
  • Poziom 11  
    Centrala ma program P241 L
  • Poziom 11  
    Płyta KX - t 286 6 portów ISDN, Mogą być wewnętrzne lub zewnętrzne
  • Spec od central telefonicznych
    Jak możesz to sciągnij program i podeslij plik. Zobacze jak masz skonfigurowaną centralę. Napisz też dokładną konfiguracje centrali (ile kart dodatkowych i jakie)
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich.
    To może ja odpowiem "osobiście".
    Centrala KX-TD1232CE wersja ROM-u P241L
    2x karta 16EXT (KX-TD174)
    1x karta 6 ISDN(KX-TD286)
    -------------------------------------------------------
    ISDN
    2 linie EXT - wolne
    1 linia CO - dostęp DDI z centrali sąsiedzkiej
    3 linie CO - numery miejskie

    Bazy aktualnie nie mam zgranej, ale całość (oprócz DDI) działa prawidłowo.
    Na lini DDI wyjście jest OK - chociaż jak by było można to bym chętnie podstawił "drugi" sygnał zgłoszenia po zajęciu translacji, bo jest to łącze typowo "międzycentralowe" - bez sygnalizacji "akustycznej"
    To jednak nie jest takim problemem jak brak sygnału zwrotnego dzwonienia przy połączeniu z moją centralą przez DDI.
    Połączenie z centrali "sąsiedzkiej" przez DDI realizowane jest prawidłowo , ale abonent dzwoniący nie ma sygnału zwrotnego tylko ciszę i naogół się rozłącza - telefon u mnie dzwoni i po podniesieniu słuchawki można prowadzić rozmowe. Tamta centrala nie podstawia żadnych sygnałów - musi to zrobić moja.
    Mam program na PC do programowania centrali ver 4.08b2,ale najwyższy obsługiwany przez niego ROM centrali to P241H. Nie wiem jakie są różnice w ROM-ach, ale mogę pewnych funkcji nie widzieć.
    Nie mam też dokłądnego opisu "Additional Function" - sporo jest opisane w helpie programu, ale nie wiem czy to się zgadza. Ostatnio zmieniałem "na próbe" parametry, które podobno są nieużywane i centrala zaczeła mi wypisywać komunikaty po grecku (chyba) :) , może za sygnały odpowiada taki właśnie parametr.

    Może ktoś ma jakiś dokładniejszy (kompletny) opis tych opcji, lub nowszy program - do tej wersji ROM-u.
  • Spec od central telefonicznych
    czyli jak rozumiem z tego opisu jesteś zsieciowany z inną centralą abonęncką po trakcie ISDN !!!! 8O
  • Specjalista od telefonów
    Sieciowanie to zupełnie co innego. A tu jest, jak domyślam się z opisu, zwykłe wykorzystnie wewnętrznego ISDN centrali sąsiedzkiej.
    1. Jakiego typu jest to centrala?
    2. To centrala nadrzędna (ta, która 'wystawia' linie jako swoje wewnętrzne) generuje wszystkie tony i sygnały akustyczne.
    3. W centrali sąsiedzkiej należy poszukać odpowiednika Pansonic'owej funkcji 'progress tone' w opisie wewnętrznego ISDN.
    4. Relacja Panasonic(CO,DDI)<->Panasonic(EXT,DDI) KX-TD1232 działa bez zarzutu.
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Sieciowanie to zupełnie co innego. A tu jest, jak domyślam się z opisu, zwykłe wykorzystnie wewnętrznego ISDN centrali sąsiedzkiej.

    No nie do końca.
    Dokładnie jest to cała sieć cyfrowa oparta na Routerach, które oprócz sieci komputerowej łączą także centrale.
    Cytat:
    To centrala nadrzędna (ta, która 'wystawia' linie jako swoje wewnętrzne) generuje wszystkie tony i sygnały akustyczne.

    No niby tak, ale w drugiej centrali (centralach) może być też translacja - połączenia dokonuje sieć, która niestety nie ma możliwości podstawiania sygnałów.
    W połączeniu w drugą strone sygnały dostaje z centrali do której dzwonię i u mnie musi być tak samo.
    Reasumując - przy połączeniu do mojej centrali przez DDI to moja centrala musi podstawić sygnał zwrotny - innej możliwości nie ma - pytanie czy to potrafi ?
  • Specjalista od telefonów
    Wprawdzie wątek ten odbiega powoli od sedna problemu, ale podam interpretację sieciowania, która powinna wyczerpać wątpliwości (może się ktoś nie zgodzić, ale już nie kontynuujmy):
    1. Aby centrale były zsieciowane powinny korzytać z odpowiedniego do tego celu protokołu np. QSIG. I nie chodzi tu metodę łączenia: miedź, światłowód, radio, modemy czy routery, ale sposób pracy - tworzą pewien system.
    2. Centrale powinny być na tym samym poziomie usług - te same usługi powinny być wykonywane w ten sam sposób, czyli jeśli dzwonię pod numer wewnętrzny to system 'wie', w której centrali jest ten numer i co musi zrobić to połączyć rozmowę. Inaczej jest natomiast przy połaczeniu CO<->EXT: z jednej aby zadzwonić na drugą wybieramy tylko numer (DDI wewnętrzny), natomiast z drugiej na pierwszą '9'(miasto) i numer wewnętrzny w drugiej. (a już strach pomyśleć o przełączaniu rozmów między centralami)

    Odnośnie sygnału zgłoszenia, to podtrzymuję, że centrala nadrzędna generuje tony i sygnały w linię. To ona kontroluje stan połączenia i do czasu odbioru rozmowy kanał rozmówny jest zamknięty (nic nie 'wyjdzie na świat' od strony odbiorcy). Poza tym, jeśli np. pod wewnętrznym ISDN będzie telefon z obsługą DDI/MSN (a nie centrala KX-TD1232) to przecież on nie wystawi sygnału wolny lub zajęty.
  • Poziom 33  
    KAT10 napisał:
    Wprawdzie wątek ten odbiega powoli od sedna problemu, ale podam interpretację sieciowania, która powinna wyczerpać wątpliwości (może się ktoś nie zgodzić, ale już nie kontynuujmy):
    1. Aby centrale były zsieciowane powinny korzytać z odpowiedniego do tego celu protokołu np. QSIG. I nie chodzi tu metodę łączenia: miedź, światłowód, radio, modemy czy routery, ale sposób pracy - tworzą pewien system.
    2. Centrale powinny być na tym samym poziomie usług - te same usługi powinny być wykonywane w ten sam sposób, czyli jeśli dzwonię pod numer wewnętrzny to system 'wie', w której centrali jest ten numer i co musi zrobić to połączyć rozmowę. Inaczej jest natomiast przy połaczeniu CO<->EXT: z jednej aby zadzwonić na drugą wybieramy tylko numer (DDI wewnętrzny), natomiast z drugiej na pierwszą '9'(miasto) i numer wewnętrzny w drugiej. (a już strach pomyśleć o przełączaniu rozmów między centralami)

    Odnośnie sygnału zgłoszenia, to podtrzymuję, że centrala nadrzędna generuje tony i sygnały w linię. To ona kontroluje stan połączenia i do czasu odbioru rozmowy kanał rozmówny jest zamknięty (nic nie 'wyjdzie na świat' od strony odbiorcy). Poza tym, jeśli np. pod wewnętrznym ISDN będzie telefon z obsługą DDI/MSN (a nie centrala KX-TD1232) to przecież on nie wystawi sygnału wolny lub zajęty.


    Witam
    Mała uwaga. W sygnalizacji QSIG nie ma problemu z przełączaniem rozmów pomiędzy centralami. Sygnał np. wołania jest podawany z centrali docelowej. Kanał akustyczny jest otwarty. Tym się różni sygnalizacja QSIG (wykorzystywana do łączenia central w resorcie) od typowej sygnalizacji DSS w połączeniach w Tepsie. W DSS-1 na styku S-0 można podać sygnał zgłoszenia lub zapowiedz z centrali docelowej. Na trakcie nie.
    Pozdrawiam.
    :)
  • Specjalista od telefonów
    Właśnie o tym pisałem (fakt, może trochę niezrozumiale)
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Witam
    Mała uwaga. W sygnalizacji QSIG nie ma problemu z przełączaniem rozmów pomiędzy centralami. Sygnał np. wołania jest podawany z centrali docelowej. Kanał akustyczny jest otwarty. Tym się różni sygnalizacja QSIG (wykorzystywana do łączenia central w resorcie) od typowej sygnalizacji DSS w połączeniach w Tepsie. W DSS-1 na styku S-0 można podać sygnał zgłoszenia lub zapowiedz z centrali docelowej

    No u mnie właśnie tak to wygląda i potrzebuje ten sygnał podstawić w centrali docelowej czyli u mnie.
    Pomijając wszystkie inne kwestje - czy w Panasonicu jest to możliwe czy nie ?
  • Poziom 33  
    z tego co ja wiem to panasonic jako centrala podrzedna , ktora odbiera polaczenia z centrali nadrzednej czyto po DDI czy po PRA sama niemoze podstawic sygnalu akustycznego to jest zalezne tylko od centrali nadrzednej.... alez mogem sie mylic....a saper myli sie tylko raz ;)
  • Poziom 33  
    roberto123 napisał:
    Cytat:
    Witam
    Mała uwaga. W sygnalizacji QSIG nie ma problemu z przełączaniem rozmów pomiędzy centralami. Sygnał np. wołania jest podawany z centrali docelowej. Kanał akustyczny jest otwarty. Tym się różni sygnalizacja QSIG (wykorzystywana do łączenia central w resorcie) od typowej sygnalizacji DSS w połączeniach w Tepsie. W DSS-1 na styku S-0 można podać sygnał zgłoszenia lub zapowiedz z centrali docelowej

    No u mnie właśnie tak to wygląda i potrzebuje ten sygnał podstawić w centrali docelowej czyli u mnie.
    Pomijając wszystkie inne kwestje - czy w Panasonicu jest to możliwe czy nie ?

    Witam.
    Z tego, co zrozumiałem to masz podłączoną centralę do sieci resortowej zbudowanej na Routerach. Aby pracować z sygnalizacją QSIG musisz mieć taką sygnalizację załadowaną na styku ISDN współpracującym z Routerem. Nie wiem czy Panasonic taką sygnalizację posiada, tym bardziej, że musisz mieć normalną sygnalizację na styku współpracującym z miastem. Na pewno takie rozwiązanie działa na polskich centralach, jak Slican CCA2720 i na DGT. Dlatego Panasonica omijam z daleka.
    Pozdrawiam.
    :)
  • Specjalista od telefonów
    KX-TD1232 nie realizuje (i nie zrealizuje) QSIG - to model schyłkowy. Wszyskie nowe (modele od ubiegłego roku) centrale Panasonic można sieciować po QSIG.
    Ja z kolei omijam z daleka producentów, którzych działanie opiera się na kopiowaniu i podrabianu cudzych rozwiązań
  • Poziom 11  
    No tak se myśle,że sygnalizacja jaka by nie była to raczej działa prawidłowo.
    Wszystko - wybieranie numerów, identyfikacja ,i inne dane o polaczeniu przesyłane są prawidłowo w obydwie strony.
    Brak jest tylko tego nieszczęsnego sygnału zwrotnego(audio).

    Jak ta centrala nie może go podstawić to trudno-wszystko bedzie musiało łączyć awizo.
    W każdym razie dzięki za chęć pomocy.

    P.S. Wprawdzie to już nie istotne, ale jesli to centrala nadrzędna powinna wystawić sygnały zwrotne to czy możną ustawić Panasonica by była taką centralą nadrzędną i po ISDN zrobić DDI w drugą stronę ??????
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam!
    Czy dostępna jest na forum instrukcja do centrali Panasonica KX-TD1232CE?
    Potrzebuje komendę resetującą ustawienia linii. Chodzi o to ze z telefonu podłączonego do tej centrali nie można wykonywać połączeń wychodzących a jedynie odbierać połączania.
  • Poziom 12  
    Kolego marsek ta instrukcja jest dostępna na portalu elektroda.pl. Sam ją z niego pobierałem.
  • Poziom 33  
    Kolego eryk100 , odgrzałeś starego kotleta ...... ( nikt nie czekałby 3 lata na twoją odpowiedz ) ....
  • Poziom 12  
    Ups... rzeczywiście nie popatrzyłem na datę...
  • Poziom 10  
    Witam,
    Bardzo proszę o pomoc w konfiguracji centrali KX-TD1232 w wersji P271H.
    Otoż operator na linii PRI nie podstawia zwrotnego sygnału wywołania i twierdzi że na ten moment nie jest to możliwe. Proponuje jednocześnie abym sam wystawił w centrali ten sygnał. Na ten moment sytuacja jest taka, że osoby dzwoniace na numery zewnętrzne słyszą ciszę i od razu zgłasza się jeden z wewnętrznych abonentów. Czy centrala panasonica w wymienionej wersji może wystawić sygnał dzwonienia? Jeśli tak, bardzo proszę o pomoc w ustawieniu tej funcji.
  • Poziom 33  
    Centrala ta nie podstawia akustyki tylko operator miałem pary razy taką sytuację ... więc ścigaj operatora , jesteś w czarnej d ....... jaki to operator ? MNI ?
  • Poziom 12  
    Ja miałem podobną sytuację w pracy. Nie słychać było sygnału wołania (przerywany wolny) i sygnału gotowości centrali (ciągły) i od razu zgłaszał się abonent wywoływany. ciekawostka sytuacja miała miejsce tylko na dwóch portach tej centrali które były akurat podłączone do jednej z karty rozszerzeń (nie pamiętam teraz czy 8 EXT czy 16 SLC). Zgłosiłem osobie która walczyła z konfiguracją centrali i po jakimś czasie problem zniknął.