Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort mk7 1.6 16v - falujące obroty.

maly_1702 29 Sie 2010 21:02 15481 14
  • #1 29 Sie 2010 21:02
    maly_1702
    Poziom 2  

    Witam. Posiadam samochód marki Ford Escort 1.6, 16v. Wymieniałem silnik. Samochód był by całkowicie sprawny gdyby nie mały problem. Problem polega na tym, że silnik gdy się nagrzeje, to przy zmianie biegów bądź przy zrzuceniu na "luz" zaczynają falować obroty i samochód czasem gaśnie. Co mogłoby być przyczyną tej małej usterki? Z góry dziękuję. :D

  • #2 30 Sie 2010 11:00
    Scalak5
    Poziom 22  

    Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.

  • #3 30 Sie 2010 18:48
    maly_1702
    Poziom 2  

    Scalak5 napisał:
    lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
    -gdzie mogę znaleźć ten dolot i co z tymi przewodami może być nie tak ?

  • #4 30 Sie 2010 18:57
    Scalak5
    Poziom 22  

    Kolektor dolotowy od strony grodzi wchodzi wężyk gumowy/następnie idzie prawą stroną i pod cewką łączy się z metalową rurką idącą do zaworka skrzyni korbowej.
    Lubi parcieć i pękać

  • #5 31 Sie 2010 16:25
    mirekgnd
    Poziom 17  

    Witam.
    Wężyk jest niewidoczny z góry. Niekiedy po zdjęciu kolektora dolotowego widać jego uszkodzenie. Za przerwanie tego przewodu jest winien cybant który wcina się w rurkę.
    Pozdrawiam

  • #6 31 Sie 2010 20:51
    maly_1702
    Poziom 2  

    Wielkie dzięki. :D Będę szukać, jak znajdę dam znać czy się udało naprawić :D

  • #7 30 Cze 2011 22:55
    Leo'N
    Poziom 9  

    w przypadku falowania obrotow zazwyczaj odpowiedzialne jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, pod cewka znajduje sie kolanko ktore bardzo czesto pęka... jednak w przypadku mojego silnika falowanie wystepowalo tylko na zimnym silniku gdy sie zagrzal nie bylo problemów.. proponuje sprawdzic przeplywomierz powietrza odpiecie wtyczki i odpalenie silnika spowoduje przjescie w tryb awaryjny jezeli przestanie gasnac to przeplywomierz do wymiany

  • #8 30 Cze 2011 23:00
    1078231
    Usunięty  
  • #9 30 Cze 2011 23:33
    patryk3444
    Poziom 20  

    Tak to prawda może być nieszczelność w układzie dolotowym .Sprawdź też czujnik temp

  • #10 01 Lip 2011 00:20
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    pryśnij plakiem po kolektorze dolotowym i obserwuj czy zmieniają
    się obroty to prosta metoda na znalezienie nieszczelności

  • #11 26 Lip 2011 20:44
    Adam Smużyński
    Poziom 15  

    Miałem identycznie w escorcie '96 z silnikiem 1,4 pełny wtrysk. Walczyłem chyba 3 tygodnie i w końcu zaprowadziłem do fachowca który pracował w Fordzie. Zrobił, choć już miałem wszystko sprawdzone i inne warsztaty poległy. Sprawa jest prosta - wymiana świec i przewodów oraz zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową. To takie coś na wierzchu przy kolektorze dolotowym (po lewej) - wygląda trochę jak puszka od pasty do butów, ale większe, czarne plastykowe z napisem Ford na wierzchu. Od boku jedna rurka i chyba 2 od spodu dochodzą. Po wymianie i podłączeniu kompa i jakimś tam ustawieniu musiałem jeździć jakieś 30-km na benzynie (auto jest zagazowane LPG), ale teraz śmiga tak jak kiedyś i obroty idealne... Najdroższy jest ten zawór - 170zł z przesyłką bo niema zamiennika, czyli tylko oryginał, a fachowiec powiedział, że używanego nie warto, bo po jakimś krótkim czasie i tak padnie. Ponoć od oparów olejów itd coś w środku "gnije" czyli podejrzewam, że jest jakiś gumowy element który się częściowo rozpuszcza czy coś i nie działa jak trzeba. Jeszcze jedno - dużo piszecie o restarcie komputera przez odpięcie akumulatora i później o "adaptacji przepustnicy" - nie w escortach od '95 i wyżej. W tych starszych modelach tylko to było potrzebne...

  • #12 29 Kwi 2012 19:26
    ecteam
    Poziom 2  

    Ile ja się nawalczyłem z obrotami.
    podmieniałem krokowca, podmieniałem odpowietrzenie skrzyni korbowej, sprawdzałem cały dolot...
    ...i kiedy juz wydawało mi się ze to jest to, cos mojego escorta z silnikiem zeteca pokręciło i znowu ciśnienie rosło- te w moich żyłach.
    moze komuś pomoze informacja.
    u mnie sprawę gmatwał REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA. do kolektora ssacego dochodzi rurka. tą rurką dostawało się paliwo do dolotu. co ciekawe nie zawsze ono tamtędy płyneło...i raz było dobrze by za chwilę sie pieprzyć.
    podmieniłem listwe z regulatorem i mam spokój. obroty nie wariują...az miło jechać.

    Moderowany przez Błażej:

    OBOWIĄZKOWO pokaż mi tego "krokowca" w tym silniku!

  • #13 03 Maj 2012 20:44
    ecteam
    Poziom 2  

    Ford Escort mk7 1.6 16v - falujące obroty.[/img]

    zawór bocznikowy zwany potocznie "krokowcem" geniuszu moderatorze.



    Moderowany przez zeimp:

    No i za złośliwe i prześmiewcze teksty w stosunku do moderatora, na dodatek nie mając wiedzy w temacie i udzielania fałszywych porad - BAN!
    Podstawa:
    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • #14 03 Maj 2012 20:55
    Scalak5
    Poziom 22  

    Zawór bocznikowy a silnik krokowy to nie to samo .
    Zasada działania jest też inna.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME