Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TespolTespol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AL700 wyprowadzenia, schematy.

firdy 10 Lip 2009 17:27 61104 48
  • #31
    bolonski
    Poziom 10  
    Witam!

    Mam problem z podłączeniem AL-700, dostałem od poprzedniego właściciela samochodu nielada zagadkę. Guzik ten z diodką oryginalny AUTRONIC nie działa, pali się tylko diodka, która pracuje prawidłowo.
    Włączam i wyłączam gaz za pomocą heblowego przełącznika, który odcina zasilanie centralki, rozłącza +12 przy akumulatorze. Wygląda to tak:
    -rozłączam, włączam, dodaje gazu - gaz się włącza,
    -rozłączam - gaz się wyłącza
    -włączam - nic się nie dzieje
    -rozłączam włączam dodaje gazu - gaz się włącza.

    Chciałem zrobić sobie przełącznik taki jak jest normalnie w Autotronicu, tylko teraz nie wiem jak to zrobić, próbowałem tak:
    -odłączam przełącznik hebelkowy, łącze kabelki, czyli prąd do centralki dochodzi non stop,
    -podłączam kabelek brązowy na schemacie oznaczony: 12. WE /Przycisk trybu pracy - stanem L wybór "benzyna", ponownie L "automat" sygnał jest podciągnięty do +5V
    łącze go z masą 12V i co dalej?
    Sprawdzałem miernikiem kiedy gaz jest włączony na brązowym kabelku jest 5V.

    Proszę o pomoc, z góry dzięki ;)
  • TespolTespol
  • #32
    bolonski
    Poziom 10  
    nie wiem czy dobrze rozumiem, przełącznik działa tak że gdy chcemy zmienić tryb pracy to łączymy kabelek brązowy przez opornik z masą? wtedy to jest ten stan L?
  • #33
    sn0
    Poziom 10  
    Witam żeby nie zakładać nowego wątku to dokleje się tuj. Mam problem z instalacja AL700 wygląda to tak że jak samochód postoi (kilka godzin 6-8 albo więcej) to na początku jazdy jakieś 10-15 km gaz się nie włącza ( poprostu miga lampa) poźniej zaczyna się włączanie czyli załącza sie i odrazu wyłącza (szarpiąc przy okazji samochodem) i zaczyna migac ze się załączy znów i tak przez kolejne jakieś 5km jest włączanie i wyłączanie. J ak już się dobrze rozgrzeje to działa bez zażutów. Gaziarz na początku wywalił całkiem silnik rookowy i wstawił srubę, nic to nie dało później zmieniłem (za jego radą) cały sterownik na nowy i dalej to samo później wymienił silnik krokowy i dalej bez zmian.

    Teraz powiedział że jedyne co mu przychodzi do głowy to to że sygnał z cewki jest za słaby (na paliwie jest wszystko ok) i że źle odczytuje obroty (faktycznie jest tak że jak jest zimy to mimo że silnik chodzi normalnie sterownik podłączony do komputera pokazuje spadki obrotów do 500)

    Pytanie moje jest takie czy jeżeli wymiana cewki (na początek chce wypożyczyć u elektryka i sprawdzic) nie pomoże to czy jest możliwość żeby jakoś inaczej ten sygnał odczytywał. Może wymiana któregoś z zaznaczonych na rysunku oporników albo tego tranzystora za nimi?
    https://obrazki.elektroda.pl/88_1258627333.jpg
  • TespolTespol
  • #34
    venavr
    Poziom 2  
    A ja się też podepnę, tylko , że mój problem polega na tym, że mam sterowanie 1 przycisk i 1 dioda docelowo powinien mi przełączyć na gaz jak silnik ma ok90 stC a jest tak, że już dawno osiągnie temperaturę a cały czas jedzie jeszcze na benzynie:( , w tym czase dioda mruga wolno, jak nacisne przycisk to gaśnie i po ponownym wcisnieciu przycisku zgłasza gotowosc przelaczenia sie powyzej 2000 obr na gaz ale mimo tego nie przerzuca dopiero jak zgasze silnik i odpale wtedy przerzuca juz na gaz po przekroczeniu 2000obr. Moze wiecie jakie kabelki wypuscic zeby zrobic sobie stycznik sztywnego wlaczania na gaz albo zastąpić przełącznik na jakiś dający pełną kontrolę jak w instalacjach 1 gen:) bo jest to bardzo irytujace. pozdrawiam.
    Dodam, że posiadam centrale landi renzo lambda control A/1-V05-ER + Protec digital w Peugeot 306 1.4 wielopunktowy wtrysk + przycisk (prymityw) 1 zółta dioda 1 stycznik w kwadracie ok 2 x 2 cm .
  • #35
    york2006
    Poziom 12  
    to i ja pozwolę sobie się podpiąć.Panowie, szybkie konkretne pytanko :
    rzecz tyczy się podłączenia AL-700 ale nie tu jest problem, a mianowicie gdzie mogę podłączyć sygnał prędkości obrotowej, w przypadku silnika w którym są 4 cewki (na każdą świecę osobna), ale żeby nie było zbyt łatwo, dodam że jest to silnik 1.6 Twin Spark (znaczy się po dwie świece na cylinder)

    czy mogę podpiąć pod cewkę pierwszej świecy ( jeśli tak to w który kabel)
    czy może atakować czujnik halla?
    ewentualnie inne propozycje

    bardzo proszę o jakieś sugestie, bo akurat szykuje się wolny weekend i być może coś by jeszcze z tego było...

    pozdrawiam
  • #36
    shuber
    Poziom 10  
    sn0 napisał:
    Witam żeby nie zakładać nowego wątku to dokleje się tuj. Mam problem z instalacja AL700 wygląda to tak że jak samochód postoi (kilka godzin 6-8 albo więcej) to na początku jazdy jakieś 10-15 km gaz się nie włącza ( poprostu miga lampa) poźniej zaczyna się włączanie czyli załącza sie i odrazu wyłącza (szarpiąc przy okazji samochodem) i zaczyna migac ze się załączy znów i tak przez kolejne jakieś 5km jest włączanie i wyłączanie. J ak już się dobrze rozgrzeje to działa bez zażutów. Gaziarz na początku wywalił całkiem silnik rookowy i wstawił srubę, nic to nie dało później zmieniłem (za jego radą) cały sterownik na nowy i dalej to samo później wymienił silnik krokowy i dalej bez zmian.

    Teraz powiedział że jedyne co mu przychodzi do głowy to to że sygnał z cewki jest za słaby (na paliwie jest wszystko ok) i że źle odczytuje obroty (faktycznie jest tak że jak jest zimy to mimo że silnik chodzi normalnie sterownik podłączony do komputera pokazuje spadki obrotów do 500)

    Pytanie moje jest takie czy jeżeli wymiana cewki (na początek chce wypożyczyć u elektryka i sprawdzic) nie pomoże to czy jest możliwość żeby jakoś inaczej ten sygnał odczytywał. Może wymiana któregoś z zaznaczonych na rysunku oporników albo tego tranzystora za nimi?
    https://obrazki.elektroda.pl/88_1258627333.jpg



    Miałem ten sam problem. Sprawdziłem i poprawiałem dokładnie styki i podłączenia masy i okazało się, że nie było odpowiedniego styku z akumulatorem na klemie (wizualnie było OK znalazłem to dopiero za 3 razem). Problem ustąpił i jest dobrze
  • #37
    sn0
    Poziom 10  
    No właśnie zauważyłem kolejną ciekawostkę a mianowicie jak wyłączę światła podczas jazdy to gaz działa prawidłowo? Wiem że przy włączonym silniku to nie powinno mieć teoretycznie znaczenia ale może jak dam akumulator który ma większą moc to coś pomoże? bo styki przy cewce wyglądają ok i wygląda to tak że od cewki wychodzi biały kabelek i po 10cm jest rozgałęziony na 2 ten do silnika (czy na odwrót od komputera który podaje sygnał na cewkę nie wiem dokładnie w którą to stronę) i brązowy do sterownika LPG.
  • #38
    mkos1
    Poziom 29  
    sn0 napisał:
    No właśnie zauważyłem kolejną ciekawostkę a mianowicie jak wyłączę światła podczas jazdy to gaz działa prawidłowo? ...

    Zmierz napięcie zasilania sterownika gazu a wówczas może jakieś wnioski same się nasuną.
  • #39
    sn0
    Poziom 10  
    No właśnie chodzi że sygnał z cewki który trafia na sterownik jest za słaby i sterownik myśli że nie ma żadnych obrotów tzn silnik pracuje równo ok 2000 a on pokazuje różnie w tym czasami 0 tylko moje pytanie czy akumulator większej mocy ma tu jakieś znaczenie? czy całe napięcie w momencie gdy silnik pracuje jest z alternatora?
  • #40
    mkos1
    Poziom 29  
    A dzieje się tak zarówno na Pb jak i LPG?
    Większy akumulator raczej niewiele coś pomoże - ważne aby ten co jest był sprawny.
  • #41
    sn0
    Poziom 10  
    Nie no jak się już łaskawie przełączy na LPG to potem działa ok ale to trzeba sporo przejechać (kilkanaście km a jak jest bardzo zimno to wcale sie nie przełącza) czyli wychodzi na to ze akumulator się podładowuje i dopiero po jakimś czasie jest na tyle naładowany ze podaje wystarczająco duże napięcie żeby sterownik LPG działał dobrze. Czyli mam rozumieć że wymiana akumulatora? ten któru mam ma rok ale był kilka razy rozładowany do końca bo zostawiłem samochód na światłach, to mogło go trochę popsuć.
  • #42
    hary94
    Poziom 10  
    Przejde do rzeczy, moge sie dowiedziec jaki jest patrent generalnie na podlaczenie laptopa do instalacji AL-700? jak wyglada schemat kabla... albo czy moze idzie to kupic? Mam juz serdecznie dosyc wszystkich magikow od regulacji gazu kazdy ma jakies inne spostrzezenia, wiec chcialem poradzic sie, sam po-ekspeymentowac i zobaczyc co u mnie w trawie piszczy, mam Lagune 1997 2.0 8v i wieczny problem z odpalaniem i plywajacymi obrotami, mysle ze probami i bledami dojde do ladu o co w tym chodzi jak to wyregulowac odpowiednio. Z gory dziekuje za odp pozdrawiam Artur,
  • #43
    markon
    Poziom 10  
    Podepnę się pod temat ja mam sterowanie AC 9100 ale przycisk raczej od 7100 bo z 3 przewodami czy ktoś może mi powiedzieć jak pod AC 9100 podłączyć centralkę np typu STAG 2 zależy mi na opcji I 0 II bo w przycisku nie mam opcji awaryjnego odpalania na lpg czy może jest możliwe podpięcie całego sterowania STAG pod instalacje Bedini link do mojego opisu Link
  • #44
    sn0
    Poziom 10  
    Witam. Dwa miesiące jeździłem w zasadzie tylko na benzynie ale drogo mnie to wychodzi więc się w końcu za to wezmę. Gaz znów zaczął działac w cieplejsze dni jutro chciałbym to zrobić w końcu. Znajomy powiedział mi że można podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Mam w związku z tym dwa pytanie czy ten kabelek który obecnie podaje zasilanie odpiuąć czy zostawić i tylko doczepić do niego kabelek bezpośrednio z akumulatora i czy nie powinienem przypadkiem na tym kabelku dać jakiegoś bezpiecznika jak tak to jaki to powinien byc bezpiecznik?
  • #45
    markon
    Poziom 10  
    ja robię dziennie 100km i co 3 dni muszę zalać do pełna LPG i co miesiąc za 150zł PB troszkę mnie to za dużo wynosi
  • #46
    borik
    Poziom 10  
    Witam
    Żeby nie zaśmiecać forum odświeżę stary temat. Otóż mam problem ze sterownikiem autronic al-700 tzn. Odpalam auto na paliwie i po dodaniu gazu przełącza na gaz. Jednak jak ostatnio zauważyłem sterownik nie odcina paliwa. Odłączyłem przewody od elektrozaworów a auto dalej chodzi. Po odłączeniu przekaźnika pompy paliwa samochód ma więcej mocy więc pewnie na gazie zalewa bo dostaje podwójną dawkę. Który przewód jest odpowiedzialny za odcięcie paliwa i w jaki sposób odcina paliwo? Odłącza pompę, czy wtryski? Samochód kupiłem 2 tyg temu instalacja 2 generacji Vectra B 2.0 16V. Na wyjętym przekaźniku pompy paliwa po odłączeniu kabla od elektrozaworu na reduktorze auto gaśnie czyli ok. Gazownik u nas ma bardzo odległe terminy poza tym wolałbym sam zdiagnozować usterkę. Proszę o jakieś rady.

    POZDRAWIAM
  • #47
    mkos1
    Poziom 29  
    borik - ze sterownika jest jedno wyjście (niebieski kabel) do załączania elektrozaworu od gazu.
    Na tym samym przewodzie zazwyczaj dołącza się jeszcze przekaźnik, który po podaniu napięcia odłącza zasilanie do wtryskiwaczy benzyny (styki normalnie zwarte przekaźnika).
    Sprawdź czy ten przekaźnik pracuje i czy faktycznie rozłącza zasilanie wtrysków.
  • #48
    borik
    Poziom 10  
    Czyli jeśli dobrze rozumiem podczas pracy na gazie nie powinno być napięcia na wtryskach? Jeśli na wtryskach nie będzie napięcia a mimo to będzie lać paliwo to pewnie wtryski leją? Czy jeśli ten przekaźnik padł to nie rozłącza wtrysków?
  • #49
    mkos1
    Poziom 29  
    Przy pracy na gazie zasilanie powinno być odłączone.
    Szybciej przekaźnik nie rozłącza zasilania wtryskiwaczy niż miałyby one lać benzyną.

    W niektórych autkach robiło się taki "myk", że równolegle ze stykami przekaźnika rozłączającego zasilanie wtryskiwaczy włączało się rezystor (gdzieś w granicach ok 15-33ohm) aby oszukać ECU, że wtryskiwacze nie są odłączone. Wówczas podczas pomiaru jednak napięcie jakieś się zmierzy.
    Ale nie wiem czy twoje autko tego wymaga.
    Zresztą wróżką nie jestem i nie wiem co masz u siebie pod maska autka zamontowane.