Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie centralnego zamka pilotem alarmu Renault Scenic

Zbyszek39 30 Sie 2010 08:05 7894 11
  • #1 30 Sie 2010 08:05
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!
    Zamontowałem alarm w Scenicu 1.9dci Problem mój polega na tym że nie mogę sterować centralnym zamkiem z pilota alarmu a jedynie z oryginalnego kluczyka.Centrala jest ustawiona na 1-no sekundowy impuls plusowy odpowiednio na zamknij i otwórz.Podłączenie bezpośrednio do siłowników nic nie daje.Mierzyłem obecność napięcia na elektrozamkach i wychodzi na to że przy zamykaniu i otwieraniu następuje zmiana polaryzacji na kabelkach.Centrala alarmu wystawia jedynie plusy.Próbowałem na krótki czas podać pełne 12V i zmieniać polaryzację lecz nic się nie dzieje oprócz tego że w momencie zetknięcia mocno iskrzy ale zamki się nie zamykają.Zamek mechaniczny nie posiada krańcówek,którymi można by pobudzić fabryczną centralkę sterującą zamkami(można otworzyć tylko drzwi kierowcy) Proszę o pomoc jak to mam podłączyć żeby można sterować tymi zamkami pilotem centralki alarmu.Gdzie mam podpiąć te pojawiające się plusy w momencie uzbrajania i rozbrajania alarmu.Może trzeba się dostać do centralki fabrycznej sterującej zamkami a jeśli tak to gdzie się ona w tym aucie znajduje?Poza tym problemem alarm działa bez zarzutu.
    Pozdrawiam!

    0 11
  • #2 30 Sie 2010 09:30
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Dlaczego sterujesz centralnym zamkiem przez podanie +12 ?
    Użyj dwóch przekaźników i zamień to na masę.
    W starym i nowym do 2003r. Scenicu podłączasz się pod biały i zielony kabelek.

    0
  • #3 30 Sie 2010 10:27
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    A więc w Scenicu centralny wyzwala się masą?Przyznam się że tak nie próbowałem a +12V rzeczywiście podpinałem pod biały i zielony kabelek.Samochód nie był mój i w takim stanie go oddałem ale zobowiązałem się go"dokończyć" więc w tym tygodniu będę go miał z powrotem.Odwrócę potencjał na przekażnikach i napiszę jaki to przyniosło efekt.
    Jeszcze jedna sprawa odnośnie tego samochodu.Dowiedziałem się że podobno nie działa prędkościomierz(po zamontowaniu alarmu nie ruszałem autem) jak również nie ma podglądu na komputer(średnie spalanie,zasięg itd) świeci jedynie stan licznika i kilometry nie są podczas jazdy dodawane.Świeci jeszcze napis SERW oraz ABS.Na pewno dwie wiązki do zegarów podpiąłem.Mam jeszcze w związku z tym pytanie:czy jest to objaw "zawieszenia" komputera i czy zdjęcie klem z akumulatora coś pomoże czy też konieczna będzie wizyta na serwisie?
    Proszę o radę i pozdrawiam(trochę jestem stanem auta podenerwowany)

    0
  • #4 30 Sie 2010 18:59
    Ireneo
    Poziom 40  

    Sterowanie zamkiem znajdziesz masą z przycisku wewnątrz auta,pozatym sprawdź bezpieczniki.

    0
  • #5 31 Sie 2010 12:06
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    O wynikach poinformuję w czwartek lub w piątek jak będę miał dostęp do auta ale już dziękuję za poradę i pozdrawiam.

    0
  • #6 04 Wrz 2010 08:41
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    Problem z centralnym zamkiem nadal istnieje,tzn. pomimo zamontowania przekażników odwracających sygnał z plusa na masę siłowniki nie działają.Nadmieniam że podpinałem się do kabelków:białego i zielonego.Mam pytanie w związku z tym czy powinienem dostać się do centralki fabrycznej sterującej zamkiem i próbować ją wysterować? Jeśli ktoś wie gdzie się ona znajduje to będę wdzięczny(Renault Megane Scenic 2002 1.9Tdci)
    Alarm,który zamontowałem to SEO Concerto.
    Natomiast świecące się kontrolki Serv,Stop i ikonka hamulca oraz brak wskazań prędkościomierza były spowodowane przepalonym bezpiecznikiem 5A.
    Bardzo proszę o poradę i pozdrawiam.

    0
  • #7 04 Wrz 2010 16:31
    arekgd
    Poziom 10  

    Czesc, najprosciej wyjac przycisk od centralnego zamka.Musisz miec kontrolke "krokodylkiem "podepnij sie pod minus a "grotem" sprawdzaj gdzie masz sterowanie-zamknij/otworz -jak dotkniesz przewodu ze sterowaniem to zamkniesz lub otworzysz- musi byc masa.Zmien polaryzacje w alarmie z plusowej na minusowa.Jezeli nie pomoglem to przesle ci schemat od seo ale perfect. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4368566#4368566 zobacz ten link

    1
  • #8 05 Wrz 2010 12:04
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    Wszystko rozumiem tyle tylko że samochód nie posiada przycisku ryglowania drzwi,gdyby tak było pewnie nie miałbym problemu.Link zapisałem,nie wiem tylko czy centralka znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami po lewej stronie pod kierownicą.Jeśli ktoś wie że właśnie tam jest to proszę o potwierdzenie a wtedy spróbuję wpiąć się w fioletowy kabelek(pin 5) i różowy(pin6)
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 05 Wrz 2010 23:30
    arekgd
    Poziom 10  

    Kolego trzeba sobie jakos radzic.Skopiowalem z angielskiego przetlumaczylem na Google i wyszlo to:Tłumaczenie (angielski > polski)
    Negatywny sygnał sterujący
    Podłączyć do przewodu VIOLET na pozycji nr. 5 (zamek) i na przewód PINK
    nr pozycji. 6 (unlock), położony w złącze oznaczone PE4 w skrzynkę z bezpiecznikami.
    Poszukaj a znajdziesz.
    Pozdrawiam i milej pracy.

    1
  • #10 06 Wrz 2010 07:35
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    Taka odpowiedż nastraja mnie optymistycznie.Problem polega na tym że do tematu wrócę za dwa tygodnie ponieważ auto razem z właścicielem pojechało na urlop.
    Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam.

    0
  • #11 08 Wrz 2010 10:06
    milejow
    Poziom 42  

    Nie czaruj, przycisk sterowania zamkami masz pod włącznikiem awaryjnych i pod niego podepnij sie sterowaniem z alarmu

    1
  • #12 20 Wrz 2010 06:42
    Zbyszek39
    Poziom 10  

    Witam po przerwie.Sterowanie centralnym zamkiem zakończone powodzeniem.Koledzy mieli rację:zarówno centralka i złącze PE4 oraz wyłącznik pod światłami awaryjnymi to jedno,więc podpiąłem się do fioletowego i różowego kabelka i wszystko działa.Dziękuję i zamykam temat.

    0