Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 815 - MR 02509 MR 10530 MR 10312

franek32 30 Sie 2010 13:29 4997 13
  • #1 30 Sie 2010 13:29
    franek32
    Poziom 9  

    Witam serdecznie wszystkich .Mam problem z Mercedesem Atego 815 ,auto nagle wskoczyło na maksymalne obroty , zostało zgaszone przez zaduszenie biegami ,ponieważ nie reagował wyłącznik zapłonu. Wyskoczyły następujące błędy:

    MR 02509
    MR 10530
    MR 10312


    Proszę o pomoc w wyjaśnieniu błędów oraz jakiś wskazówki co mogło być przyczyną takiej sytuacji.Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    0 13
  • #2 30 Sie 2010 20:26
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W tych błędach nie ma nic takiego, co mogłoby spowodować brak możliwości zgaszenia silnika.
    Co znaczy "nie reagował wyłącznik zapłonu" ? Po przekręceniu kluczyka wskaźniki się wyłączyły? Wskazówki opadły? Czy cały czas pracował?
    Co to jest "Atego 815"? Bo Atego idzie już w trzeciej serii...
    Nie jednemu psu Burek - znasz to?
    Skoro silnik się rozbiegał na maksymalne obroty, to najprawdopodobniej przyczyną było uszkodzenie turbiny - olej dostał się do układu ssącego i podtrzymywał pracę silnika pomimo wyłączenia zapłonu.

    0
  • #3 30 Sie 2010 22:39
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 03 Wrz 2010 12:28
    franek32
    Poziom 9  

    Dzięki Panowie za wszelkie odpowiedzi, samochód został u mechanika rozebrany i okazało się że popychacze są pokrzywione, prawdopodobnie coś z walkiem rozrządu.Nie wiem czy pchać się w remont czy szukać jakiegoś silnika z anglika.

    0
  • #5 04 Wrz 2010 10:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    franek32 napisał:
    okazało się że popychacze są pokrzywione

    Diagnoza błędna - to nie jest PRZYCZYNA braku możliwości zgaszenia silnika. To jest SKUTEK pracy silnika na obrotach większych niż maksymalne. Tak więc przed wymianą silnika zalecałbym znalezienie właściwej przyczyny żeby sytuacja się w krótkim czasie nie powtórzyła.

    0
  • #6 04 Wrz 2010 15:47
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Miałem 2 przypadki z zablokowaną końcówką wtryskiwacza i otwartym elektrozaworem płomieniówki.
    No ale nic się nie zgięło :D
    Elektrycznie jeśliby było coś nie tak powinne być usterki przedewszystkim w FMR (FR)

    1
  • #7 04 Wrz 2010 17:26
    franek32
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi zastanawiam się nad zakupem innego silnika ale najlepszym rozwiązaniem byłby remont kapitalny , tylko nie wiem jakie to mogą być koszty. Może ktoś remontował taki silnik i wie jak to się kształtuje cenowo.

    0
  • #8 04 Wrz 2010 17:31
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Goście z mielca robią kapitalki.

    0
  • #9 05 Wrz 2010 20:24
    ekka
    Poziom 17  

    jeśli będziesz szukał warsztatu do remontu silnika zapraszam do siebie jednakże tak jak koledzy piszą to co się stało z popychaczami to tylko skutek uboczny usterki która cały czas jest a która nie została zdiagnozowana

    0
  • #10 07 Wrz 2010 12:37
    franek32
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi jeszcze się zastanawiam czy kupić inny czy remontować.

    0
  • #11 07 Wrz 2010 12:57
    ekka
    Poziom 17  

    koego tylko pamiętaj remont silnika to jest końcowa praca jaką chcesz wykonać a myslę że niepotrzebnie, musisz jeszcze zlokalizować przyczynę jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy pisz

    0
  • #12 09 Wrz 2010 09:08
    franek32
    Poziom 9  

    Panowie samochód chcę zaholować do Mielca jest tam firma Barszczewscy co robią kapitalki. Facet też powiedział że najpierw trzeba sprawdzić dlaczego stała się taka awaria,ale bez podłączenia do komputera i z czytaniu błędów nic nie zrobi.Turbo nie dawało oleju na kolektor ssący wszystko jest tam suche.Może po prostu silnik był już tak zajechany że padł, ostatnio brał też olej i czasem puścił dyma na niebiesko ale myśleliśmy ,że to wina właśnie turbo a tu okazało się że ono jest ok.

    Jeśli macie opinie o tych Błaszczewskich to proszę pisać.

    0
  • #13 09 Wrz 2010 09:21
    ekka
    Poziom 17  

    Kolego mam wrażenie że chcesz koniecznie wydać bezsensownie pieniądze,aby zrobić remont kapitalny trzeba być pewnym że to jest mu potrzebne, trzeba wziąść wszystkie za i przeciw a ty takiej pewności nie masz, jeśli masz jakieś pomieszczenie w którym to auto można by było sprawdzić i naprawić to wejdż na stronę www.serwistruck.republika.pl oprócz tego że będziesz miał go kompleksowo sprawdzonego ze strony eektronicznej i mechanicznej to jeżeli będzie taka możliwość zostanie cała naprawa wykonana u ciebie
    Zapraszam i pozdrawiam

    0
  • #14 09 Wrz 2010 09:35
    franek32
    Poziom 9  

    Właśnie chcę go zaholować do Barszczewskich i oni go zdjagnozują , tu w Radomiu nikt nie może mi pomóc , chcą go od razu rozbierać na części albo mówią że to jest szmelc i trzeba całego wymienić. Nie chcę go kapitalnie remontować jeśli nie było by takiej potrzeby.Dziękuję za linka postaram się może jakoś z nimi dogadać .

    0