Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 815 - MR 02509 MR 10530 MR 10312

franek32 30 Aug 2010 13:29 6359 13
  • #1
    franek32
    Level 10  
    Witam serdecznie wszystkich .Mam problem z Mercedesem Atego 815 ,auto nagle wskoczyło na maksymalne obroty , zostało zgaszone przez zaduszenie biegami ,ponieważ nie reagował wyłącznik zapłonu. Wyskoczyły następujące błędy:

    MR 02509
    MR 10530
    MR 10312


    Proszę o pomoc w wyjaśnieniu błędów oraz jakiś wskazówki co mogło być przyczyną takiej sytuacji.Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    W tych błędach nie ma nic takiego, co mogłoby spowodować brak możliwości zgaszenia silnika.
    Co znaczy "nie reagował wyłącznik zapłonu" ? Po przekręceniu kluczyka wskaźniki się wyłączyły? Wskazówki opadły? Czy cały czas pracował?
    Co to jest "Atego 815"? Bo Atego idzie już w trzeciej serii...
    Nie jednemu psu Burek - znasz to?
    Skoro silnik się rozbiegał na maksymalne obroty, to najprawdopodobniej przyczyną było uszkodzenie turbiny - olej dostał się do układu ssącego i podtrzymywał pracę silnika pomimo wyłączenia zapłonu.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    franek32
    Level 10  
    Dzięki Panowie za wszelkie odpowiedzi, samochód został u mechanika rozebrany i okazało się że popychacze są pokrzywione, prawdopodobnie coś z walkiem rozrządu.Nie wiem czy pchać się w remont czy szukać jakiegoś silnika z anglika.
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    franek32 wrote:
    okazało się że popychacze są pokrzywione

    Diagnoza błędna - to nie jest PRZYCZYNA braku możliwości zgaszenia silnika. To jest SKUTEK pracy silnika na obrotach większych niż maksymalne. Tak więc przed wymianą silnika zalecałbym znalezienie właściwej przyczyny żeby sytuacja się w krótkim czasie nie powtórzyła.
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Miałem 2 przypadki z zablokowaną końcówką wtryskiwacza i otwartym elektrozaworem płomieniówki.
    No ale nic się nie zgięło :D
    Elektrycznie jeśliby było coś nie tak powinne być usterki przedewszystkim w FMR (FR)
  • #7
    franek32
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedzi zastanawiam się nad zakupem innego silnika ale najlepszym rozwiązaniem byłby remont kapitalny , tylko nie wiem jakie to mogą być koszty. Może ktoś remontował taki silnik i wie jak to się kształtuje cenowo.
  • #9
    ekka
    Level 17  
    jeśli będziesz szukał warsztatu do remontu silnika zapraszam do siebie jednakże tak jak koledzy piszą to co się stało z popychaczami to tylko skutek uboczny usterki która cały czas jest a która nie została zdiagnozowana
  • #10
    franek32
    Level 10  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi jeszcze się zastanawiam czy kupić inny czy remontować.
  • #11
    ekka
    Level 17  
    koego tylko pamiętaj remont silnika to jest końcowa praca jaką chcesz wykonać a myslę że niepotrzebnie, musisz jeszcze zlokalizować przyczynę jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy pisz
  • #12
    franek32
    Level 10  
    Panowie samochód chcę zaholować do Mielca jest tam firma Barszczewscy co robią kapitalki. Facet też powiedział że najpierw trzeba sprawdzić dlaczego stała się taka awaria,ale bez podłączenia do komputera i z czytaniu błędów nic nie zrobi.Turbo nie dawało oleju na kolektor ssący wszystko jest tam suche.Może po prostu silnik był już tak zajechany że padł, ostatnio brał też olej i czasem puścił dyma na niebiesko ale myśleliśmy ,że to wina właśnie turbo a tu okazało się że ono jest ok.

    Jeśli macie opinie o tych Błaszczewskich to proszę pisać.
  • #13
    ekka
    Level 17  
    Kolego mam wrażenie że chcesz koniecznie wydać bezsensownie pieniądze,aby zrobić remont kapitalny trzeba być pewnym że to jest mu potrzebne, trzeba wziąść wszystkie za i przeciw a ty takiej pewności nie masz, jeśli masz jakieś pomieszczenie w którym to auto można by było sprawdzić i naprawić to wejdż na stronę www.serwistruck.republika.pl oprócz tego że będziesz miał go kompleksowo sprawdzonego ze strony eektronicznej i mechanicznej to jeżeli będzie taka możliwość zostanie cała naprawa wykonana u ciebie
    Zapraszam i pozdrawiam
  • #14
    franek32
    Level 10  
    Właśnie chcę go zaholować do Barszczewskich i oni go zdjagnozują , tu w Radomiu nikt nie może mi pomóc , chcą go od razu rozbierać na części albo mówią że to jest szmelc i trzeba całego wymienić. Nie chcę go kapitalnie remontować jeśli nie było by takiej potrzeby.Dziękuję za linka postaram się może jakoś z nimi dogadać .