Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cena / koszt utrzymania systemu bezpieczeństwa w skali roku

cyycu 30 Sie 2010 13:33 1289 2
  • #1 30 Sie 2010 13:33
    cyycu
    Poziom 2  

Witam,

Jestem studentem i pisze pracę mgr o zabezpieczeniach w budynkach mieszkalnych i biurowych. Mam do Was pytanie, gdzie mogę znaleźć informację dotyczącą kosztów utrzymania (rocznego) systemów: SSWiN, KD, SSP. Wiadomo są elementy, takie jak np akumulatory, które powinny podlegać wymianie co kilka (3) lata.

Interesują mnie dane dotyczacę kosztów poniesionych na zarządzanie tym, czyli ochronę, monitoring, serwis itp.

Wiadomo ze działanie i inwestycja w takie systemy żadnych wpływów pieniężnych nie przynosi (chyba że systemy klimatyzacji, zarządzanie energią itp, ale te systemu nie interesują mnie, chodzi jedynie o systemy zabezpieczeniowe).

Dzięki za pomoc i informację

Pozdrawiam:D

0 2
  • Deimic Smart Home
  • Pomocny post
    #2 30 Sie 2010 23:05
    jacek528
    Poziom 22  

Witam
    Postaram się pomóc Ci w odpowiedzi na te pytania.
    Jeśli chodzi o koszty utrzymania ów systemów, musisz brać pod uwagę:
    - koszty energii elektrycznej,
    - przeglądy konserwacyjne i ewentualne wymiany choćby akumulatorów,
    - co miesięczne opłaty związane z monitorowaniem i ewentualną reakcją grup interwencyjnych.
    Wszystkie te w/w pozycje są trudne do oszacowania pod kątem wydatków o ile nie znamy ich wielkości.
    Ale przyjmijmy, że mały system alarmowy zamontowany w biurze kosztuje Cię;
    - energia elektryczna - 8 PLN/ miesięcznie,
    - monitoring - 200 PLN/miesięcznie,
    - konserwacja sswin - 150/ co 6 miesięcy,
    - ewentualne naprawy (wymiana akumulatora) - 100PLN/ co 3 lata :)
    No i masz już przykładowe koszty jakie musisz ponieść przy SSWiN.