Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter JINCHENG JC50Q SMYK jak dobrać dyszę do gaźnika?

30 Sie 2010 19:38 9077 12
  • Użytkownik usunął konto  
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 42  
    Popełniłeś wielki błąd rozwiercając dyszę! Musisz kupić nową.
    Przerobiłem kilkanaście Simsonów z 50 na 70. Prowadziłem "prace badawcze" porównując katalogi części zamiennych. Były spore różnice w mechanice:
    1.Zmieniona konstrukcja przeciwwag wału korbowego.
    2. Grubsza sprężyna sprzęgła.
    3. Inne przełożenie przekładni głównej i łańcuchowej.
    4. Inne ustawienie zapłonu.
    5. Inny tłumik!!!! Na ile inny też doszedłem. To było clou sprawy!
    6. Zmiany w głowicy. Powiększenie komory spalania.
    Natomiast dysze w gaźniku pozostawały BEZ ZMIAN!
    Simsony jeździły po prostej ponad 90 km/h z góry nawet i 110 !
    Pojazd stawał się niebezpieczny!
    Wniosek: Przy prawie 50% powiększeniu pojemności gaźnik pozostawał ten sam. Były to gaźniki Bing.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    No cóż. Mądry polak po szkodzie.
    Zostaje tylko znaleźć tokarza zegarmistrza i wytoczyć kilka nowych dysz wg wzoru starej. Kształt wlotu i wylotu z otworu musi być odtworzony idealnie ze starej. Dobrze byłoby pożyczyć taką dyszę na wzór. Jak nie ma takiej możliwości trzeba eksperymentować z różnymi średnicami.
    Czy na dyszy było coś napisane?
    Jak wszystko zawiedzie proponuję zalutować powiększony otwór i zrobić nowy mniejszy. Zakładam że dysza jest z mosiądzu. Przydałby się rozwiertak zrobiony z twardej igły przez zeszlifowanie na trójkąt.
    Dobrze by było poczytać jakąś stara książkę dla motocyklistów amatorów. Tam często były opisywane "zabawy" z dyszami.
    Zrobienie nowej dyszy lub naprawa starej będą o tyle trudne, że nie jesteś pewien do końca sprawności silnika. Teraz masz dwie niewiadome zamiast jednej. Przykro mi, ale taka jest prawda.
    Napisz co zdecydowałeś i co robisz, to postaram się pomóc.
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Nie wiadomo wg. jakiej zasady Japończycy cechują dysze? Może to być średnica otworu może być ilość cieczy przepływającej w określonych warunkach. Nie jest to istotne w tym momencie.
    Z tym zalutowaniem jest o tyle problem, że nie ma możliwości ładnie zalutować tylko sam otwór w dyszy. Z reguły prawie cała jest "zalutowana!
    Nadmiar cyny trzeba usunąć mechanicznie małym skrobaczkiem. Szczególnie ważne są wloty i wyloty otworu, bo maja wpływ na przepustowość.
    Trzeba przywrócić jej kształt jak najbliżej oryginału.
    Wg. mnie użycie wiertła o przypuszczalnej docelowej średnicy jest błędem.
    Nawet dla mosiężnej dyszy nie jest to praktykowane, a co dopiero dla zalewanej miękką cyną. Lepiej wywiercić mniejszy otwór i potem go kalibrować. I tak to powinno być dla każdej dyszy robione!
    Wcześniej pisałem aby użyć zrobionego rozwiertaczka. Ma to też i tą zaletę, że za jednym "zalaniem cyną sprawdzisz wiele coraz większych średnic otworu.
    Na przyszłość proponuję odwiedzić serwis "poważnych" motocykli. Gaźniki keihin były dość popularne i może się uda taka dyszę kupić. Nową lub używaną.
    Odnośnie pracy silnika po przeróbkach.
    Jeżeli jest to dysza biegu jałowego, a na taką wygląda, to jej wpływ na pracę silnika z reguły kończy się po przekroczeniu 1/4 otwarcia przepustnicy! Jak coś jest nie tak powyżej tej granicy to trzeba szukac dalej. Czy zmniejszyłeś przyśpieszenie zapłonu?
    Ja stawiam na tłumik, chyba, że coś nabroiłeś?
    W moich doświadczeniach z przeróbkami na większą pojemność miałem przypadek zwiększenia prędkości max z 60 na 80 km/h TYLKO po zmianie tłumika!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nikt Cię nie dołował. Wyciągasz pochopne wnioski. Nie proponowałem kupna nowego gaźnika! Wręcz przeciwnie! Starałem się jak mogłem najlepiej pomóc Ci rozwiązać Twój problem przy jak najniższych kosztach. Ale coś za coś. Albo Twój wkład wiedzy, pracy i cierpliwości albo kasa. Twój wybór.
    Jak ma być ustawiony zapłon w Twoim silniku przy pojemności 70 cm3 nie wiem. Poszukaj tej informacji sam. Albo znów metoda prób i błędów. Wszystkie te eksperymenty wymagają mnóstwa cierpliwości!
    Uwaga na temat tłumika trochę traci sens bo tyczyła dwusuwu. Ty masz czterosuw.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Zapytam jeszcze czy wszystko od strony mechanicznej jest OK? Pewnie odpowiesz, że TAK! Większość tak odpowiada i to szczerze. Chciałbym jednak zasiać pewien niepokój w takie podejście.
    To co zaprezentowałeś na zdjęciach jest poważną katastrofą! Napisz co i jak robiłeś. Wygląda, że w ogóle nie zastanawiałeś się na przyczynami tej katastrofy. Może one dalej tkwią w silniku?
    Odkryj tajemnicę konieczności wymiany gaźnika.
    Może się okazać, że przez to iż coś ukrywasz lub uznałeś za nieistotne, szukamy nie tam gdzie powinniśmy! Te podchody z uszczelką pod głowicę są bardzo podejrzane!
    Kwestia zapłonu. Nie wiem jak realizowane jest przyśpieszanie zapłonu? W 4T jest ono niezbędne. Pewnie na drodze elektronicznej. Przestawić możesz tylko wyprzedzenie statyczne. Charakterystyki wyprzedzenia zapłonu w funkcji "obrotów" nie zmienisz bo jest zaszyta w elektronice!
    Może to nie mieć wielkiego wpływu ale..
    Napisz coś o układzie zapłonowym. Przydałyby się zdjęcia. Nic nie piszesz o regulacji luzów zaworowych.
    Po namyśle:
    Głowicę zmieniałeś na taką od 70'tki czy nie? Jak nie to du...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    wasz_elektryk Pomimo niewątpliwej klasy jaką zaprezentowałeś jesteś ze swoim tematem typowym przykładem jak trudno pomóc komuś na odległość.
    Tak jak większość dość lakonicznie opisałeś problem z Twoim skuterkiem ukrywając wiele "ciekawostek". W trakcie dyskusji wyciągałem (czasem na chybił trafił) od Ciebie kolejne informacje. Skończyło się dobrze, ale dopiero na deser opisałeś kilka istotnych szczegółów.
    Czy nie było by lepiej dla sprawy podać je w dłuższym poście wprowadzającym w temat? Zastanów się nad tym Ty i niech zastanowią się inni, którzy czytali ten wątek.
    Na koniec dodam, że prawdopodobnie masz za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną dla biegu jałowego. Z doświadczenia wiem, że dysze biegu jałowego mają rozmiar od 40 do 55 nawet w dużych motorach.
    Twoje 65 to na pewno za dużo. Sprawdź czy da się zapalić zimny silnik bez ssania i czy reaguje on na regulacje składu mieszanki dla biegu jałowego. A jak tam z filtrem powietrza? Czy przepustnica nie jest wytarta i nie dzwoni w w dolnych położeniach?
    10 lat kawał czasu, a wszystkie elementy się zużywają.
  • Użytkownik usunął konto