Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrząd w BMW 320i E36 - ustawienia Vanosa

31 Sie 2010 07:18 5255 18
  • Poziom 10  
    Koledzy pomóżcie.
    Podczas ustawiania Vanosa stwierdziłem, że znak na kole jest jakieś 3cm. przed znakiem na deklu.
    Skorygowałem to i wstawiłem Vanosa niestety auto muli.
    O co tu chodzi?
    Dlaczego na znakach źle chodzi a przedtem było lepiej?
  • MetalWork
  • Poziom 22  
    Chodzi o znak na kole pasowym względem znaku na deklu obok czujnika położenia wału?
  • Poziom 10  
    tak jest nie zgadza się na tych znakach
  • Poziom 22  
    Problem jak sądze raczej tkwi w samym vanosie(jego ustawieniu)albo coś nie tak ze sterowaniem(zawór olejowy)albo czujnik wałka.Z tego co piszesz miałeś przestawiony wałek o jeden ząbek(3 centymetry) to silnik zachowywał się jak zwykły m50 bez vanosa(dół pewnie nie był rewelacyjny).Jeżeli jesteś pewny co do ustawienia rozrządu i samego vanosa o tak jak wyżej napisałem,na początek diagnostyka.
    Przestawienie koła fonicznego nie wchodzi raczej w gre bo na tak wyprzedzonym albo opóznionym zapłonie pewnie wcale by nie palił.
  • MetalWork
  • Poziom 10  
    no tak ale przed montażem Vanosa ustawiałem rozrząd na znaki
    po zablokowaniu koła zamachowego na skrzyni
    znak na kole zębatym jest około 2cm przed znakiem na deklu
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    To faktycznie coś nie tak.Proponuje wykręcić świece na pierwszym cylindrze włożyć w otwór świecy kawałek pręta(dlugi wkrętak) i kręcić powoli wałem.Jak znaki się pokryją to tłok powinien być w GMP i nie powinien przy lekkich ruchach iść ani w góre ani w dół.Może zablokowałeś koło nie wtym miejscu(jakiś otwór wykonany w celu wyważenia koła)chociaż wierzyć mi się nie chce.
  • Poziom 10  
    Dzięki Kolego za zainteresowanie i pomoc (klikam)
    spróbuje jeszcze ustawić na tłok
    ale jeżeli wyjdzie to przesunięcie ,to nie wiem co o tym myśleć
    pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Może wymieniane było koło dwumasowe na jakieś nieorginalne.Raczej znak na kole zębatym powinien zgadzać się z położeniem tłoka bo inaczej miał byś duże problemy z zapłonem(strelanie w kolektor albo wydech) 2-3 cm to sporo.Jak złożysz wszystko to sprawdz bez palenie silnika czy zawory nie tykają tłoków(obrócić kilka razy wałem).
  • Poziom 10  
    tak zrobię,dziękuję
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    tak najpierw założyłem blokady i okazało się że znaki są przesunięte
    więc ustawiłem na znaki na kole wyrównałem wałki i założyłem Vanosa
    wszystko niby OK ale auto z dołu słabo ciągnie
    dzisiaj zablokowałem na skrzyni
    tłok na górze
    i okazuje się że znaki przesunięte
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    znak na kole zębatym (że tak go nazwę) ze znakiem na pokrywie rozrządu
  • Poziom 22  
    Panie OWIK a co tam się może stać?Nie popadajmy w skrajności bo wychodzi na to że człowiek powinien siedzieć tylko w domu bo nikt nam nie da gwarancji że przechodząc przez pasy na zielonym świetle nie przejedzie nas jakiś pijak.Wykręcamy wszystkie świece jeżeli ma Pan na myśli jakiś zapłon na innym cylindrze i po sprawie.Bo raczej w inny sposób będzie ciężko sprawdzić położenie tłoka.
    Emirowi55 chodzi o znak OT na kole fonicznym który powinien pokryć się ze znakiem na pokrywie silnika (obok czujnika położenia wału).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Cały problem polega na tym że po zablokowaniu koła zamachowego znak OT powinien pokrywać się ze znakiem na deklu a się nie pokrywa,więc któreś koło jest przesunięte a rozrząd trzeba według czegoś ustawić.
  • Poziom 10  
    Kolega Piotr520 opisał cały problem
    nie ma rady, ustawię na pierwszy cylinder w GMP
    na górze wałki znakami do góry i blokada
    powinno być OK
    dzięki Kolegom
  • Poziom 22  
    I co sprawdziłeś z którym znakiem zgadza się GMP ?
  • Poziom 10  
    będę to robił w sobotę
    napiszę jaki efekt