Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno

31 Sie 2010 18:53 10877 6
  • Poziom 9  
    Witam,

    w samochodzie (Fiat Uno 1000 cm^3 Fire rocznik 1994) występował problem z zapaleniem silnika, jak okazało się, nieprawidłowo działająca instalacja gazowa odcinała dopływ benzyny.

    Instalacja została została odłączona przez elektryka i samochód odpala bez problemu, niestety nie zwróciłem uwagi, jak były podłączone przekaźniki, a chciałbym zdiagnozować problem i przywrócić instalację do działania.

    Dlatego chciałbym się zapytać jak powinienem podłączyć przewody do przekaźników, by znów podłączyć LPG?

    Kable, które były wcześniej podłączone do przekaźników to widoczne na pierwszym zdjęciu przewody, które są teraz wpięte do opornika po lewej stronie.

    Przebieg przewodów jest następujący:

    najprawdopodobniej od centralki instalacji biegną dwa kabelki - niebieski i biały - ten pierwszy rozgałęzia się na 4 przewody, które zasilają lewy przekaźnik (pomarańczowy kabelek na 4 fotografii), prawy przekaźnik (czarny przewód na 5 foto.), niebieski walec z przodu reduktora z napisem "off" i niebieską kostkę umieszczoną z tyłu reduktora wyposażoną w dużą śrubę; biały przewód zasila niebieski walec (jest podłączony do tego samego plusa, tak jak odgałęzienie niebieskiego przewodu), posiada też odgałęzienie, które prawdopodobnie jest podłączone do komputera samochodu (biegnie do tyłu w prawą stronę samochodu).

    Poniżej zamieszczam też pomocniczy schemat; oba przekaźniki, kostka i walec są uziemione na reduktorze.
    Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno
    Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno Podłączenie przekaźników w instalacji Lovato w Fiacie Uno

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje!
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    jesli poczatek wiazki masz orginalny (od przelacznika) to jest tak:
    1.czerwony to +po stacyjce
    2.brazowy sygnal obrotow
    3.czarny masa
    4.niebieski "+" na WSZYSTKIE ELEKTROZAWORY I PRZEKAZNIKI
    5.bialy rezerwa

    jeden przekaznik rozcinal wtryskiwacz(dlatego nie zapalal) znajdz 2 kable pewnie w okolicy filtra i podlacz pod przekaznik na pin 30 i 87a

    2 przekaznik rozcinal kompa lub sonde ,podlaczenie wyglada tak samo

    zasilanie przekaznika na pin 85 lub 86 i masa


    Twoje przekazniki raczej nie wygladaja dobrze zmien je,masz duzo zmian kolorow kabli,latwo o pomylke
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    Witam,

    dziękuję za wyjaśnienie.

    Podłączyłem niebieski przewód do 30 a zielony do 87 (oba kabelki były podłączone do opornika i widoczne na pierwszej fotografii) do przekaźnika (jeden z przekaźników jest sprawny, drugi nie reagował na podanie napięcia).
    Wygląda na to, że mam tylko jedną parę przewodów, które można podpiąć pod przekaźnik, nic innego nie udało mi się znaleźć koło filtru powietrza, ale to dla mnie niezrozumiałe, dlaczego w takim razie są dwa przekaźniki - może tylko jeden przekaźnik był sprawny, a drugi pozostał nieusunięty albo też przekaźniki te powinny być połączone ze sobą, tylko w jakim celu (pamiętam, że jak elektryk odłączył przekaźniki i podłączył kabelki do opornika, to usunął izolację i połączył ze sobą zielony i brązowy przewód - oba widoczne na pierwszej fotce)?
    Po tym zabiegu centralka reagowała w następujący sposób - samochód odpalał normalnie w pozycji zero, po przełączeniu w prawo pracował dalej na benzynie i nie przełączał się na gaz po wcisnięciu pedału gazu, natomiast po wciśnięciu przełącznika w lewo silnik się zatrzymywał - w zbiorniku skończył się chyba gaz, bo wskaźnik był blisko skrajnej pozycji.

    Pojechałem więc zatankować paliwo i zaczęły się dziać przedziwne rzeczy - samochód nie chciał odpalić w pozycji 0 - dopiero po odłączeniu przewodów od przekaźnika i ich podłączenie do opornika, tak, jak wcześniej, oraz przestawieniu w lewo lub w prawo przełącznika odpala bezproblemowo, ale jeśli potem przestawię na środek silnik się dusi i zaraz potem staje, po przestawieniu w prawo i dodaniu gazu silnik natychmiast się zatrzymuje. Na kabelkach odchodzących od niebieskiego przewodu centralki zasilających elektrozawory i przekaźniki nie ma napięcia.


    #################

    Edycja:
    Dziś jeszcze trochę pogrzebałem - przy ustawieniu przełącznika na środek i po odłączeniu kabelka od opornika (ten kabelek to chyba odcięcie wtryskiwacza) lub odłączeniu pompy paliwa samochód pali na gazie i do przekaźnika podawane jest napięcie.

    Wygląda więc, że instalacja w środkowej pozycji załącza przekaźnik, ale również otwiera zawór gazu i oba paliwa trafiają do silnika, natomiast wciskając przełącznik w lewo gaz jest odcinany, ale nie jest podawane napięcie na przekaźnik.

    Podejrzewam, że może to powodować wadliwa centralka, ale czy aby na pewno?
  • Poziom 18  
    pozycia 0 to jest sam gaz,skrajne pozycie to sama benzyna i druga strona benzyna i po obrotach gaz.
    opornik byl wstawiony zeby nie swiecila usterka,wyglada to tak ze auto nie wylacza benz po przejsciu na gaz,moze opornik jest niewlasciwy(bez niego tez dziala tylko lampke zapala)
  • Poziom 9  
    Chyba wprowadziłem Cię lekko w błąd z tym odcięciem wtrysku - ten przewód nie pełni aktywnej funkcji odcinania benzyny, ale odcięcie następuje, gdy w tym kabelku przestaje płynąć prąd.

    Posprawdzałem jeszcze raz przekaźnik i wszystko mi się teraz logicznie ułożyło w głowie - przy podaniu napięcia do 85 i 86 przekaźnika odcinane jest połączenie 30 i 88 natomiast otwarte jest przy braku tego napięcia.

    Podłączyłem więc przewód niebieski i zielony do 30 i 88 i zdaje się, że teraz wszystko działa.

    Na chwile obecną przewody te nie przebiegają przez opornik, chciałbym się zapytać, czy konieczne ich poprowadzenie przez ten element, czy też taka konfiguracja nie wyrządzi nic złego?

    Jestem nieco zaskoczony tym, że I to benzyna, nie wiem czemu, ale wcześniej byłem przekonany, że to gaz i tak chyba jeździłem, ale może też już mi się to pomieszało w głowie, bo samochód stał nieco czasu odłogiem:)
  • Poziom 18  
    opornik " symuluje" wtryskiwacz benzyny.bez niego komp wywali usterke
  • Poziom 9  
    Właśnie się z tym uporałem i poprowadziłem kabelki przez opornik - dziękuję za wszystkie informacje, które pozwoliły mi się uporać z problemem!

    Pozdrawiam,
    Piotr