Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nierówna praca zimnego silnika

maruss 13 Sep 2004 19:17 25019 19
  • #1
    maruss
    Level 11  
    zawsze jak wstane rano odpalam samochod audi tt 1.8 turbo i autko nierowno chodzi.
    jak dodaje gazu to dlawi sie i nie chce jechac.problem ten wystepuje zawsze z rana jak odpalam zimny silnik.
    po ok. 30min. jazdy jest juz wszystko ok.
    problem znowu pojawia sie na drugi dzien.
    olej, swiece, filtr powietrza wymienialem wszystko niedawno.
    ma ktos jakis pomysl co to moze byc?
    moze z pomoca cos wykombinuje zeby nie jechac do serwisu :)
    pozdr
  • #2
    automen
    Level 13  
    najlepiej podłączyć go pod kompa i sprawdzić co pokazuje czujnik temperatury silnika
  • #3
    maruss
    Level 11  
    a jak sprawdzic i jaka wartosc jest dobra a jaka zla?
    bo to co powiedzilaes nic mi nie daje
  • #5
    maruss
    Level 11  
    nie przeskoczyl zaden pasek.

    pozdrawiam
  • #6
    czmiel
    Level 16  
    regulator wolnych obrótów + przpustnica-spróbuj przeczyścić
  • #7
    maruss
    Level 11  
    zobacze.
    a wtryski moga byc brudne czy raczej odpada?
  • #8
    czmiel
    Level 16  
    TT to nowy samochód, jeśli nie masz gazu (mam nadzieję, że to pi.ękne autko nie jest skalane), wymieniany był filtr paliwa na czas i nie tankowałeś jakiejś dziwnej brei niewiadomego pochodzenie, to raczej są czyste, poza tym problem występowałby też po nagrzaniu, może też być coś z układem automatycznego ssania(opary paliwa są poprzez elektrozawór podawane do kolektora zimnego silnika), trochę trudno mi coś innego wymyślić, bo nigdy nie robiłem takiego auta.
  • #9
    maruss
    Level 11  
    jest intalacja gazowa
    sekwencyjny wtrysk
    ale objawy sa i na tym i na tym
  • #10
    CKsrv
    Level 32  
    To masz odpowiedz - kto i co ci zepsuło pojazd :)
  • #11
    maruss
    Level 11  
    ale jak zepsulo i co?
    zrobilem juz 20000 i nie mialem problemow
  • #12
    Jazdaaaa
    Level 18  
    a przewody wyskiego tez wymieniales?
  • #13
    maruss
    Level 11  
    jakie przewody?
    a ty wymieniles juz w glowie?
    pozdrawiam fachowców :D
  • #14
    pepe100
    Level 12  
    Quote:
    zawsze jak wstane rano odpalam samochod audi tt 1.8 turbo i autko nierowno chodzi.
    jak dodaje gazu to dlawi się i nie chce jechac.problem ten wystepuje zawsze z rana jak odpalam zimny silnik.
    po ok. 30min. jazdy jest juz wszystko ok.
    <cut>


    Nie jestem fachowcem ale jeżeli już wszystkie podzespoły sprawadziłeś to mam taką amatorską radę.
    Spróbuj zresesetować komputer od wtrysku może nałapał błędów.

    U mnie (w passacie 2.0 92r) co prawda objawy troszkę inne :trudności w uruchomieniu , bardzo ostra reakcja na pedał gazu a jednocześnie brak dynamiki oraz nierówna praca na wolnych obrotach .Wszystko to na zimnym silniku na benzynie. Na gazie ok. Zresetowałem komputer od wtrysku i narazie odpukać jest znaczna poprawa.
    U mnie resetuje się wtrysk w ten sposób że zdejmujesz klemę z akumulatora na noc:) , następnie rano odpalasz bez wciskania pedału gazu , czekasz aż na wolnych obrotach zagrzeje się do temperatury pracy (włączy się elektrowentylator) następnie wprowadza się silnik na 3000 obr/min na 3 minuty . Podczas nagrzewania i wysokich obrotów nie włączać klimy, świateł i innych obciążeń. Po tym samochód jest gotowy do jazdy.

    U mnie ten zabieg pomógł .

    Pozdrawiam
  • #15
    maruss
    Level 11  
    podlaczylem komputer i w elektronice silnika wyszly takie bledy o numerach:
    16490
    16622
    moze ktos wie co one oznaczaja,bo nie moge znalezc w tabeli tych numerów
    pozdr
  • #16
    automen
    Level 13  
    witaj, jakim programem odczytałeś te błędy? i czy możesz podać tekst który im toważyszył?
  • #17
    maruss
    Level 11  
    programem vag-com
    16490-Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Range/Performance
    16622-Turbocharger Boost Sensor (A) Circ High Input
    niestety nie mam po polsku i niewiem co to oznacza.moze ktos z was sie orientuje
    pozdrawiam
  • #18
    czmiel
    Level 16  
    Wydaje mi się, że masz jakieś problemy z ciśnieniem turbiny, może czujnik powietrza?
  • #19
    maruss
    Level 11  
    siema
    wszystko wrocilo do normy :D
    przetarte byly kabelki od czujnika cisnienia doładowania w serwisie chcieli wymienic czujnik i co za tym idzie zdjecie zderzaka i lampy bo inaczej by nie doszli do intercoolera :D powiedzieli mi 550zl.
    ja z niedowierzaniem ze ten czujnik padl pomyslalem wlasnie ze moze przetarty jest jakis przewod i zaczalem ruszac kablami i bingo bylo zwarcie.
    pojechalem do elektryka koszt 40zl :D :D
  • #20
    mariusz913-m1
    Level 2  
    mam tez problem z pracą silnika jak jest zimny i mam pytanko czy przy silniku rgx jest przepływomierz czy jakiś czujnik i gdzie to szukać bo wszystko wskazuje na to że to siedzi
    A ten wyżej post to chodzi o ten przepływomierz jak ja to nazywam pod tym zderzakiem??
    Kupiłem to auto i zaczynam pomału żałować