Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BeamAtic - automatyczne sterowanie światłami drogowymi

pseven 01 Sep 2010 11:35 2902 14
  • BeamAtic - automatyczne sterowanie światłami drogowymiW Japonii wkrótce zadebiutuje nowej generacji system automatycznego sterowania oświetleniem samochodu, który ma umożliwić ciągłą jazdę nocą z włączonymi światłami drogowymi. BeamAtic Premium powstał w laboratoriach Valeo SA. Działanie systemu polega na monitorowaniu otoczenia pojazdu i dostosowywaniu parametrów oświetlenia w sposób taki by zapewnić maksymalną widoczność, ale by nie utrudniało ono jecnocześnie jazdy innym uczestnikom ruchu. BeamAtic wykrywa i śledzi pozycję pojazdów, które mijamy, jak i tych, za którymi jedziemy poprzez analizę obrazu dostarczanego, przez zainstalowane w pojeździe kamery. W ten sposób, na przykład redukowana jest ilość światła wydobywająca się z lewego reflektora pojazdu, podczas mijania. Ponadto system potrafi regulować granicę pionowej osi snopu światła podczas jazdy po wzniesieniach. Wyróżniony nagrodą „International Technical Innovation Grand Prix at Equip Auto 2009” system BeamAtic premium trafi do sprzedaży we wrześniu 2010 roku, w wersji przeznaczonej dla reflektorów typu HID i LED.


    Źródło:
    http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20100831/185317/

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    pseven
    Translator, editor
    Offline 
    Z wykształcenia - technik elektronik. Pasja - nowe technologie. Dla portalu Elektroda opracowuje informacje produktowe z dziedziny elektroniki, elektroniki przemysłowej.
    Has specialization in: tłumaczenia, copywriting
    pseven wrote 8942 posts with rating 1961, helped 0 times. Been with us since 2009 year.
  • #2
    KokiX
    Level 20  
    Fajnie, że o tym pomyśleli. Nic zaawansowanego, a jakże pożytecznego.
  • #3
    lukas1121
    Level 18  
    dokładnie... ja teraz zdaje prawko i powiem wam ze przepisy, krzyżówki i cała reszta mam w małym palcu z jazdą tez 0 problemów ale może was to zdziwi, za nic nie mogę nauczyć się świateł:P (wiem inny jestem) takie coś na egzaminie by mi się przydało:D
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Renegat_pol
    Level 20  
    Albo zamykają oczy :D
  • #8
    Glaus
    Level 12  
    To może być fajna rzecz i wreszcie nie trzeba będzie w kółko migać tymi światłami :)

    Grzegorz_madera
    Serwisanci powinni się cieszyć, bo to kolejne miejsce gdzie jak sądzę w pierwszych wersjach będzie sporo awarii.
    Serwisanci chcieliby brać kasę tylko za to, że podejdą do Ciebie bo resztę to większość robi z łaską tak jakbym im za to nie płacił.
  • #9
    markovip
    Level 34  
    No dobrze, przy jednym samochodzie znad przeciwka zadziała. A co podczas gdy jedzie ich sznurek i przejeżdżają z prędkością 200km/h?
  • #10
    Glaus
    Level 12  
    A gdzie jest napisane, że to działa przy jednym? Jazda z prędkością 200km/h jest nielegalna pomijając niemieckie autostrady bez ograniczeń, w których jest dość szeroki pas zieleni.
  • #11
    quniq
    Level 21  
    Glaus wrote:
    To może być fajna rzecz i wreszcie nie trzeba będzie w kółko migać tymi światłami :)

    Grzegorz_madera
    Serwisanci powinni się cieszyć, bo to kolejne miejsce gdzie jak sądzę w pierwszych wersjach będzie sporo awarii.
    Serwisanci chcieliby brać kasę tylko za to, że podejdą do Ciebie bo resztę to większość robi z łaską tak jakbym im za to nie płacił.


    To w takim razie kolejny sposób, na wyssanie naszej gotówki :P Tak jak z dostępem do żarówek. Gadałem z kolesiem w serwisie i powiedział, ze dawno tak dobrze nie zmieniało mu się żarówek (Vectra '97). Powiedział,ze w nowszych samochodach specjalnie utrudnia sie dostęp do żarówek i dochodzi nieraz do tego, ze trzeba rozebrać cały przód. I na tym zarabiają serwisy - w instrukcji jest napisane, ze wymiana żarówki musi być dokonana w autoryzowanym serwisie i jest nierozłączna z regulacją świateł. Kosztuje - uwaga - 150zł BEZ żarówek.

    Więc jestem na nie. Dodatkowo za tym przemawia fakt, że jest to kolejne odmóżdżanie kierowców.
  • #12
    AdioElektronik
    Level 15  
    Glaus wrote:
    Jazda z prędkością 200km/h jest nielegalna pomijając niemieckie autostrady bez ograniczeń, w których jest dość szeroki pas zieleni.

    jezeli ktoś jedzie 100km/h i kierowca z naprzeciwka tez 100km/h to predkość mijania wynosi 200km/h...
  • #13
    Glaus
    Level 12  
    markovip wrote:
    A co podczas gdy jedzie ich sznurek i przejeżdżają z prędkością 200km/h?


    AdioElektronik przeczytaj to co zacytowałem i dostosuj do tego swoją wypowiedź.
  • #14
    KokiX
    Level 20  
    AdioElektronik wrote:
    Glaus wrote:
    Jazda z prędkością 200km/h jest nielegalna pomijając niemieckie autostrady bez ograniczeń, w których jest dość szeroki pas zieleni.

    jezeli ktoś jedzie 100km/h i kierowca z naprzeciwka tez 100km/h to predkość mijania wynosi 200km/h...


    A jazda dwóch samochodów z prędkością 200km/h to prędkość mijania wynosi 400km/h "mądralo?"

    Jeśli będziemy omijać problemy w sposób "nie robimy tego, bo drogo będzie naprawić" to przestaniemy może w ogóle wymyślać nowe rzeczy? Może nie będziemy budować nowych dróg, bo i tak się zniszczą, a za "naprawę" płaci się jeszcze więcej? Tak czy siak, nie trafi ten pomysł tak od razu do tanich samochodów.
  • #15
    lotnick
    Level 15  
    Quote:

    A jazda dwóch samochodów z prędkością 200km/h to prędkość mijania wynosi 400km/h "mądralo?"

    A nie?
    Chodzi o to że wykrywanie serii samochodów w dużo krótszym czasie jest bardziej wymagające. Z drugiej strony nikt nie podał ograniczeń tego systemu, nie znamy szczegółów.
    Ja tam lubię nocą mieć mocniejsze światła i jeśli ktoś to dopracuje to się będę cieszył.
    I wcale nie uważam,że to jest proste bo trzeba rozważyć mnóstwo sytuacji drogowych. [np.jedziesz sobie drogą a tu nagle przygasają Ci wszystkie światła, a z przeciwka jedzie kilka starych aut z wyłączonymi światłami]
    Panowie mogliby zacząć od wsadzenia odblasków w pasy jak to już jest w wielu miejscach :-) .