Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Flyback na TNY266 230V~/5V-0,5A/12V-0,2A (EPR-09)

01 Wrz 2010 14:59 13921 16
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Właściwie to w ramach ciekawostki piszę tutaj, gdyż udało mi się w końcu uruchomić przetworniczkę na tym układzie firmy Power Integrations. Tym niemniej napotkałem się na kilka przeszkód, które mogą stanowić tutaj ciekawostkę i temat do zastanowienia się nad ich przyczynami przy składaniu takiego skromnego zasilacza.
    Ponieważ głównie zajmuję się projektowaniem układów mikroprocesorowych, nie mam dużego doświadczenia z zasilaczami. Stąd pomysł na oparciu się na ogólnie dostępnym rozwiązaniu. Padło na : kit firmy feryster EPR-09 (Opis projektu w pdf tutaj), z tym, że PCB projektowałem sam - oprócz układu zasilacza w budowanym urządzeniu na tej płytce realizowana jest funkcja sterowania grzałką, ale to temat na inny dział. Z uwagi na trudnodostępność niektórych elementów z załaczonego schematu oraz unikaniem otworów w miarę możliwości, byłem zmuszony zastąpić je innymi.
    Wszystkie elementy indukcyjne mam z ferystera, więc praktycznie z górki...

C1, C2 : 10µ/400V
    D5 : zamiast 1N4937 - BA159
    VR1 : zamiast BZY-97C200 - PK6E200A
    U2 : zamiast PC817A - PC817
    VR2 : zamiast 1N5991C 1% - BZV55C4V3
    D6 : zamiast 11DQ6 - SS14 (Schottky 40V Ur max)
    D7 : zamiast MUR120 - tu miałem swoją waleczną ścieżkę.