Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5, 1.6 HDI, gaśnie silnik podczas jazdy

02 Wrz 2010 08:39 20581 9
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich i proszę o jakieś podpowiedzi.
    Jak napisałem w temacie sprawa dotyczy silnika 1.6 HDI. Silnik ma przekroczone 200 tys. km, w układzie znajduje się FAP.
    Podczas jazdy, w większości przypadków, podczas przyspieszania silnik traci moc, wyłącza się sprężarka i gaśnie całkowicie. Po wyłączeniu zapłonu i po ponownym starcie silnik zaczyna pracować, w miarę poprawnie, aż do ponownego pojawienia się problemu. Czasem dodatkowo przy tym wyskakuje komunikat Depolution System Foulty, a czasem bez żadnego dodatkowego zgłoszenia po prostu gaśnie.

    Gdzie szukać przyczyn takich objawów, od czego zacząć? Raz byłem już na djagnostyce i nic nie stwierdzili, wykasowali komunikat błędu i przez parę dni było w porządku, ale problem powrócił.
    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i pomoc.
  • Poziom 39  
    Diagnozowanie po objawach we współczesnym samochodzie to niewdzięczna robota i mało sensowna. To co opisujesz to najprawdopodobniej praca silnika w trybie awaryjnym, czyli skutek a nie przyczyna usterki. Komputer silnika wykrywając jakaś usterkę "na wszelki wypadek" ogranicza dawkę paliwa i obroty aby nie dopuścić do większych uszkodzeń a jednocześnie pozwala ci jechać byś mógł się dotoczyć do serwisu. I od tego trzeba zacząć - jedź do serwisu, odczytaj kody defektów, przedstaw tutaj a wtedy będziemy myśleć. Zrobiłeś duży błąd, ze nie zażądałeś wydruku od diagnosty. Kasowanie błędów nie jest naprawą

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jezeli chodzi o tą pierwszą diagnostykę niestety nie ja osobiście tam byłem więc nic mi więcej nie przekazano tylko ustnie taką informację.
    Jeżeli sam podepnę się pod interfejs to widzę tylko ten jeden błąd z Depolution, ale skądś on musi wynikać. Ostatnio jak byłem w warsztacie z wentylatorem i był podpięty do kompa sprawdzałem również parametry na FAPie i pokazywało zapchanie w granicach 60%, w związku z czym myślę że to jeszcze nie FAP.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tym razem jak podpiąłem do kompa, nie miałem komunikatu o depolution, choć to pokazuje komputer pokładowy tylko dwa błędy o kodach: P0093 oraz P0087.
  • Poziom 39  
    Na początek wymień filtr paliwa.
  • Poziom 10  
    Ok, Wymieniłem od razu oba filtry (paliwa i powietrza), Wczoraj wykasowałem błedy z silnika i na razie autko chodzi jak ta lala.
    Sprawdzę teraz jak zachowuje się w trasie i dam znać.

    Mam jeszcze dodatkowe pytanie jeżeli chodzi o filtr powietrza. Na obudowie od dołu jest taki mały wężyk gumowy zamontowany. Czo ktoś wie do czego on służy? Jakiw spełnia zadanie?
  • Poziom 39  
    Odprowadza wodę z obudowy filtra.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem autko w trasie i wydaje się wszystko w porządku.
    Raz podczas przyspieszania do wyprzedzania wyskoczył komunikat o depolution, ale nic więcej się nie działo, auto zachowywało się poprawnie.
    Po odczytaniu kodu błędu wyskoczyło coś takiego - P0238.
    Po skasowaniu błędu nic więcej na razie się nie dzieje, ale może ma ktoś pomysł dlaczego to mogło się pojawić i co mogło być przyczyną tego błędu?
    Chciałbym być może uprzedzić fakty i nie czekać do ostatniej chwili z wymianą jakiegoś czujnika.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • Poziom 1  
    Witam mam podobny problem z peugeot expert 1.6 diesel. Auto gasnie podczas jazdy, wczesniej pokazuje sie kontrolka i wchodzi w tryb awaryjny. komputer pokazuje bład p0087 niskie cisnienie paliwa. Zmieniłem filtr ale nie pomogło, przeczysciłem czujunik cisnienia paliwa nie pomogło, kupiłem nowy czujnik cisnienia czekam na dostawe, jak nie to to mysle że pompa wysokiego cisnienia ale to moze byc cos zupełnie innego. Znalazłem wypowiedz kogos kto miał podobny problem i okazało się ze to grzejacy sie moduł BSM cytuję "


    Witam. Piszę post w celu pomocy tym którzy mają problem jaki udało mi się w końcu rozwiązać.
    Kupiłem mojego Peugeota (z silnikiem 1.6HDI 90km) który borykał się z gaśnięciem. Czasami gasł po 10 km a czasami po 400 km. Często było tak, że stojąc na światłach nagle zaczynał głośno "klekotać" i następnie zgasł. Zawsze po zgaśnięciu wyświetlał się komunikat "antipollution fault" i czasami zaświecała się na pomarańczowo kontrolka "sprawdź silnik". Na diagnostyce wyświetlał się błąd za wysokiego ciśnienia paliwa. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Nie pomogło. Wymieniłem zawór ciśnienia w pompie. Nie pomogło. Oddałem pompę do kalibracji. Dalej to samo. Wymieniłem komputer silnika i przedzwoniłem wiązki kabli. Dalej to samo. W końcu z moim elektrykiem samochodowym zaczęliśmy się zastanawiać kiedy to się dzieje. Zauważyłem, że najczęściej dzieje się to po przejechaniu długiej trasy, wyłączeniu na jakieś 15-30 minut samochodu, a następnie po ponownym go odpaleniu. Czyli po rozgrzaniu i następnie delikatnym ostudzeniu. Zaczęliśmy szukać co się grzeje. Grzał się Moduł BSM czyli ta skrzynka z bezpiecznikami koło silnika. Moduł jest odpowiedzialny za zasilenie komputera silnika. Kiedy moduł się przegrzewał to się wyłączał a jak on się wyłączał to komputer też czyli jak komputer nie działał to czujnik ciśnienia też nie reagował, pompa działała na ślepo i dawkowała paliwo jak chciała. Kiedy moduł się włączył to komputer zobaczył że jest za dużo paliwa i wyłączał silnik aby nie uległ awarii. Mniej więcej tak to wyglądało. Mam nadzieję, że komuś pomogę i nakieruję w takiej nie typowej awarii. Piszę ten post dlatego, ponieważ sam chciałem znaleźć opisany mój problem gdzieś w internecie. Jakbym go znalazł możliwe, że zaoszczędziłbym "parę" groszy ;)"


    Nie wiem juz sam co jeszcze mam sprawdzic. Pozdrawiam |