Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5, 1.6 HDI, gaśnie silnik podczas jazdy

02 Wrz 2010 08:39 18823 8
  • Poziom 10  
    Witam Wszystkich i proszę o jakieś podpowiedzi.
    Jak napisałem w temacie sprawa dotyczy silnika 1.6 HDI. Silnik ma przekroczone 200 tys. km, w układzie znajduje się FAP.
    Podczas jazdy, w większości przypadków, podczas przyspieszania silnik traci moc, wyłącza się sprężarka i gaśnie całkowicie. Po wyłączeniu zapłonu i po ponownym starcie silnik zaczyna pracować, w miarę poprawnie, aż do ponownego pojawienia się problemu. Czasem dodatkowo przy tym wyskakuje komunikat Depolution System Foulty, a czasem bez żadnego dodatkowego zgłoszenia po prostu gaśnie.

    Gdzie szukać przyczyn takich objawów, od czego zacząć? Raz byłem już na djagnostyce i nic nie stwierdzili, wykasowali komunikat błędu i przez parę dni było w porządku, ale problem powrócił.
    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i pomoc.
  • Poziom 39  
    Diagnozowanie po objawach we współczesnym samochodzie to niewdzięczna robota i mało sensowna. To co opisujesz to najprawdopodobniej praca silnika w trybie awaryjnym, czyli skutek a nie przyczyna usterki. Komputer silnika wykrywając jakaś usterkę "na wszelki wypadek" ogranicza dawkę paliwa i obroty aby nie dopuścić do większych uszkodzeń a jednocześnie pozwala ci jechać byś mógł się dotoczyć do serwisu. I od tego trzeba zacząć - jedź do serwisu, odczytaj kody defektów, przedstaw tutaj a wtedy będziemy myśleć. Zrobiłeś duży błąd, ze nie zażądałeś wydruku od diagnosty. Kasowanie błędów nie jest naprawą

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jezeli chodzi o tą pierwszą diagnostykę niestety nie ja osobiście tam byłem więc nic mi więcej nie przekazano tylko ustnie taką informację.
    Jeżeli sam podepnę się pod interfejs to widzę tylko ten jeden błąd z Depolution, ale skądś on musi wynikać. Ostatnio jak byłem w warsztacie z wentylatorem i był podpięty do kompa sprawdzałem również parametry na FAPie i pokazywało zapchanie w granicach 60%, w związku z czym myślę że to jeszcze nie FAP.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tym razem jak podpiąłem do kompa, nie miałem komunikatu o depolution, choć to pokazuje komputer pokładowy tylko dwa błędy o kodach: P0093 oraz P0087.
  • Poziom 39  
    Na początek wymień filtr paliwa.
  • Poziom 10  
    Ok, Wymieniłem od razu oba filtry (paliwa i powietrza), Wczoraj wykasowałem błedy z silnika i na razie autko chodzi jak ta lala.
    Sprawdzę teraz jak zachowuje się w trasie i dam znać.

    Mam jeszcze dodatkowe pytanie jeżeli chodzi o filtr powietrza. Na obudowie od dołu jest taki mały wężyk gumowy zamontowany. Czo ktoś wie do czego on służy? Jakiw spełnia zadanie?
  • Poziom 39  
    Odprowadza wodę z obudowy filtra.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem autko w trasie i wydaje się wszystko w porządku.
    Raz podczas przyspieszania do wyprzedzania wyskoczył komunikat o depolution, ale nic więcej się nie działo, auto zachowywało się poprawnie.
    Po odczytaniu kodu błędu wyskoczyło coś takiego - P0238.
    Po skasowaniu błędu nic więcej na razie się nie dzieje, ale może ma ktoś pomysł dlaczego to mogło się pojawić i co mogło być przyczyną tego błędu?
    Chciałbym być może uprzedzić fakty i nie czekać do ostatniej chwili z wymianą jakiegoś czujnika.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.