Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Serwis HP - pomyłka czy oszustwo?

mipix 02 Wrz 2010 09:52 2404 9
  • #1 02 Wrz 2010 09:52
    mipix
    Poziom 30  

    Witam.
    Ostatnio oddałem do autoryzowanego serwisu HP swojego laptopa w którym do wymiany był wytarty klawisz touchpad-a, pęknięta ramka matrycy oraz niedziałający trackpoint.
    Sprzęt wrócił po kilku dniach z tym samym nienaprawionym klawiszem touchpada.
    w karcie naprawy wyczytałem, że:
    - wymieniono płytę główną
    - wymieniono klawiaturę
    - wymieniono matrycę.
    - inne (czymkolwiek one są)

    Matryca ma gorsze parametry (niższa rozdzielczość).
    Płyta główna ma teraz zintegrowaną kartę graficzną. Nawet Windows wyświetla komunikat że nie pasują sterowniki.

    To tak jakby przy wymianie oleju w samochodzie oddać im też radio i alufelgi.

    Co mam z tym fantem zrobić? Jak odzyskać swoją płytę i matrycę?
    Pozdrawiam.

    0 9
  • #2 02 Wrz 2010 09:55
    Hucul
    Poziom 39  

    Musisz zgłosić to do HP .
    Może napiszesz do którego serwisu oddałeś (wystarczy podać miasto :D )

    0
  • #3 02 Wrz 2010 10:11
    mipix
    Poziom 30  

    Sprzęt był odebrany przez kuriera i tym samym kurierem wrócił, nie wiem dokąd go zabrano.

    0
  • #4 02 Wrz 2010 11:08
    Hucul
    Poziom 39  

    :arrow: mipix wysłałem Ci pytanie na PW , odpowiedz - postaram się pomóc :)

    0
  • #5 02 Wrz 2010 13:28
    Tommy82
    Poziom 39  

    Reklamacja !!
    Reklamuj tą naprawę. Tylko przeczytaj dokładnie gwarancje bo rożne głupoty tam lubią być napisane tak żeby cie byle czym nie zbyli. Zawsze możesz zadzwonić do HP masz na dokumentach numery. Powinno się udać wszystko ustalić i załatwić. Ja kiedyś kilka razy drukarkę HP do serwisu wysyłałem a ona zamiast lądować w warszawie gdzie była przesłana reklamacja szła do serwisu do Niemiec tam ja testowali i wracała do mnie.

    0
  • #6 02 Wrz 2010 13:56
    mipix
    Poziom 30  

    Powiem tak, telefonowanie do HP na infolinię kosztowało mnie już 80 + 110zł. Licznik na telefonie kręcił jak szalony.
    Grubo ponad połowę taniej wyszło by mnie kupno części we własnym zakresie na allegro - bez ryzyka podmiany.

    0
  • #7 02 Wrz 2010 19:39
    me_super
    Poziom 29  

    mipix napisał:
    Witam.
    Ostatnio oddałem do autoryzowanego serwisu HP swojego laptopa w którym do wymiany był wytarty klawisz touchpad-a, pęknięta ramka matrycy oraz niedziałający trackpoint.
    Sprzęt wrócił po kilku dniach z tym samym nienaprawionym klawiszem touchpada.
    w karcie naprawy wyczytałem, że:
    - wymieniono płytę główną
    - wymieniono klawiaturę
    - wymieniono matrycę.
    - inne (czymkolwiek one są)

    Matryca ma gorsze parametry (niższa rozdzielczość).
    Płyta główna ma teraz zintegrowaną kartę graficzną. Nawet Windows wyświetla komunikat że nie pasują sterowniki.

    To tak jakby przy wymianie oleju w samochodzie oddać im też radio i alufelgi.

    Co mam z tym fantem zrobić? Jak odzyskać swoją płytę i matrycę?
    Pozdrawiam.



    Wszystko jest dobrze, tzn. zgodne z gwarancją. Tam jest napisane, że dostaniesz sprzęt sprawny, o parametrach nie gorszych niż to co im dałeś. Nie gwarantują że dostaniesz swój sprzęt z powrotem. Twój dostanie kto inny, po ew. naprawie.

    0
  • #8 03 Wrz 2010 09:12
    Christophorus
    Poziom 41  

    mipix napisał:

    (...) Matryca ma gorsze parametry (niższa rozdzielczość).
    Płyta główna ma teraz zintegrowaną kartę graficzną. Nawet Windows wyświetla komunikat że nie pasują sterowniki. (...)

    Jak piszesz system Windows wyświetla komunikat, że nie pasują sterowniki (domniemam, że do karty graficznej). To nie musi być wina matrycy czy też karty graficznej, tylko brak zainstalowanego sterownika tej karty. Wówczas Windows wyświetla obraz w niższej rozdzielczości. Zainstaluj odpowiednie sterowniki do karty graficznej i obraz powinien być wyświetlany poprawnie.

    0
  • #9 07 Wrz 2010 21:40
    mipix
    Poziom 30  

    Sprawa wyjaśniona.

    Po drugim telefonie do infolinii przysłano do mnie pracownika z potrzebnymi częściami.

    Nie wspomniałem jeszcze, że po 2 dniach od pierwszej naprawy,w czasie oczekiwania na przedstawiciela HP, komputer wysiadł kompletnie (pracując na wymienionej poprzednio płycie). Nie dało się go załączyć po resecie. Jak pech to pech.

    Podczas naprawy "irytowałem" go oczywiście swoją obecnością i patrzeniem na ręce. Taka moja natura, poza tym byłem u siebie w domu, więc dlaczego nie.

    Zaobserwowałem tylko że wyjęta płyta była wcześniej naprawiana, co widać było gołym okiem. Lutowany był układ 25X32VSIG - to jakaś pamięć.

    W każdym razie druga usługa serwisowa była na bardzo wysokim poziomie. Odzyskałem swój sprzęt i jestem zadowolony z rezultatu.
    Pozdrowienia dla pracowników HP.

    0
  • #10 10 Wrz 2010 14:11
    mipix
    Poziom 30  

    Radość moja była krótka.

    Laptop po drugiej wymianie płyty głównej oraz klawiatury, już następnego dnia zaczął żyć swoim życiem. Teraz klika radośnie lewym klawiszem myszy z sobie tylko znanego powodu, załączając co tylko znajdzie się w polu rażenia kursora.

    Efekt jest taki, że praca jest mało komfortowa, a czasem nawet niemożliwa.
    Poruszając, touchpadem, trackpointem, jak również myszką bezprzewodową na pulpicie widać rysujące się prostokąty. (efekt zaznaczenia)

    Teraz w zależności od siły nacisku w okolicach klawiszy "m,k,l,<,>" oraz obudowy z lewej strony touchpada pod wspomnianymi klawiszami - efekt nasila się lub znika - pełna dowolność.

    Zaobserwowałem również, że złącze trackpointa zostało przelutowane w taki sposób, ze stopił się plastik a spora plama kalafonii rozlała się wokół niego.

    Odnoszę wrażenie, że płyta którą mam teraz, to ta którą miałem na początku, gdy jeszcze nie działał trackpoint. Ta sama w której serwis stwierdził problem z ładowaniem baterii, na podstawie którego została wymieniona na inną.

    To już drugi raz gdy zamontowano mi części po próbie naprawy.

    Ręce opadają.

    0
  Szukaj w 5mln produktów